Oddvar Johan Martinsen Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Hei Taqya. Muligheten man har til og fortelle en "sannhet" som ikke er en sannhet.. Diclotican Siter
per berge Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Definisjon på en islamofob: En som vet for mye om islam Siter
Even Moe Egenes Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Moi Even? Åfaen :grin: Sku stå Per, endra nå. Per, allerede glemt? :grin: PS: Dette blir det siste innslaget mitt om dette temaet på FS forumet. Dere vant med ett ekstra innleg men nå lar jeg debatten fare uten mine bidrag. De som måtte refere mot meg nå vil ikke få svar. Det er altå ikke fordi jeg IKKE KAN men fordi jeg ikke vil debatere dette temaet på FS forumet.Så da vet alle hvorfor jeg ikke besvarer mer. Siter
per berge Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Demensen har slått ut litt vel tidlig på skauen Even :grin: Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Det skal du jaggu ha Per. Du står på med dine meninger og er veldig engasjert, selv om du får mye motbør. Står respekt av det vet du Dette gjelder i høyeste grad andre på forumet også Siter
Even Moe Egenes Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Hehe, applauderer deg Per på den måten :grin: Siter
H O Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Selv om jeg er sterkt uenig i mange av synspunktene dine Per, takker jeg for at du tok deg tid til å klargjøre. Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Jeg er ikke motstander av innvandring, men det er litt paradoksalt at disse andregenerasjonsinnvandere, med foreldre som politiske flyktninger starter sitt liv i fredelige vest med voldstenking. Noen i UD bør ha dårlig samvittighet. De var visst verken kristne eller homofile.. Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 En leksjon i nær historie som særlig de yngre, framtidas borgere bør ta seg tid til å studere. Er det fortsatt noen som vil angripe den holdningen til islam som jeg har? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 go get them Per....:-) har funnet fremm poppkorn, og snacks...kommer inn når du ha behov for det... Siter
Mathias Ganss Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Ja dette var skikkelig overbevisende. Nå ble jeg ordentlig redd altså. Klassisk konspirasjonsvideo. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Per, dette minner meg egentligt litt om svartelistene til USA på '50 tallet. Da alle var kommunister til det motsatte var bevist. Den videoen, gjelder den for alle muslimer? Hvis jeg laget en video, og sa jeg var leder for Stavanger sikkerhets råd, og pekte ut Siv Jensen eller Jens Stoltenberg som terrorist, hadde du trodd på det? Begynner og lure på om du faktisk hadde det. Du er vel ikke medlem, og tror på denne gruppen også? Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Den videoen bare viser islam fra den sida den islamske verden og dens historien tilsier Even. Og her er det ingen andre som har redigert eller smurt på. Det er deres egne filmklipp og taler. Disse folkene det her advares mot sitter mitt iblant oss Even og de vinner tereng på alle fronter. De betales attpå til av våre egne statsmiddler. Er du klar for konvertere eller flytter du når det blir for ille? Meneskeheten er sånn skrudd sammen att de fleste flytter unna bræket om de kan, men en dag har du ikke noe sted å flytte til lengre. Hva da? Det spiller ingen trillerolle om majorioteten av verdens muslimer ikke deler disse irasjonelle vrakgodsenes meninger og støtter deres handlinger for det er ikke dem som bestemmer utviklinga. Det er det den som slår seg frem som gjør. Det lages enklaver, soner der disse sprer sin avskyelige holdninger blant alle og gir ingen mulighet til å slippe fri. Propaganda er ett av de viktigste våpen slik som å legge skylda på "de andre! (ikke-muslimene) for deres egne problemer. Dette er jo så feil som det går an å bli men det spiller ingen rolle så lenge terrorens verktøy virker som det skal. Ingen setter fingern på det virkelige problemet, nemlig islamsk ideologi. Disse enklavene blir sakte men sikkert utilgjengelige for oss andre og for ikke mange år siden ble det i en bydel av Malmø avdekka ett enormt våpenarsenal blant nettop disse forskrudde jeg snakker om. Den gangen ble det tatt ut en god del våpen men vi kan være sikre på att de samme dag hadde tilegnet seg nye. Vårt eget lederskap derimot fant det best for noen år siden å avæpne vårt eget heimevern da de i sin populistiske uansvarlighet henta inn alle sluttstykker fra heimevernets AG3. Senere er alle våpen lagt på lager. Dette kan selvfølgelig høres klokt ut satt i en sammenheng med enkelte familiedrap men da glemmer en hele poenget med ett forsvar. Og all den tid vi har hatt fred i så lenge betyr det kansje ikke noe tenker folk. For vi har en tendens til å glemme ganske fort. Det var ikke bare mot en ytre fiende heimevernet hadde sin agenda, men like mye, og etter min mening mer en indre. Må huske att vi har og har tidligere hatt koloboratører både til ytre venstre og høyre i dette landet, både før og i etterkrigs tiden. Enkelte av disse har endog vært statsminister. Selvutnevnt, tja men alikevel en indre fiende som fikk en enkel dag på jobben. På forhånd hadde jo vårt lederskap (de