Helge Bø Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Jeg fløy nettopp en flunkende ny Dash8-Q400 i fs, som visstnok skal ha korrekt dynamikk. Men i cruise på FL240 så la jeg merke til at den sluker unna 2500 l/h med N1 på 93%. Kan dette være riktig da? Til sammenligning bruker en Fokker-100 rundt 1200 l/h på FL320. Denne nye generasjonen Dash8 skulle jo være så fuel-besparende... Jeg må visst kvitte meg med dette flyet, ellers blir det ingen god økonomi i mitt VA Siter
Gjest Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 I genomsnitt 1000Kg/tim. Edit: Öööööh! Disregard last transmission! Det ska vara Kg! Inte liter i timmen! [ 26-06-2002, 09:44: Endret av: Jörgen Toll ] Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Hvor fant du dette flyet da Helge? Til FS2000 eller FS2002? Siter
Helge Bø Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Skrevet 26. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: I genomsnitt 1000Kg/tim. Javel...dvs ca. 1250 liter. Det var mer i samsvar med hva jeg hadde forventet. Jeg må nok reklamere og få disse motorene justert :-) Men jeg blir temmelig av alle disse måleenhetene for fuel. Det opereres med Kilo, Liter, Gallons, Pounds...og hvem vet hva. Hvorfor er det ingen standard på dette? Det er jo kjent at rotet har ført til feilberegninger, og fly har gått tomme i lufta... Espen, flyet er til fs2k2 og er en spesialbestilling til mitt amerikanske VA...der spesielt inviterte utgjør staben Siter
Gjest Skrevet 26. juni 2002 Skrevet 26. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Men jeg blir temmelig av alle disse måleenhetene for fuel. Det opereres med Kilo, Liter, Gallons, Pounds...og hvem vet hva. Hvorfor er det ingen standard på dette? Det er jo kjent at rotet har ført til feilberegninger, og fly har gått tomme i lufta... Tja, det är ju ett generellt problem i vår värld, det där med olika enheter. Inte så svårt att hålla reda på då. Det kommer oftast an på var i världen man opererar och var flygmaskinen är byggd. Ang. gått tom för fuel... Tänker du på 767:an i Canada? "Gimli Glider". Där var det i tillägg fel på några mätare... Men det är klart att det hjälper ju inte att man har olika enheter. Men något stort problem är det inte. Siter
Helge Bø Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Skrevet 27. juni 2002 Ja Gimli-hendelsen er jo et eksempel, der tok jo også kapteinen av med defekte fuelmålere som du sier Ellers har jeg nå fått orden på min Q400, bortsett fra fuelproblemet så er den jo en drøm å fly...utrolig stabil Eneste ulempen er høy fart i lav høyde = mye vindstøy. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.