Tom Knudsen Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/02/03/nyheter/utenriks/dyremishandling/rettssak/dyrenes_nyheter/10228368/ Si meg, finnes det ikke et byrå der ute som grisebanker slike folk mellom 08.00 og 16.00? Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Vi får sende denne gjengen. Rescue Inc vises forøvrig på NGC, men tviler på at de banker opp folk. Av og til kan man lure på hva som går rundt oppe i hodet på enkelte folk, å mishandle forsvarsløse skapninger tyder på at ikke alt står like bra til.. Siter
Thomas Johannessen Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 2 ord: FY FAEN! Det sier mye om et menneske hvordan man behandler skapninger som ikke kan forsvare seg. Jeg kjenner at jeg blir FORBANNA! ..thomas Siter
Vidar Martinsen Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Man kan begynne å lure på hva folk tenker, men personlig har jeg lyst til å hente fram min rustne vaier når jeg leser om denne karen!!! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Det finns, eller har ivertfall eksistert en gruppe i Norge. Og da i Oslo, som har gått til skritet og banket dyremishandlere, disse kunne jeg godt tenkt meg å se mer av igjen! Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Skrevet 4. februar 2010 Må si meg enig tanken, er ikke av den som liker å oppfordre andre til å utøve vold i den grad, men en eller annen form for oppdagelse bør slike syke mennesker få, og det synes jeg passer på all dyremishandling. Går man til det skrittet å anskaffer seg dyr, ja da bør man ta vare på det også.. Gid vi hadde slike instanser som vi ser på f.eks Animal Planet " Houston SPCA, South Africa SPCA osv.. " Siter
Emil Topstad Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 I USA har man et eget politi som tar seg av dyremishandling. Hvor de som blir tatt for dette, får fengsel og bøter. sånn skulle det vært her også! Selv om det kanskje ikke hadde hatt noe for seg, før dommerene blir strengere her i landet! Om du skulle blitt pågreppet i Norge for grovt dyreplageri, vil du muligens få en liten bot, og få tilbake dyrene etter et par dager.. Det er skammelig at folk i det hele tatt klarer og la dyrene ha det så vondt, dyr skal behanldes med respekt! verken mer eller mindre! Og straffene for dyreplageri skulle vært veldig strenge, så folk skjønner alvoret.. det er skammelig sånn det er nå, vi skulle hatt dyrepoliti her også! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg hadde helt klart støttet opprettelsen av et eget dyrepoliti her i landet, og de kunne ha startet med å stenge ned pelsdyrindustrien. Maken til forkastelig og komplett unødvendig bransje skal man jammen lete lenge etter. Siter
K J Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005915 :mad: Jeg håber virkelig at den bæver var død INDEN "korsfæstelsen", men under alle omstændigheder er det jo grusomt. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Kanskje det er noen som har vært fulle som har gjort det. ... eh... Hvem som enn har gjort det har samtidig tatt seg bryet med å spikre fast en Heineken-boks til det samme korset. Jo takk, her skal du ikke se bort ifra at fylla var en "medvirkende faktor". Men så er nå ikke selvforskyldt rus gyldig grunn for straffefritak jfr. Straffeloven, så jeg håper virkerlig de skyldige blir funnet. Tross alt rissikerer de å dømmes på samme måte som om de var edru. Dóg kan det diskuteres hvor "edruelig" det er å korsfeste en bever... Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Noen mister kontrollen i fylla og bør derfor ikke drikke. Det finnes desverre mange eksempler på slike folk. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Fornuftig skrevet Marius Selv føler jeg sinne og forbannelse når jeg kommer over slike tragiske saker som dette. Jeg har veldig vanskelig med å sette ord/beskrivelse på slike mennesker som går løs på forsvarsløse skapninger. :mad: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Det er helt forjævlig at noen får holde på slik i 2010 uten at de blir hardt straffet. Ja det er regelrett latterlig, mishandling generelt skulle vært på lik linje med mord og drap, spesielt mot dyr som er fullstendig uforstående å uskyldige. De har heller ingen mulighet til å forsvare seg på noen måte. Om noen skulle finne på å røre min bikkje så skal jeg love at den som rører skal få kjenne det noe så til de grader på kroppen, for det finnes jo ikke noe rettssystem som rettferdiggjør noe ovenfor disse stakkars dyrene så noen må jo sørge for rettferdighet :mad: :mad: . Er det mulig, akkurat nå fant jeg denne saken på Vg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005915 Herregud, nå bør de skjerpe inn kravene på mishandling av dyr, det er latterlig at straffene er så milde i 2010. Men det er jo det det norske samfunn handler om, invitere de kriminelle til å fortsette sin forjævlige oppførsel ovenfor alt og alle. Og se her ja, her utnytter politiet situasjonen til å skryte på seg med denne kommentaren: Politiet i Telemark har ikke hørt om saken før VG Nett tar kontakt med dem. - Nei, det har vi ikke, men dette høres ut som en grov sak og av typen som vi bryr oss om dersom vi får beskjed, sier operasjonsleder Elise Gotliebsen ved Telemark politidistrikt. Regner med denne går rett i skuffen for henlagte saker jeg gitt . Slik som det norske politiet gjør i alt, for de vet jo selv at de sannsynligvis kunne funnet ut av denne saken men at de ikke prioriter denne da de ikke kan ta seg råd til det og da den heller ikke bringer inn penger. Derimot å ta folk som kjører litt for fort, ikke har helt lovlige konfigurasjoner enten det gjelder bil, motorsykkel eller moped det skal de, for det er vel det eneste de er flinke nok til. Åja, stemmer det var en ting til, de tar penger ut av folk ja, nei det hadde jeg nesten glemt gitt :crazy: . En siste ting da, det er forsåvidt ingen som lider av at folk kjører litt for fort, har ulovlige konfigurasjoner på sine kjøretøyer osv. men de er av en eller annen grunn viktigere å ta. Men når dyr lider nei da sitter de faen meg å sover som de også gjør i alt annet faktisk, ekstremt tragisk men 100 % sant, dessverre. Siter
