Fred Solli Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Heisann Tenkte kanskje en tur i Alaska kunne passe bra til søndagsutflukt. Siden UTX Alaska er kommet ut kan det jo passe fint å utforske dette området på nytt. Jeg har en del ruter liggendes her: http://www.flightsimlan.com/mp/Ruter.zip Rute 11 til og med 16 er en fin tur. Vi starter da i Cordova-Smith til Valdez Pioneer(PAVC-PAVD)VFR. 21 min De andre leggene er som følger: Valdez Piooner - Long Lake(PAVD-4AK3)VFR 43 min Long Lake - Glacier Creek (4AK3-KGZ)VFR 16 min Glacier Creek - Chisana (KGZ-CZN)VFR 27 min Chisana - Northway (CZN-PAOR)VFR 24 min Northway - Stevens Anchorage (PAOR-PANC)IFR 1t18min Anbefalte fly er på VFR legs Twin Otter, Piper Seneca, Beech Duke, eller annet 2 motors med GPS. IFR turen tar vi i en Learjet, eller tilsvarende. Vi får se hvor langt vi kommer. Vi starter opp som vanlig kl. 20.00 med avgang ca. 20.15. Vel møtt. PS. Skal se om jeg ikke får ordnet litt ålreit vær her. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 6. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 6. februar 2010 Vi starter opp som vanlig kl. 18.00 med avgang ca. 18.15. Vanligvis har vel oppstart vært klokken 20. 18 er litt tidlig for min del. Men jeg møter dere på en flyplass rundt kl 20. Pål Siter
Fred Solli Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Skrevet 6. februar 2010 Her er det jeg som tuller ja. Det skulle være kl. 20. Jeg retter det i første innlegget her. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 6. februar 2010 Det var ikke småtterier til flyruter . Jeg er endelig i lufta igjen, så det er faretruende fristende å stille til start. Bortsett fra at jeg har ikke UTX Alaska. Er det de samme passordene som gjelder, eller er alt forandret i den evigheten jeg har vært groundet?? Og Fred, et klokt spørsmål fra en uvitende nybegynner: Det var noen imponerende flightplans du deler ut, er det meningen å åpne disse i et eget program, eller er det best å printe ut kartene?? Jeg har inntrykk av at dere yrkespiloter flyr med flightplan på egen PC? Siter
Fred Solli Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Skrevet 6. februar 2010 Hehe, Ernst. Jeg lagde noen turer for noen mnd. siden som vi brukte under FLG. Derfor all dokumentasjonen. Men det holder da fint med flightplanen jeg la med. Ta den inn i GPS'en og du er home free. Eller gjør som meg, fly etter instruksjonene i flightplanen (PDF-fila) Kart og oversikt over flightplanen er lagt i FSCommander som jeg ofte kjører på PC ved siden av, ja. Men det er ikke en nødvendighet. Det er opptil enhver hvor "gal" man vil være. Om man vil printe ut eller ikke kommer helt ann på hvor mye blekk man ønsker å spandere. PS. Samme passord gjelder Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. februar 2010 Skrevet 6. februar 2010 Vi lar server stå uten passord, så alle kan bli med,,,alle skal få Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Beklager, da ser jeg fred har sagt passord, så da blir det det. Kontakt meg eller fred på PM før kl 19.30 om du trenger passord...vell møtt... Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Jeg slet veldig med og komme inn i serveren sist gang, du husker vel det Fred ? Men, prøvde nå, og det funker ! Så idag kommer twin ottern ut av hangaren ! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Server vil bli restartet kl 19.30. Så om du er inne og flyr da, så blir du kastet ut noen få minutter desverre, dette for og sette vær og tid til dagens event. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 8. februar 2010 Mange takk for veldig hyggelig gjensyn med hardcore-gjengen blant MP-flygere :grin: . Fred inviterte med imponerende flightplans i spennende bushlandskap i Alaskas villmark. Alaska er langt mer enn Tongass Fjords, og selv default FSX gir spektakulære utfordringer! Selv stilte jeg med default hele veien, men hadde en uforglemmelig tur i nydelig vintervær. Bortsett fra at serveren falt ut en gang underveis, var MP-forbindelsen glimrende, med laggfrie forhold og perfekt flyt. 7 piloter stilte til start denne søndagskvelden, og etter å ha vært passiv tilskuer i et par måneder, var det kjempegøy å få luft under vingene igjen. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Ahhh... nydelig Ernst. Dere gjør meg grønn av missunnelse ettersom jeg ikke fikk vært med på søndagsturen hverken forrige søndag eller igår. Håper virkelig vi får satt opp en søndagstur denne uka, for nå klør det virkelig i fingrene for å delta på en MP-session Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 8. februar 2010 He he det blir nok flere muligheter, og nå ryktes det at Pacific Northwest er like rundt hjørnet, da tenker jeg det blir ville tilstander i MP :grin: . Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Legger til bildene jeg tok fra gårsdagens MP tur Veldig fin tur vi hadde, bare dumt at jeg fikk connection problemer Siter
Mathias Næss Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Var en flott tur selv om jeg ga meg halvveis på andre leg. DC-3 var et herlig avbrekk fra de vanlige airlines i FS9. Skal vi ut på tur igjen snart eller? :grin: Siter
Fred Solli Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Skrevet 8. februar 2010 Det blir nok helt sikkert flere turer som denne Noen bilder jeg også tok før serveren falt ned. Samling på Cordova På vei til Valdez Fin isbre ved Valdez (Sikkert UTX Alaska) Turning finale Valdez Line-up Valdez På vei til Long Lake (mistet følget pga. mye lavflygning i dalbunnen. Håper dette ga blitt mersmak. Vi kommer sterkere tilbake seinere. Gikk tom for fuel på siste leg til Anchorage og nødlandet på Duffy's Tavern for en øl. Det ble gravøl isteden. Crash and burn i enden av stripa. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 8. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 8. februar 2010 Håper dette ga blitt mersmak Dette ga absolutt mersmak. Det er presentert flotte bilder her allerede. Jeg kom litt sent med i går, så jeg fyller på med bilder fra der Fred slapp opp for film i kamera. Tekst over bildene: Litt venting i Long lake, Fred og Ernst i bakgrunn. En kort mellomlanding i Glacier Creek. Kjetil ser på Ernst som kommer inn for landing. På vei fra Glacier Creek mot Chisana: Her var det å starte på klatringen med en gang. Kjetil har kommet godt i gang, Thor kommer for full musikk i bakgrunn. Her passerer vi turens høyeste punkt. Jeg ligger på 11000, mens Øystein og Fred utfordrer skjebnen nede mellom fjelltoppene: Det ble en kraftig nedstigning til Chisana. Litt kø for finale, men alle kom seg ned: Alle kom ned, her Thor på en skjev finale: I Chisana fikk vi besøk av en lokal fyr med helikopter, han fulgte oss videre oppover i dalen: Turen går fra Chisana til Northway. Først gjennom en småtrang dal, før vi flyr utover et stort slettelandskap: Lokal tåke: I Northway stoppet turen for de fleste, men 4 stykker fortsatte i nye fly. Jeg satt meg i en Learjet, og satt kursen for Stevens Anchorage Intl. Takk for flott satt sammen tur Fred, og takk for hyggelig selskap alle dere andre. Pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Dæsken, ser ut som en knall tur, måtte jobbe igår så jeg kunne ikke være med :cry: Men men, fikk jo kjørt litt MP på lørdagen, hvor vi (3 stk) avsluttet LOWI "treningen" med en ferry flight fra Munich til Kjeller i hver vår F-16 :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 9. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 9. februar 2010 Dette blir bare bedre og bedre! Kjempeflott at så mange poster sine bilder, da det er gøy å se det fra de andre sine ståsteder!! Haugevis med sterke reportasjer . Og igjen honnør til Fred som med sin dyktige lederstil loste hele gjengen trygt gjennom skumle utfordringer :grin: . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.