Stian-Andersen Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Hei alle! Håper det er noen som driver med det samme som meg (nærmer meg eksamen for PPL-A teori, og trenger hjelp til å skjønne et par små ting, så håper det kan være noen som kan forklare meg dette bedre enn boken :-) - Spørsmål 15. Hvordan varierer løftet med hastigheten? - Spørsmål 16. Hvordan varierer løftet med vingearealet? Takker på forhånd Siter
Marius91 Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Løftet varierer med kvadraten av hastigheten. Dvs om vi dobler hastigheten på vinden/hastigheten så 4 dobler vi løftet. Løftet øker proporsjonalt med arealet av vingen. Hvis du ser for deg et seilfly, er det det jo ofte over 20m vingespenn - selv om cockpiten er trang som fy Så større vingeareal, mer løft! Tar jeg helt feil nå? Til eksamen så trenger du ikke kunne utdype det ene og det andre. Du får vel spørsmålet akkuratt som du skrev det opp der, med 4 alternative svar. Pugg det som er riktig på de forskjellige "standard spørsmålene", og forson deg med det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.