Morten Ruud Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Altså, trafikk er noen av de viktigste delene av politiarbeidet. Det man får når man tar lappen er et bevis på at man har kompetanse til å kjøre et særlig farlig redskap! Dersom man hadde funnet opp et nytt transportmiddel tror jeg svært få ville ha latt det komme på veiene dersom man hadde sagt: "Vi har et nytt flott transportmiddel som vil føre til at mennesker får muligheten til å kjøre dit de vil, når de vil. Men, dette transportmiddelet vil føre til at det dør 250 mennesker årlig, og at tusener blir skadet. Skal vi ta det i bruk?" Derfor, er det viktig at ingen driver å selvkonfigurerer bilene sine uten at Biltilsynet eller politiet er enige. Og at man følger de regler som finnes på veien. Jeg misliker sterkt folk som tror de er verdens beste sjåfører osv. I tillegg vil jeg legge til at politiet mest sannsynlig ikke har fått beskjed om dette, og at det faktisk ikke er så enkelt å bevise hvem som har gjort det. Hadde noen GIDDI å kontakte politiet istedenfor VG så ville man kanskje funnet en løsning på det! Politiet har veldig bra utstyr, og noe av det beste i verden på enkelte ting. Men ting fungerer ikke som det gjør på CSI eller andre amerikanske serier som til tider ikke er i nærheten av å ha rot i virkeligheten. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Altså, trafikk er noen av de viktigste delene av politiarbeidet. Så klart det er en viktig del, jeg sa bare at jeg synes resursfordelingen er feil uansett. Hverken jeg eller folk generelt er på veien for å bryte loven, men for å komme oss fram til dit vi skal. Dette er noe alle vet, og derfor tar de ofte folk på feil isteden for beviste lovbrudd, og alt som ikke blir gjort med hensikt både bør og skal straffes mildere etter min mening da. Jeg vet ikke om du ser mitt synspunkt men jeg håper iallefall det. Det man får når man tar lappen er et bevis på at man har kompetanse til å kjøre et særlig farlig redskap! Dersom man hadde funnet opp et nytt transportmiddel tror jeg svært få ville ha latt det komme på veiene dersom man hadde sagt: "Vi har et nytt flott transportmiddel som vil føre til at mennesker får muligheten til å kjøre dit de vil, når de vil. Men, dette transportmiddelet vil føre til at det dør 250 mennesker årlig, og at tusener blir skadet. Skal vi ta det i bruk?" Vel, det å endre kjøretøy er eget valg og det straffer kun de som gjør det. Det er noe jeg synes er bra naturlig nok, men jeg synes fortsatt det legges for mye ressurser på det da det tross alt rammer de som finner på det mest, og da det heller ikke gjør andre spesielt vondt. Derfor, er det viktig at ingen driver å selvkonfigurerer bilene sine uten at Biltilsynet eller politiet er enige. Og at man følger de regler som finnes på veien. Jeg misliker sterkt folk som tror de er verdens beste sjåfører osv. Altså, man får ikke et nytt kjøretøy om man selv konfigurer litt. Man får et kjøretøy som bare er litt sprekere på en billigere måte enn det ellers ville ha vært, for man kan jo bare gå på finn.no å kjøpe en sprek bil om det er målet, det blir jo ingen ny kjøretøys klasse fordi?... Og det er meget viktig at når jeg sier selv konfigurasjon av kjøretøy så tenker jeg kun på øking av antall hester og ytelse. Jeg har heller ikke sagt at jeg er noe selvgod og verdensmester, det er noe en skal vokte seg mot å innbille seg, for selvgode folk er enkelt og greit farlige, i tillegg gjør de ofte feil pga. at de glemmer å være selvkritisk til det de gjør. I tillegg vil jeg legge til at politiet mest sannsynlig ikke har fått beskjed om dette, og at det faktisk ikke er så enkelt å bevise hvem som har gjort det. Nei, det er jeg enig med deg i, men de må jo ha fått med seg saken nå da ettersom Vg har varslet dem. Og nå som de har det bør de vel egentlig bare grave etter spor med det de har til rådighet, men så skjer dessverre ikke. Meget synd men helt sant. Det er fullstendig tragisk, rett og slett. Hadde noen GIDDI å kontakte politiet istedenfor VG så ville man kanskje funnet en løsning på det! Tenker at det holder at Vg sier i fra, men sannheten er jo den at det ikke holder og at dette er en perfekt unnskyldning for politiet for å la saken bare gå stille forbi som vanlig. Politiet har veldig bra utstyr, og noe av det beste i verden på enkelte ting. Men ting fungerer ikke som det gjør på CSI eller andre amerikanske serier som til tider ikke er i nærheten av å ha rot i virkeligheten. Har jeg aldri heller påstått, men jeg tror en del av teknologien og utstyret Politiet har ikke blir brukt pga. mangel på opplæring og ressurser, synd at det skal være slik men sant er det nok, dessverre. Og det skjønner jo alle, det hadde jo vært meget fantastisk om det hadde vært sånn at politiet hadde hatt såpass bra utstyr som de har i disse politi og krimseriene på TV. . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.