som stakk fra "regninga" når fienden kom)avæpna befolkningen ved det brukne geværs taktik. Det var vel Thomas Jefferson som en gang sa att " Når lederskapet ikke lenger frykter folket er folket ille ute" Tilbake til denne videoen og den ideologien disse besitter. Dette med å spre ett bildet av lidelse og holde sine egne som gissler der "de andre har skylda" er helt i tråd med slik de har spredd denne ideologiske sykdommen verden over. De har lært hvordan en kan destruere innefra og de har ingen skrupler overhode for konsekvensene. Disse dyrker en ondskap så jævlig att det kun er islam som ideologisk kan bære denne ondskapen. De har tross alt sin historie og store forbildet i behold slik sett. Og det land og folk som en gang er lagt under dahr al islam skal aldri frislippes. Det finnes ikke noe om diplomati i den islamske ideologien. Det ordet ser de på som vår svakhet og de bruker det MOT oss for alt det er verdt. Du kan ta dette "Fakeistan" og fakistanerne som det gaules om i hytt og gevær, og jødene er selvfølgelig de skyldige. Enda alle fakta beviser det motsatte. Hvor er venstresidas kritik av shia muslimenes okupasjon av sør Libanon? Hvor er kritken fra disse såkalte moderate muslimene mot Egypts overgrep i tusen år mot kristne Koptere? Hvor er de moderate muslimenes kritik av det muslimsk okuperte Bysant? Og hvorfor hører vi ingen kritik og oppgjør for de muslimske okupantenes massemord av over en million Asyrere? Hvorfor stormet ikke tusenvis av moderate muslimer gatene i vill protest mot disse muslimske drapsmenn som likviderte 400 skolebarn i Beslan? e var jo ikke vonde å be får å fylle gatene da en forfylla og dopa Somalier fikk seg en på trynet av en annen "mørkhudet" Afrikaner. Det var nå for ikke mange dagene siden ett antall demonstrasjoner, 3 av tallet der tusenvis såkalte "moderate" satte dagsorden for hva VI kan tilate oss. Noen dager etter skulle det i Larvik vises for alle att dette utspillet om det Norske 9/11 stilte ikke den jevne muslim seg bak og det ble arangert en "motdemonstrasjon". Oppmøte ble ikke mer enn den gjengen vi er når vi tar lørdags kaffen og det burde vel si det meste om denne moderate islam påstanden. Hvor var islamsk råd norge? Hvor var alle disse selvopphøyde venstreradikale gruppene som gauler i vilden sky så fort en med mørk hudfarge har driti seg ut i doprus og flatfylla? Jeg fatter og begriper ganske enkelt ikke att dette er så vanskelig å ta innover seg. Det står jo klart som dagen og ligger rett forran nesa på gud og Hvermansen i alle himmelretninger. Vi snakker ikke om en religion som er misforståt, men en totalitær ideologi som på alle kanter har det samme forbildet, en snikmorder, en krigsherre, slavehandler og den som systematiserte voldtekt og terror som våpen i sin krigføring og plyndring mot alt og alle. Han som egentlig hadde navnet Kotham men som fant det for godt å gi seg navnet den rene. Jeg har sagt det mang en gang og kan si det igjen. Meneskehetens inteligens er sterkt overdrevet. Og dette vet de som vil tilegne seg makten uansett hvor elendig grunnlag de har for å besitte makt. Og folket koser seg med brød og sirkus og venter på neste innstruks. Jeg lar ikke dette svada argumentet "men alle muslimer er ikke,,, bla bla bla ha noen vekt lenger. Jeg kaller en spade for en spade, så får de vise att jeg tar feil. Muslim er muslim, islam er islam. Du kan trekke islam ut av muslimen, men ikke muslimen ut av islam. PS: Jeg blir ikke fornærmet av evnt, morsomheter omkring mine innslag da disse bekrefter mer enn avkrefter det jeg snakker om. Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Når det gjelder den linken du kom med Even var den meget interesant selv om jeg ikke er udelt enig med dem. Å vandre rundt i en tåke å tro att makthaverne alltid er på vår side er meneskehetens største feiltrinn. Slik har vi drøssevis av eksempler på gjennom hele historien. Jeg har ved enkelte aneldningen pensa inn mot den makteliten som under krigen (2nd verdenskrig) meisla ut det såkalte "sosial demokratiet" og denne ideologiens udiskutable likhet med den fienden våre forfedre sloss mot, sosial nasjonalismen. I Skandinavia, Norge og Sverige især var det stor sympati både til nazismen og marxismen, noe det fortsatt er og det måtte etableres ett "kompromis" slik att folket godtok det uten for store protester. Dette kompromisset er ikke så veldig forksjelig fra den ideologien Hittler konstruerte om du tar den nærmere i settersyn. Storindustrien forran alt annet, statlig eierskap sammen med noen få private eiere. Enklere å forholde seg til noen få private industri eiere enn til ett helt folk av selvstendige entreprenører Utenriks politkken har vært mer som en blåkopi der vi har lagt oss på rygg for oljerike Arabiske og Afrikanske lands krav. Alt for å få tilgang til oljen. Jeg nevnte dette med att jeg blir kvalm når jeg ser Norske utsendinger bøyer seg for Saudiske mordere i "forhandlinger". Sannheten er att disse forhandlingene går en vei. Den kalde krigen feks, var etterhvert mer ett skuespill for å holde folket i øra enn noen reel trussel. Vestens makthavere viste att Sovjet ikke hadde resurser til å angripe men lot være å dele denne kunskapen med folket i mange tiår. Det tjente dem heller ikke å fjerne denne "trusselen" fra