Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om det går an å bytte flyegenskaper på ett fly/helikopter. Hvis jeg for eksempel har to like fly og det ene har bedre flyegenskaper enn det andre, går det da an å kopiere en fil eller lignende fra det ene til det andre? Eventuelt hvilken fil? Takker for svar.

Skrevet

Den filen som styrer flyegenskapene heter noe med .air . Den kan byttes mellom fly, men det er ingen automatikk i at resultatet blir som ønsket, spesielt ikke når du har kompliserte paneler. Etter at du har funnet airfilen du vil bruke og plassert den i flyfolderen åpner du aircraft.cfg og skriver navnet på den nye airfilen på linjen sim= (hvis jeg husker riktig).

Husk å ta backup av de berørte filene før du gjør noe!

Skrevet

Air-fila som styrer dynamikken eller flyegenskapene ligger i flyets hovedmappe. Hvis du har to like fly så sletter du bare den dårlige fila og kopierer over den andre. Det enkleste er nå bare å rename den nye fila med navnet til den gamle...det er alt du trenger å gjøre.

Alternativt kan du også endre navnet på den gamle fila til f.eks "oldxxxx.air" dersom du ikke ønsker å slette den.

Jeg tror ikke dynamikken påvirkes av hvilket panel du bruker, men det kan forekomme på enkelte funksjoner i selve panelet. Men dette er vanligvis ikke noe problem.

Skrevet

Det som kan skje, som jeg fikk erfare da jeg ville bruke PIC-panelet sammen med posky sin 767 airfil er at motorene gir helt feil thrust(jeg krasjet faktisk for første gang på minst et år pga dette). Men jeg har fått fikset problemet siden...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...