Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

engots1.jpg

Ja da har de sannelig funnet det for godt å slippe meg løs på ENGM, og jeg skal ha første tower training der førstkommende fredag kl 17-19z. Dersom du har noe tid å slå ihjel, eller bare er forferdelig glad i kakao (eller kaffe!), så ta deg en tur innom :)

Da sees vi te' frædda!

Skrevet

Det tok ikke lang tid før det ble OTS her nei ;)

Blir nok ikke vanskelig å få noen på APP denne uka nei, passer det for min del så tar jeg gjerne approachen, men hvis noen vet sikkert så go ahead å ta den ;)

Skrevet

Minner om at dette er i kveld fra kl 18-20 lokal. Værmeldingen tyder på oppholdsvær, overskyet med -5 grader og bris, så ingenting å bekymre seg for annet enn freezing conditions. Det er vi jo blitt vant til... ;)

Takk for at DU vil fly Gardermoen i kveld!

Skrevet

Jeg stiller opp som supporting ATC i bergen eller Sola, med mindre jeg får igjen dataen min idag! Da skal jeg selvfølgelig gi meg masse trafikk!

Skrevet

Høres bra ut,Andreas :)

Dere ble ikke enig hørte jeg om 01Left og Right.hehehe.

Er en slik misforståelse fra tapen med ENGM og Isak også.

Isak sa taxi to 19 Left via blah blah.Piloten sier taxi to Runway "one niner" Left. :grin:

Da ble den personen bak Isak,bekymret...Isak sier confirm 19 Left :grin:

Skrevet

Hehe det ble jo ganske artig dette her med left og right. Du vet sent på fredagskvelden kan jo en stakkar bli forvirret..! Men nå skal det også sies at Daniel hørte meg si Left alle gangene da... Så jeg er ikke helt sikker på hvorfor du hørte right?

Og Gunnar, jeg kan ikke huske å ha gitt deg clearence på Norwenglish? Det var dog en kar som copied clearence med en fin blanding, men pytt sann... Hvis jeg i tilfelle gjorde det så får jeg bare beklage :)

Skrevet

Mellom alt det engelske snek følgende seg inn; "SOTIR fem alpha" (det var i alle fall ikke "five" som kom ut der). Når det gjelder "Left" v. "Right", så var ting litt skurrete i øyeblikket, men jeg mener bestemt at jeg hørte "Right" optil flere ganger... Ved takeoff hørte jeg derimot en klar og solid "Left".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...