folkets sinn da de dro nytte av denne frykten. Først da det kom en US president av folket ble det fart i sakene. Please, Tear down this wall of shame Mr Gorbachev,,,,, Når vi går tilbake til mellomkrigsåra og hva slags konstelasjoner som organiserte seg i maktens tinder kan jeg minne om Rockefeller Foundation med base i Florida. Der pussig nok "arbeiderbevegelsens hederskar" Håkon Lie, AP hadde ett aldri så lekkert feriested betalt av samme fondet. Rockefeller foundation har helt siden krigens dager i det skjulte finansiert og plasert alt fra diplomater til redaktører og direktører og andre ledere rundt om i makta og en kan stille seg spørsmålet hvem de har sin lojalitet til. Det betyr ikke i seg selv att det var feil, gitt att vesten nå i snart 70 år har hatt mer eller mindre fred. MEN, det betyr ikke att det var moralsk rett, eller att det på lengre sikt var/er særlig klokt. Jeg var inne på dette med att når makta ikke lenger frykter folket har folket ett problem og her ligger mitt poeng i så henseende. Hva slags statsleder er det vi har i Norge i dag? Etter mitt skjønn er vi begunstiga med en rubber doll, en marionettedokke som skyr alle konflikter og skjermer seg bak sine undersåtter i alle saker så hvordan tror du han hadde reagert ved ett virkelig angrep? Denne Stoltenberg er så prikk lik Bush Jr att en skulle tru de var tvilinger om en ikke så dem fysisk. Vi later til å tro att våre friheter og rettigheter er vel bevart, men om du ser på utviklinga de seneste tiårene er vel det alt annet enn sant. Og med en stadig større andel med islamsk bakgrunn vil enda flere av våre frihet bli begrenset. De tas bare med små grep om gangen slik att folket ikke skal protestere. Det siste innslaget i denne retningen var jo att EU vil pålegge oss alle GPS sendere i bilene. Det brukes da ett ambulerende argument om att disse "black box`n" vil ringe opp alarmsentralen automatisk om vi forulykker i trafikken. javel, når sist hørte du om ett tilfelle der den forulykka i lå å råtna i grøfta fordi ingen hadde sett ulykka? Nei dette er bare nok ett grep for å få enda mer makt over folket og det trengs skal vi fortsette importere disse rabulistene fra den Arabiske halvøyas dødskult. ikke uten grunn du ikke finner 1, ett eneste demokratisk land med muslimsk majoritet Even Hvorfor tror du The moslem brotherhood er forbudt i nær sagt alle Arabiske og nord Afrikanske land Even? Det er heller ikke lenge til den frie valutta, cash er ute av verdikjeden. Det jobbes på spreng for å finne flest mulig ambulerende "argumenter" for dette "problemet" for makthaverne. De skal tross detaljstyre oss fra krybbe til grav. Må jeg minne om EUs nye reglement (les: pålegg) for lagring av alt elektronisk data? Neida, det er ikke en ensretta konspirasjon slik jeg ser det, men kun slik meneskeheten er skrudd sammen. Noen få, er "bråkebøtter" Bohemer, Skalder (som i vår nørrne storhets tid) varslere slik som meg. Noen få har ingen skrupler for hva de gjør for å få makt og posisjoner, mens den store massen er forlikt med situasjonen uansett hvor den går bare utviklinga går sakte. Før og under 2nd verdenskrig ble de samme varslerne idiotforklart og ignorert. Millioner av meneskeliv ble offret for denne ignoreringa Even. Og de samme folka besitter makten den dag i dag selv om det er nye generasjoner. Må jeg minne om vår daværende statsminister som hengte ut en soldat for å ha ført sine egne i døden på Hjerkin mens fakta er det motsatte? Alt for å redde rævva på seg sjøl. Den samme mannen ble hyllet på Kadettangen ved "hjemkomsten" mens han kansje aller helst burde blitt stilt opp sammen med Quisling i hovedporten på Akershus festning. Landsvik har flere farger. Slik sett er veien lagt åpen for de som begjærer makt selv om de ikke nødvendigvis har gode visjoner og mål med sin maktposisjon. Er bare slik vi er skrudd sammen Even og det er helt naturlig. Det er like naturlig som att de yngre, slik som Mathias alltid er mer radikale enn de vil fremstå senere i livet. Att en ungdom har rævva full av energi og pågangsmot, vil bli hørt og aller helst vil alle alt godt så er det helt naturlig. Når en derimot blir eldre og får noe mer erfaring over hva livet gir av utfordringer, plikter og farer blir en mer avmålt. Chruchill sa att "om du ikke er radikal som ung har du ikke noe hjerte, er du fortsatt radikal som gammel har du ingen hjerne. Att spesielt universitets miljøene har en stor majoritet med venstreradikale er bare helt naturlig. Men det betyr ikke att de har rett. Alle venstre radikale miljøer har en stor majoritet"uerfarne" og naive ungdommer blant sine sympatisører, og i enkelte tilfeller med overlegne arogante selvbilder. Men de fleste dras mer mot sentrum og høyre ettersom de blir eldre og får mer erfaring. Ingen har råd til å bli naive. Da er slaget tapt før det har starta og det er vel der vi er i dag, over hele vesten fra California til London til Brisbane og tilbake. Og på strendene i Nordmande ligger bevisene på konsekvensen av ignoranse og naivitet. Chamberlain, shame on your memory. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Jeg synes du har baller jeg Per. Mye fornuftig her, og ser du har satt deg inn i dette langt bedre en meg. Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Joda Geir, jeg har vel brukt en god del mer tid på dette enn folk flest, men det betyr ikke att jeg setter meg på min høye hest. Jeg er ydmyk overfor hvordan vi alle er skrudd sammen på forskjelige vis, og slik sett har forskjelige fokus. Slik må det også være i og med det er helt naturlig. Så takk for tilliten og respekten du gir meg Geir Å være en "skald", Bohem er på ingen måte noen lykke i livet men slik er jeg bare skrudd sammen, og jeg har måtte avfinne meg med realiteten. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Per, selv om jeg er helt uenig i det du mener. Så respekterer jeg dine meninger. Du skal få ha de, og jeg vil ikke en gang prøve og hale deg med i mine meninger. På samme måte som jeg ønsker at folk her jeg bor skal slutte og herse med meg for at jeg står på Palestinerenes side, og ikke Israels. Dog vil jeg spørre deg om en ting. Tror du virkelig at Muslimene holder på og ta over verden? Bare for at det finnes mange muslimer som vil ut fra det landet de bor i, så betyr ikke det at alle har en syk fiksjon i hodet (som så altfor mange vestlige har (hatt)) om og ta over verden. Det finnes jo flere svensker og polakker, enn muslimer i Norge. Burde ikke de henholdvis ta over Norge først da? Også, etter polakkene så kommer Muslimene og tar over Norge? $0.02. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 På samme måte som jeg ønsker at folk her jeg bor skal slutte og herse med meg for at jeg står på Palestinerenes side, og ikke Israels. I den konflikten tar jeg de moderates side, og ikke ekstremistene. Og de finnes på begge sider.... Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har ikke lyst til å slippe Reagan helt enda. Denne mannen som var en president av folket, og ikke en fra maktens tinder kom feiende inn på arenaen uten att den nevnte makt konstelasjonen så den kom. Mens hele vestens økonomi og industri ble kjøpt opp og tatt over av Japanske eierskap snudde denne mannen den trenden med sin "A Dollar for a Dollar" strategi. Mens den maktkonsetalsjonen jeg snakker om var opptat av sin maktorgie mista de helt oversikten, og når problemene kom opp i dagen gjemte de seg inntil stormen hadde lagt seg. Den samme trenden ser vi i dag. Folket blir avspist med enda mer skattelegging og de store eierne får fyllt opp lomeboka av disse skattene. Om noen tror Obama er en president av folket må de gå inn i seg selv å revurdere den holdningen om de bare gidder se lengre enn sin egen nesetipp. Å gi noen små almisser der noen få skal få secondhand medisinsk behandling mens altså majoriteten får enda større skattepress er alt annet enn forsvarlig på sikt. Ikke att jeg vil nekte fattige den nødvendige sykebehandling men det er veien dit, og det reele behovet som er feil. Når jeg ser Afro-Amerikanske skoleledere snu de lokale negative trendene ved å gjøre det rake motsatte av hva Washington vil pålegge dem kan jeg ikke lenger ta maktens folk på alvor. En svart og velment klok skoleleder stiller krav til sine elever, og de får betalt i noen av USAs høyeste score i karaterer. Dette ser ikke Obama og resten av Washingtons makthavere noen nytte i, akurat som sin forgjenger Bush jr. De er tvert imot avhengige av en viss andel misfornøyde, feilinnformerte lavstatusbefolkning som stemmekveg. Reagan så hva som var galt og hadde baller til å si sannheten rett i fjeset på både vestens og japans etablisement. Reagen tok de grep som måtte til selv om de var upolitisk korekte. Skal dere (japan) selge til oss skal dere kjøpe for like mye tilbake. Europas bilindustri kan takke Reagan for att de fortsatt eksisterer i dag. Det samme kan USAs nåværende generasjoner være glad for att ikke hele landet ble solgt. For ikke mange år siden forsøkte Bush klanen å selge USAs viktigste havn til Saudiske eiere, noe som heldigvis ble stoppa før det var for sent. I dag er UK mer eller mindre Fu...ked og oppkjøpt av samme de Arabiske despoter og britene vil kjenne dette mer og mer på kroppen for hver dag som går. I dag har de nærmest ingen industri igjen og den viktigste inntekskilden er bank og finans. Den bransjen kan like gjerne flytte til Dubai om britene forlanger mer skatt for å ha noe velferd så vi snakker om å skape sin egen gissel situasjon. Vi har pr i dag ingen Reagan som anonsert kandidat til dette veldig viktige vervet, men de finnes i kulissene. En slik kandidat er Col, Allen West fra Florida. Denne mannen vil feie Sarah Pallin av podiet om han stiller i ett nominasjons valg. Ikke att jeg misliker Fru Pallin, tvert imot har hun mange av de egenskapene jeg gjerrne ser hos den neste US president. Eller egentlig burde jeg kansje sagt, hun MANGLER de egenskapene vedkomende president IKKE bør besitte. Hun er tross alt ikke en del av det samme etablerte maktsentrum som vi snakker om. Men altså realitetene og min innsikt i folks vaner og valg tiliser att hun ikke vil nå denne Allen West til knes om de møtes i ett nominasjonsvalg, og det tørr jeg banne på de vil gjøre i forkant av neste valg Må huske att hvem som besitter president vervet i USA er av større betydning for oss Nordmenn enn hvem som sitter på statsminister posten her. Denne Allen West er en rett frem ærlig, fritt talende og erfaren mann som ikke raver rundt i ei tåke av selvmedlidenhet og dyrking av en selvpålagt