Jarle Vidtun Skrevet 24. juni 2002 Skrevet 24. juni 2002 Hey, Da var jeg fremme i Sacramento, CA! Hadde SAS A343 fra CPH til SEA! En behaglig tur! Skulle egentlig ha en MD90 fra GOT-CPH, men var forsinket 1hr og da hadde vi ikke rukket flyet fra CPH igjen.. Saa SAS hev oss paa en Dash 8-400. hehe! Har aldri flydd med den for saa det var artig! Saa var det 50min delay ut fra CPH.. Og 30min delay ut fra SEA til SMF! Floy med Alaska der.. hehe! Det var teknisk feil paa fyet saa det er grunnen for at vi ble forsinket.. Men til slutt etter 22hrs reisetid fra Halden til Sacramento saa kom jeg frem! Paa A343 saa hadde jeg plass ved vindu, rett bak vingen.. Og det ble en tur frem i cockpit.. Jeg hadde paa min SAS skjorte og de spurte meg om jeg ville ta en tur frem.. hehe Satt der i en 30min tid! tok noen bilder av flyet.. legger ut naar jeg kommer hjem. skal vere hjemme 17.Juli! Alle sammen, ha en riktig god sommer!! Sommerhilsner fra USA, Jarle Siter
Jarle Vidtun Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Skrevet 25. juni 2002 hehe! Nei, jobber ikke i SAS! Jeg har en hvit t-shirt som jeg har et merke paa som sier at jeg har gaatt paa flyskolen til SAS.. Har ikke gjort det da.. Jeg fikk det merke av en capt. jeg kjenner... Captain paa flyet hit var hyggelig.. Gikk en tur gjennom hele flyet og snakket med alle. Er ikke alle som gjor det! Jav Siter
Helge Bø Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Alaska Airlines ja...det selskapet er jo beryktet for sin sikkerhets-statistikk, og det toppet seg da de mistet en MD80 med mann og mus utenfor LA for en stund siden, da deler av halepartiet falt av. Dette slo meg når du nevnte Alaska og teknisk delay... Når jeg flyr via Seattle så reiser jeg vanligvis videre med Horizon Air. De eies av Alaska, men er heldigvis i ferd med å fornye flåten. Har inntrykk av at pilotene alltid vandrer rundt i kabinen på lange turer, det må de vel gjøre for å holde seg i form Siter
Flemming Skogen Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Kan for min del ikke skjønne at de holder ut med å fly langdistanse "hver" dag. Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Hvor er det mulig å få tak i artikler fra SAS eller braathens hvis man ikke jobber der? klær, t-skjorter, osv. Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Vegar Mikalsen: Hvor er det mulig å få tak i artikler fra SAS eller braathens hvis man ikke jobber der? klær, t-skjorter, osv. hello ! Send en mail å hør ------------------ Geir Fjellro Løitegård Siter
Gjest Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 Har du da kanskje mailadressen til den riktige "avdelingen" eller kan du hjelpe med å skaffe ? Siter
Jarle Vidtun Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Skrevet 25. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: [QB]Alaska Airlines ja...det selskapet er jo beryktet for sin sikkerhets-statistikk, og det toppet seg da de mistet en MD80 med mann og mus utenfor LA for en stund siden, da deler av halepartiet falt av. Dette slo meg når du nevnte Alaska og teknisk delay... Når jeg flyr via Seattle så reiser jeg vanligvis videre med Horizon Air. De eies av Alaska, men er heldigvis i ferd med å fornye flåten. QB] I fjor saa reiste kompisen min med Alaska.. De maatte vente i 4hrs for de tok av.. teknisk feil.. hehe! Er ikke saa ofte jeg reiser med de da.. faktisk forste gang i aar.. I en 737-700 Det kjorer en del fly over her.. en del smaafly, men rundt 8.30pm hver dag kommer det et laste fly som skal ned "like borti her" skal hoppe i poolen naa.. jarle Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 25. juni 2002 Skrevet 25. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Jarle Vidtun: Captain paa flyet hit var hyggelig.. Gikk en tur gjennom hele flyet og snakket med alle. Er ikke alle som gjor det! Jav Jeg vet ikke hva du definerer når du sier alle på flyet, om du mener alle passasjerene pluss kabinansatte, bare kabinansatte eller bare passasjerene... Men enkelte av F/A'ene på flyene er skikkelig greie, og når man ikke har mange alternativ, så er det bare å slå av en prat, f.eks. da jeg var på tur fra Oslo til Vadsø via Alta (06. november 2002, dere ser for øvrig bilde av flyet dagen etterpå her). Purseren var skikkelig snill, og praten gikk ivrig om deep stall med MD80 (kan ikke rettes opp, detter rett ned), hvordan vifta oppfører seg hvis festet svikter i motoren (dras rett inn i flyet) og SAS' framtid, of siden jeg er flyinteressert, visste jeg mer enn henne, og hun ble fascinert, og jeg fikk en tur i cockpit under opphold, men jeg kunne ikke bli der under flight... Shit happens.. Så SAS er et av de selskapene jeg foretrekker, selv om maten ikke alltid er den beste. Men hvis du reiste med A343, som jeg tipper er en Airbus A340-300, så skulle du hatt en skjerm foran deg, og du skulle ha kunnet skifte til kamera foran i snuten, er ikke det så? Hvordan er USA på denne tiden av året? Siter
Jarle Vidtun Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Skrevet 26. juni 2002 Hei Eirik, Capt. tok seg en spasertur og hilset paa alle passasjerer som ikke sov da... Sto og snakket litt (dansk capt) med passasjerene.. Spurte meg med en gang hvor jeg hadde faat sas shirt fra.. og jeg sa jeg skulle bli flyger.. Saa selvom det er lang tur og han maa ut og rore paa seg saa er det ikke alle som snakker med hver passasjer... Hadde en A343 ja.. Hadde en liten fin tv skjerm forran meg.. saa fra snuta naar vi tok av.. (22R i CPH) USA paa denne tiden er flott! Spesiellt i California naa.. I dag har vi hatt 37-40C her i Sacramento... Saa etter utdannelsen og alt det er ferdig saa skal jeg prove og bo her litt. (men det er jo noen aar til da) Kompisen jeg besoker er 14 og gaar paa skole her.. (selfolgelig) Det er veldig strengt.. mye disiplin.. saa i dag som skoleungdom ville jeg ikke ha bodd her... Saa gjore ferdig skolen hjemme i Norge.. saa flytte til US.. Er saa lei av alt det dorlige veret i Norge.. hehe Ellers er alt just great her!! Jarle Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.