Jarle Pedersen Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Nå har det vært endel forandringer i Frontier de siste ukene, og velger å komme med en liten info om alt det som skjer i selskapet for tiden. Vi har nå valgt å gjøre om Seattle Hub til sommerbase og styre begge hubene fra Juneau. I Juneau blir det lagt opp til 99% bushflyging til spennende destinasjoner rundt om i Alaska. I tillegg blir flyene flyttet rundt om i distriktene hvis vi får anmodning om flystøtte til events. Akkurat nå er de fleste flyene i nord samlet i Vancouver for å bistå under vinter OL. Her er flyet som skal promotere Frontier under lekene: Som sagt så er det bushflyging som er sentralt for Alaska basen og da er DHC-6 Twin Otter et opplagt valg, her er "Juneau" på final til Pemberton litt nord for Vancouver på morgenen idag: Vi prøver å fly sammen når vi har mulighet, og har da kommunikasjon på egen ts, her ser vi 2 av pilotene i Beech 1900 under oppdrag til Squamish: For de som ikke takler kaldt vær og snø 9 måneder i året kan vi tilby stillinger som pilot i Karibien, der øyhopping er hovedoppgaven, her ser dere Juneau's tvillingsøster "Juliana" etter take off i karibien: Det nye i Frontier er at vi har opprettet en egen Cargohub i Chicago for å dekke behovet for gods rundt om i USA, denne huben har også rute som går mellom USA og Norge. cargohuben har alle de store airlineflyene som B757-200,767-300, MD11, MD80 og B737: Alle hubene har ambulanseberedskap som utføres med King air B200 medical, i tillegg har Juneau huben en Cessna C550 som brukes til VIP flyging: Oppdragene er mange og allsidige, vi sier skjelden nei til nye utfordringer, i julen hadde vi leveranser til alle Icecamps på platåene i Canada og Alaska: Å lande på en rwy som er blankpolert av is er en utfordring mange garantert liker: På grunn av alle oppdragene som strømmer inn har vi akutt behov for flere piloter i selskapet, du velger selv hvilken hub du vil tjenestegjøre på, send gjerne en kort søknad til adm.dir. på mail: mail@frontierflyingserviceva.com Hvis du forstatt er litt usikker anbefales det å kikke på denne promovideoen om Frontier: [video:youtube] Velkommen som pilot til Frontier Flying Service VA Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Dette var jo fristende, men har dere ikke bruk for noen standby piloter, er dårlig stelt med tid men jeg flyr gjerne en gang iblandt :cool: F.eks, går det ikke an å lage en "Joe Blow" ([size:8pt]"Ola Normann" for de som ikke kan engelsk he he[/size]) konto som 2-3, 4 stykker kan dele på mtp logging av tid og diverse? For det er sikkert mange som meg som har lyst men ikke tid til å fly fast, pluss at dere ville jo hatt en pool av standby piloter og ta av hvis det plutselig var manko på tilgjengelig personell av de som flyr fast. Vi kunne jo også fløyet ferry flights i tillegg til å steppe inn på ordinære ruter og slikt....eller hur? Hadde jo vært gøy og fløyet litt twin otterrrrrrrr oppe i det kalde nord :grin: Siter
Jarle Pedersen Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Skrevet 13. februar 2010 Den ideen har vel aldri vært tatt opp før, antar CEO, adm.dir. eller chief pilot kan svare på akkurat dette. Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Ideen er god, men vi kan desverre ikke gjøre det da det bryter med Fsairlines sine regler. Å være aktiv i Frontier er egentlig veldig enkelt :-) Fly gjennomsnittlig 2 turer i uken. Mange av våre ruter tar 15-20 min å fly. Klarer du ikke kravet er det bare å sende en melding til ledelsen og si at det ikke går. Fredrik Hofstad Haugen Adm. Dir Frontier Flying Service Va Siter
Christer Havnø Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Tongass x er kjøpt inn, utforsket og akseptert søknad sendt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.