offerolle " you own me man cause of the slavery", men han beviser for alle og enhver att selv om hudfarga de er svart som natta og du kommer fra fattige kår så kan du fint lykkes. Det er bare å ta ansvar, bruke de muligheter som byr seg og starte klatringa på karierestigen. Og om dine visjoner og mål er gode ser jeg bare positivt på det. Makt betyr ikke ene og alene misbruk, Det kommer alt an på kvaliteten og ærligheta til den som besitter makten. Jeg ser derfor mye det samme i Col, Allen West som jeg så i avdøde Ronald Reagan. En mann av folket og med klar tale til de som prater "mainskit". En leder som først og fremst tar de grep som må til for å løse det virkelige og 1st prioriterte problemet, så får vi heller tåle å lappe litt innimellom på de små lokale feiltrinn som alle systemer begår på sin vei. Ingen systemer er feilfrie, men noen er mer feilfrie enn andre. Det er bare den eneste riktige rekkefølgen. Å "dope" oss ned i all verdens misvisende diplomati og jus er ingen tjent med. Ja bortsett fra de som driter en lang F i hvordan det går så lenge de kan berike seg selv både økonomisk og maktmessig. Vestens ledere har snakka så mye bullshit over så lang tid nå att det er på overtid klart for straight out clear speach. Puttin er bla, en leder med noe av det samme kaliberet. Det er ikke uten grunn att politisk korekt venstreradikal vestlig presse er så møkkaredde den fyren. De vet att han ikke spør om lov, han tar seg lov så lenge det er til Russerne og Russlands beste. I hvertfall slik han ser det, og så langt kan vi vel ikke si att han har bomma. "Morradagen" trur jeg vil vise att han satte igang bygginga av det nye sterke Russland. Ett Russland som vi her på berget vil lære oss er av vårt eget folk . En Russisk byggmester som fjerna det komunistiske spøkelset og sørga for att etterlatenskaper fra det samme komunist spøkelset ble feid av banen. Russland vil bli det neste "lovede land" slik USA var i sin tid. Sann mine ord. Dere unge burde tenke litt på dette når dere velger studier, for det å kunne Russisk i fremtiden vil være en meget lukrativ kunskap. Ja det er det jo allerede og den utvilkinga vil ikke bremse opp men snarere akselerere. Jeg ser med stor innteresse frem til nominasjons valgene i USA begynner, og ikke minst når Allen West setter Obamaismen på vinglefoten. Det skal bli noe helt annet enn den "sjokkbølgen" som råkte våre egnemakthaver sosialister da Obama talte på Nobelpris utdelinga. Siter
per berge Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Even og Gunnar, hva er moderat islam og hvorfor forholder dere dere ikke til det som blir sagt? Jeg forklarer dere grundig hvorfor denne "teorien" om moderat islam er ett feilspor, men dere ignorerer altså fakta med den største selvfølge? Når jeg ser på vestbredden og Gaza prometaikken forholder jeg meg tik fakta. Fakta er, Israel ble andgrepet på 3 fronter av gypt, yria og ett litt avmålt Jordan. Kung Husain av Jordan sto på en høyde og gråt for sine menn som av den Arabiske liga ble kastes inn i en slaktekrig han ikke var enig i. Når Israel vant på alle fronter gjorde de det alle vinnende parter i en forsvarskrig iflg, folkeretten gor dem rett til, nemlig å ta kontrollen over angriperens området. Når Egypt og Jordan etterhvert inngikk fred og aksept av staten Israel fikkd e tilbake de okuperte områdene. Men de nekta å ta tilbake Gaza og vestbredden og du kan jo stille deg spørsmålet hvorfor? Den Arabiske liga trengte ett gisselfolk i sin hatpropaganda mot jødene og dette har de saktens lykkes med. Her har alle verdens folk tilgang på all fakta om saken men de gidder ikke bry seg, da koker de heller opp noe skvalder og pølsevev slik att det skal passe bedre inn i den tolkningen de helst vil ha. Syria har ikke akseptert staten Israels eksistens eller inngått noen fredsavtale med dem så derfor besitter Israel fortsatt Golanhøyden. Jeg er ganske lei av folk som "shopper" hendelser og tidsperspektiv etter eget velbefinnende i denne saken som i mange andre så en kan lure på hvorfor jeg gidde bedrive opplysning. Folk ser jo ikke ut til å ville ha noe fakta å forholde seg til alikevel. mohamed satte gissetagning i system Even. så dette er ikke noe tilfeldig som en viss Egypter ved navn Arafat fant på. Denne Egypteren som gikk i skole hos den forfedrelige massemorderen Muftien av Jerusalem. Det har aldri, ALDRI eksistert noe palestina, og ei heller noen palestinere. De er egyptere og Jordanene alle som en, men de to landa vil ikke ha dem tilbake, og heller ikke vil de ta tilbake landområdet. så hva skal Israel gjøre da? sannheten er den Even att ingen stat har gjort mer for disse gisslene enn Israel. Men det passer ikke inn i demonsieringa av staten Israel og jødene gerenelt. Har mange ganger spurt, utenj å fått noe svar på hvorfor disse leftissene som alltid må inn på bredden ikke reiser via Egypt. Men selvfølgelig da kan ikke komunisten anklage jødene for att han/hun ikke kommer seg inn. Hvem intereserer seg vel for om Egypt har samme steile holdning til inn og utreise til bredden? Muren kom opp som ett nødvendig beskyttelse og hva var resultatet da? Jo når Araerne ikke lenger kunne reise fritt inn med sine selvmordsbombere var det selvfølgelig ikke selvinnsikt som gjalt. Nei da er Israels beskyttelse problemet