Arnt Skarshaug Skrevet 2. juli 2002 Skrevet 2. juli 2002 Her er en liten ting jeg kom over: Yahoo news: Drunk Pilots!! Betryggendes?? Arnt Siter
Arild Oldervoll Skrevet 2. juli 2002 Skrevet 2. juli 2002 0.08 i promille er jo veldig lite da. Det er vel omtrent en konjakkule og så er du ute og kjører (under en test slo det faktisk ut på måleren i Norge!). Siter
Geir Thorvald Follestad Skrevet 2. juli 2002 Skrevet 2. juli 2002 Kommer det til aa bli problemer med et par liter öl for FS2002 flyvning? Schkaal! Happy Flying! Siter
Ketil Wikdahl Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 quote: Opprinnelig postet av Geir Thorvald Follestad: Kommer det til aa bli problemer med et par liter öl for FS2002 flyvning? Schkaal! Happy Flying! Tror nokk det blir det, hadde drukket et par liter øl og skulle spille GTA3 en gang jeg.. vei sa du? Skal en spille FS2002 i en slik tilstand blir det nokk ikke no bedre Siter
T F Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: 0.08 i promille er jo veldig lite da... Amerikanerene bruker ikke promille men PROSENT. Det vil si de hadde henholdsvis 0,84 og 0.91 i promille, og det er ikke så bra... det er over grensen i Europa også. Litt rart å tenke på at promillegrensen for bilførere i Norge er 0,4 mens for piloter er den 0,8... Inntil videre ihvertfall. -------------- Hilsen Torbjørn Fjeld Siter
Roy Westby Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 Promillegrensen for fly i Norge er 0,2. Den var tidligere 0,4 For sjøfly gjelder visstnok reglene for båt så lenge en er på vannet. Er ikke båtvant, men mener at det er 0,8. Hvis båten (flyet) er over 40 fot, kan man ha en god del mer. Siter
T F Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 I "Rules and regs" på pre-flight'en og i "Air Law" på ATPL'en har vi lært at JAA bestemmelsene (og BSL) sier 0,8... Ikke at jeg har tenkt å ligge i nærheten av det uansett... Mvh. Torbjørn Fjeld [ 03-07-2002, 14:46: Endret av: Torbjørn Fjeld ] Siter
Roy Westby Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 Så vidt jeg vet, reguleres dette av Luftfartsloven. I AIC-N 03/02 gjøres det oppmerksom på at promillegrensen er endret fra 0,4 til 0,2. Dette trådte i kraft 1. januar 2002. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 Og i Oxfords Air Law bok står det at JAR-OPS 1 setter 0,2 promille som grense Torbjørn. Du må nok skaffe deg ny bok Clamer Siter
T F Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 Vel, jeg håper virkelig du har rett! Mener selv det bør være null-toleranse mtp alkoholinntak for piloter. Men vi satt senest i mars og hadde en del diskusjoner om hvordan man i litt søkte situasjoner som pilot kunne være innenfor regelverket, men når man lander og setter seg i en bil for å kjøre hjem går man nesten over det dobbelte av det lovlige og gjør seg til forbryter... (da med utgangspunkt i luftfartsmyndighetenes regler og bestemmelser, og ikke company-rules). Kan jo hende at litteraturen ikke er 100%. Har Jeppesens... er jo ikke første gang NAR-boka er helt på trynet... j**** f**** d***bok... Clamer: sjekk med Helge... mener det var han som hadde oss i timen. For all del: jeg er ikke så sta at jeg ikke tror hva dere sier, men jeg ble litt nysgjerring hvor tallene som ble brukt i timen kom fra... Men OK... jeg krysser av 0,2 på eksamen jeg! Hilsen Torbjørn [ 03-07-2002, 15:47: Endret av: Torbjørn Fjeld ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.