for en og anna gamlis som ikke fikk besøkt en anna gamlis. Det kunne de tenkt på før, for det skorta ikke på advarselr om att israel ville bygge en mur om ikke faistanerne tok til vette. De advarte om att fortsatt terror mot israelske mål ville få konsekvenser for befolkningens frihet og tilgang til skole og sykehus,,,,og hallooooo,,,konsekvenser for egne valg og handlinger klinger ikke godt i øra på hverken islamske ideologer eller komunister. Har alltid lurt på om Bill Gates egentlig er en komunist eller skjult konvertit. Det må hvertfall ha vært bakgrunnen for Ctrl+Alt+Del fuknsjonen. Vi ser att systemet ikke funker, men gjør ingenting med å fikse det annet enn å restarte. Remi som det vel kalles når du vil ha ny start mitt i spillet. Nei Even, denne demoniseringa av jødene og Israels folk er jeg ikke med på. selv om det har historiske røtter for oss Europeere å bedrive hat mot våre tidligere fiender jødene ,o) Mye kan sies att jødene har skyld i selv, men da må vi nok meget langt tilbake i historien. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Personlig, så syns jeg at du indirekte kaller meg en antisemmetist. Jeg ha overhodet ingen ting imot jøder, eller det Israelske folk. Derimot regjeringen.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har ikke nevnt "moderat islam" med ett eneste ord. Derimot har jeg nevnt, og mener bestemt, at det finnes moderate på begge sider av midtøsten-konflikten. Husk at ikke alle er religiøse der nede, selv om det er en større andel "troende" i midtøsten. Desverre er det slik at de moderate i stor grad blir "overkjørt" i det offentlige rom, da det er de som roper høyest som (desverre) ender opp med all oppmerksomheten. Og det begynner etterhvert å bli dårlig med moderate på den arabiske siden, da slike holdninger ofte belønnes med lemlestelse og død når ekstremistene kommer for å holde "premiesermoni"... Det er bare å innse; til tross for "milletær ubalanse" (som "Palestina-vennene" i Norge ynder å påpeke), så har denne konflikten 2 parter som gjør alt de kan for å sabotere enhver mulighet for fred som ikke samsvarer med den ene eller andre "hellige skrift". Om rakettene kommer fra en litt ustabil, håndbygget rampe eller en F16 har i grunnen ingenting å si... Siter
Even Moe Egenes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Er ikke Islam, Jødedommen og Kristendommen i bunn og grunn det samme. Bare at hver han utviklet seg mer og mer i sin egen rettning etter hvert som tiden har gått? Syns vi er veldig gode til og dra tråden ut egentlig. :grin: Siter
per berge Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Even, i det øyeblikk du stilte deg som palestina venn er du pr fakta, enten du vet det eller ei på antisemitisk side. Hele dette prosjektet kalt "palestina" ER en sentral del av denne islamske antisemitismen. Dette gisselfolket er satt i scene fra den arabiske liga og enten du vil eller ei må du bare akseptere fakta. Det er en kjensgjernig att islam påbyr en muslim å lyve i "forhandlinger" med en vanntro kafir. Dette ER islam det Even og ikke noe jeg finner på. Lenge før du ble født hadde vi noe som ble kalt oljekrise. Pussig omdøping av en reel gisseltagning av en hel verden for det var det det i realiteten var. Den tapende agressor Egypt stengte Zues kanalen slik att oljeselskapene ikke kunne seile fritt gjennom. Dermed stoppa tilgangen på oljen og vi fikk en "oljekrise". Krise var det egentlig ikke, men en rein skjær gisseltagning iscenesatt av den Arabiske liga. Så hvorfor omgjøre alle kjente begreper om det ikke er fordi du helst vil unngå ta stilling til sannheten? Det er ikke noe nytt att jødene er blitt utsatt for Arabernes hatideologi, og derfor flykta mange fra sitt eget land i mellomkrigsårene. Så lenge det Ottomanske imperium eksisterte var det en viss fredlig sameksistens, men altså kun så lenge jødene og de kristne betalte sin jitzia (blodpenger-beskyttelses penger) til muslimene, aksepterte sin 2nd rangs rettsløse borgerstatus (dhimmie) og aldri oponerte mot de "rettroende". De fikk jo heller ikke holde gudshus, templer, kirker men måtte forholde seg til meget strenge reguleringer for alt fra familiære samlinger til offentlige tilslutninger. Det var mange steder under det Otomanske imperiets tid strenge reguleringer for hvor mange dhimmie som kunne samle seg på ett sted. Ikke ulikt Nazistene portforbud for jødene i mellomkrigstida. Dette varierte selvfølgelig med lokale forhold. Og enkelte steder gjorde jødene og de kristne så god butik att de ikke-arbeidende muslimene ga dem noe mer slakk mot mer jitzia i betaling. Disse muslimske lederne gjorde ikke det i tråd med, men på tvers av islam og hva den ideologien pålegger dem. Når dette imperiet rakna på rot etter 1st verdenskrig brøt det ut ett aldri så lite voldshelvete i hele regionen. Alle skulle ta alles områder, muslimske krigsherrer sto mot hevrandre og krevde retten til land og folk, drepte for fote i hytt og gevær og selvfølgelig brukte mohameds eksempel for å lovligjøre sine drapsorgier og tjuveri av land. Vest aliansen, WW1 seierherrer oppretta etterhvert protektorater for å beskytte både sivile i alle slags konstelasjoner og tilgangen til oljen. Ingen var trygge der nede på den tiden Even. Så begynte den diplomatiske kampanjen og Araberne viste sitt sanne jeg nok en gang. Mens altså jødene skjønte seg på forhandlings kortstokken fortsatte de Arabiske kriggsherrene å anklage og angripe sine egne i hytt og gevær. Akurat på samme måten de fleste fangene på gitmo ble utsatt for og som Bush klanen syntes var god knall ble det arestert og dødsdømt mang en Arabisk uskyldig under disse årene. takket være det som kalles "taqya". Tilatelsen til å lyve. Alt står i hadit om noen skulle lure. Men altså tilbake til antisemitt kampanjen. For å få en restart etter att Araberne bæsja i buksa den gangen så satte de igang en hatkampanje mot jødene. De fikk god hjelp fra komunistene i nord i konstruksjonen av de falske Zions Vise protokoller. Dette var en meget viktig del i propagandaen både fra komunistene på den tida over hele Europa og muslimene der nede, og jeg ser helt klare likheter med den hoxen som dagens hox, det såkalte palestina. Når Hittler i forkant og i starten av 2nd verdenskrig fant disse rabiate dødsforherligende islamske hærene så praktiske i sin kamp ble aliansen mellom ham og stormuftien av Jerusalem satt i verk. Hittler skulle få fri tilgang til oljen mot att han sørga for å fjerne jødene ved den "endelige løsningen". Hittler var i utgangspunktet instilt på å opprette en jødisk stat i Etiopa der han skulle deportere alle jødene. Dette var ikke nok for den islamske ideologen i det muslimsk okuperte Jerusalem og bare ved den endelige løsningen på "jødeproblemet" ville han stille Hittler den trygheten han trengte. Hvrodan den krigen gikk vet vi jo godt. Den Arabiske halvøya og midtøsten og Afrikas nordkyst lå nok en gang åpen for all djevelske planer og muslimske krigsherrer. Jødene hadde i hele mellomkrigstida flykta i stort antall fra sine egne eiendommer og land. Nå sto det derimot klart for alle i vesten att jødene var blitt utsatt for så mye grusomme overgrep vi ikke kunne akseptere og planene og forhandlingene om staten Israel ble gjenoptatt. Araberne var lite interesert i noen forhandlinger mens jødene gjorde jobben sin godt. Slik sett har Araberne bare seg selv å takke for att de ikke fikk det som de ville, og det skal vi kansje være glad for også. Israel er slik jeg ser det sivilisasjonens siste utpost mot det islamske barbariet. Når det gjelder tagninga av øst Jerusalem kan en gjerne si att dette var strategisk dumt. Da Moshe Dayan inntok jødenes helligste sted tempelhøyden stikk imot Golda Meyers ordre var det muligens dumt rent diplomatisk, men var det moralsk feil? De hadde altså blitt angrepet på tre fronter av ett folk som ville drepe alle og enhver jøde, så forventer vi att soldatene skal lydig og ærbødig bøye seg for den angripende og tapende part, stikk i strid med alle normer og internasjonale regler for krigføring bare fordi de er jøder? Diplomatiet til Golda Meyer hadde nok sine velmente planer for øst Jerusalem og jødenes tilbakekomst til sitt eget helligste sted. Men hun hadde også gjøre med ett folk som var blitt utsatt for meneskehetens verste massemord, tråkka på, undertrykket i over tusen år og vært jaget vilt hvorhen de kom. Så jeg kan ikke for mitt bare skjønn kritisere Moshe Dayan og hans menn og kvinner for att de inntok øst Jerusalem og tempelhøyden. Nei de gjorde det alle ville ha gjort i samme situasjon. Og fortell meg hvorfor muslimer skal ha en særrett til å nekte alle andre tilgang på de andres hellige steder? Og hvorfor er muslimene fritat fra dette "okupasjons" stempelet? Om en bruker den logikken og tankerekka som palestinas venner bedriver så vil det jo ikke være ett sandkorn på moder jord som kan besittes av en eneste muslim. Alt land og folk har de okupert ved krig og terror. Eller skal de fritas for ansvar mens alle vi andre bare skal akseptere okupasjon fra dem? Det er blitt hevdet att Israel ville ha blitt feid på sjøen om ordren til Golda Meyer hadde blitt tatt til følge, og jeg må si meg enig ettersom jeg har lært meg mer om islamsk ideologi og innhold. Så du kan trygt si att dette palestina prosjektet har sine røtter helt tilbake til mellomkrigsårene fordi Araberne etter ww2 ikke greide forhandle. Og hvorfor ville de ikke forhandle tror du? Jo fordi deres allah forbyr dem det ,o) Men om du fortsatt vil stille deg på siden til ett Arabisk gisseldrama må du selv ta ansvar for det Even. Men jeg tror ikke att du gjør det av den grunn att du er antisemitt , men av den enkle grunn att propagandaen virker nå som da. Det har aldri vært noen objektiv dekning om dette temaet fra media og maktens tinder og vil nok mest sansynlig aldri bli det heller. Sosialistene som har egeninnteresse i å demonisere jødene (de som oppfant renten vet du) har hatt all makt både i media og universitetene over hele Europa, og nå i senere tid også i USA og Australia. Enda verre enn NRK er jo BBC og FTV2. Men så er det dette med att jo lengre ned i gjørma en har gravd seg jo dypere og fortere kaver en seg nedover til bunnen. Vi er ikke så veldig langt bak desverre. Bare ett lite steinkast bak Malmø som mer eller mindre er "okupert" allerede. Det er alltid litt godt, selv om det kommer i seneste laget når en hører folk som har sittet ringside i en årekke letter på sløret på slutten av livet. Terje Rød Larsen sa jo rett ut hva han mente om løskjeften og løgneren Arafath. Bare så synd han ikke kunne få seg til å si det da han satt på makten til å endre ting. Siter
per berge Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Du spør om jødedommen, kristendommen og islam er tre alen av samme slag. Til det er svaret Nei, ikke på noen måte. Jeg vil heller si de er alle tre tvert imot hverandre, i alle bauger og kanter. Men det finnes logiske forklaringer på det også. Men det må jeg få morradagen til å si mere utdypende om. Nå skal jeg se mere OL og curling Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Når vi snakker om og dra alle under en kam.. Even' date=' i det øyeblikk du stilte deg som palestina venn er du pr fakta, enten du vet det eller ei på antisemitisk side. [/quote'] Jeg har overhodet ingen ting imot jøder' date=' eller det Israelske folk.[/quote'] Har du brillene dine på deg? Eller er det du som bestemmer hvem som er antisemmetist? På wikipedia står hvertfall dette om antisemittisme: Antisemittisme er en vanlig betegnelse for rasemessig begrunnet hat mot jøder. Begrepet oppstod i 1879 da tyskeren Wilhelm Marr definerte jødene som en egen rase. Marr innførte benevnelsen antisemittisme som en eufemisme for det tyske Judenhass, det vil si «jødehat». I normal språkbruk benyttes derfor begrepet antisemittisme bare om hat mot mennesker med jødisk opprinnelse. Og jeg quoter meg selv igjen: Jeg har overhodet ingen ting imot jøder' date=' eller det Israelske folk.[/quote'] Og siden du sier jeg er antisemmetist, så sier jeg du er rasist. I'm just saying.. Israel er slik jeg ser det sivilisasjonens siste utpost mot det islamske barbariet. Jeg har vært opptil flere ganger i både UAE og Oman. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen. Slik jeg ser på det, så er Israel's regjering barbaren. Og vil si det finnes ganske mange land i Asia som er siviliserte.. Du sier prosjekt Palestina? Palestina har vært bebodd i lange tider. Av både jøder og Muslimer. På tidlig 1900-tallet var Palestina og området rundt under ottomansk styre. I denne perioden immigrerte mange jøder fra Russland o.l til Palestina. I senere tid så flyktet (illegalt) Jøder til Palestina, og britene greide ikke og holde de unna. Britene fryktet faktisk at Jødene skulle ta over Kypros og gjøre det om til ny-Palestina. Israel regelrett kjøpte til seg Palestina (nå Israel). Her er ett kart som beskriver situasjonen godt. Hmm.. virker som at Israel kansje ikke hadde så mye og grine over alikevell? Anbefaler deg og lese denne. Jeg har ikke hørt noe propaganda jeg. Jeg har satt opp mine egne meninger helt selv. Og lest meg fram til det. Jødene var offeret for 60 år siden. Nå hevner Israel seg på Palestina/Gaza. Unektelig. Jeg vil si religionen er like.. Kos deg med curlingen Siter
per berge Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Nå må du slutte å surve Even,. Jeg sa IKKE att du var antisemit i gjernign og tanke. Jeg sier jo att du er utsatt for den samme propaganden vi alle er blitt proppa øra fulle med i utallige tiår. Å hive inn rasist/antirasist kortet kler deg ikke. det blir for dumt, og er det en ting du ikke er så er det dum. Må du skjerpe deg her. Jeg kommer med noen poeng for hva slags konsekvenser de enkelte standpunkt har så forhold deg til det som blir sagt, og ikke hva du i ett øyeblikks fornærmelse mener blir sagt. Og den plansjen du viser frem er jo alt annet enn basert på fakta Even. Den der henger ikke på SU sine kontorer fordi den bærer på sannheten :grin: Det nærmeste du kommer betegnelsen palestine er det som kaltes British palestine. Ett lite stykke av det britiske protektoratet og sant som du sier var dette bebodd av både muslimer og jøder. Moshe Dayan var jo til og med endel av denne avdelingen i de britiske styrkene og han hadde endog Arabiske medsoldater. Til og med da de angrep Syriske grense styrker på sent femtitall hadde han Arabere ved sin side. Så jeg spør deg tilbake, hadde du tatt sjangsen på å bodd på vestbredden og Gaza med tanke på hvilke ideologi makthaverne der har? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Per, selvfølgelig kaller jeg deg ikke rassist. Men jeg mener det blir det samme. For jeg går ikke inn i gruppen antisemmitist. Du har selvfølgelig helt rett ang. det du sier om ett øyeblikksfornærmelse. Men det var ett eksempel. Håper inderlige ikke du tok deg nær av det! Desverrre, så er det kartet der helt sant. Grensene har blitt forskjøvet. Og Palestinere blir stadig vekk kjeppjaget vekk fra Vestbredden. Spørsmålet er ikke om jeg hadde tatt sjansen på å bodd på Vestbredden/Gaza med tanke på hvilken ideologi makthaverne der har, men om jeg hadde tatt sjansen på å bodd der med tanke på hva Israel kunne funnet på og gjøre. En dag bor jeg på Vestbredden, den neste dagen i Israel. Plutselig har Israel overtatt huset mitt og gitt det vekk til en intetanende Israelitt. Selv synes jeg Gaza beboerne i det minste burde fått lov til og fiske så langt ut de vil. Men siden Israel ikke annerkjenner Palestina, og det visstnok er en stat under de. Så kan jo de gjøre stort sett hva de vil, uten at de Palestinske selvstyre myndighetene kan gjøre annet enn og sende kinaputter til Israel. Minner meg egentlig litt om hvordan det var i Algerie på '50 og tidlig '60 tall. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.