Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Ber så mye om unskyldning.. Bruker FSCommander på laptop ved siden at hovedmaskin, og det var der jeg hadde prestert å legge inn SOTIR. Synes jeg sjekka så godt på FMC før avgang at det kom litt brått på når jeg tok en kikk på FMC.. Beklager alt i orden... Som sagt.. Bedre og fly litt utpå dagen når man faktisk er skikkelig våken.. :blush: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Det var en "basic" plan, ja. Får jeg anbefale: DEENA H1 GITLA UA14 KAROL UL995 RDS UL609 MES UG18 GIKAS UN133 EVIVI UL863 RAVAK UL617 ROE UL621 ELVIX UL996 MAXUM UL621 SVD UZ30 LASLI UL997 SORPI ... siden du allerede benytter en FMC? Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Se der ja Gunnar.. Så litt mer proff ut.. He he.. Som du sikkert så plukket jeg stort sett VOR som lå sånn noenlunde på vegen.. Har lagret den du skrev og skal sjekke den opp etter landing.. Glimrende.. Siter
Daniel Klepp Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Her finner du ruter: Routefinder Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Hei Gunnar. Har nå sjekka ruta du fant frem på FSCommander, og det var noe annet gitt. Prøvde også RouteFinder og kom opp med en totalt annen rute.. Hva brukte du for å plukke ut denne? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Den nøyaktige ruten fant jeg på vRoute, og syntes i farten at den virket grei. RouteFinder er ofte også "kjetkt å ha", men vær litt forsiktig med den dersom du skal fly i USA... vRoute har den svakheten at alle rutene der (i alle fall i gratisutgaven) er satt sammen av brukerne, mens RouteFinder snubler litt på ting som enveis airways, start- og stopp-punkt mht. SID/STAR (spesielt dersom SID og/eller STAR ikke eksisterer på en av flyplassene). Siter
Andreas Stangenes Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Skrevet 12. februar 2010 Nå finnes det en del litteratur for newbies når det gjelder vatsim, men jeg sitter og funderer på om jeg skal prøve å la en kombinasjon av et tekstdokument med bilder og forklaringer samt youtube-video for å eksemplifisere prosedyrene og tips og triks. Ting jeg tenker å inkludere er: - Oppsett av FSInn og Copilot - Forberedelser til first flight1: kart, vatspy, lytting, penn og papir - Forberedelser 2: IFR flightplan, oppsett av rute, SID og STAR - First flights: Fraseologi og syntaks (hva sier man - når) Er dette noe som dekkes i en "pakkeløsning" noe sted, og som det da ikke er behov for? Siter
Daniel Klepp Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Det er snakk om å lage en vatsim video med flere piloter og atc, som man klipper sammen til en god introduksjonsvideo... men det har vel blitt lagt på is foreløpig Siter
Andreas Stangenes Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Skrevet 12. februar 2010 I know. Men kanskje det ble for voldsomt, altså at ideen vokste skaperne over hodet? Jeg tenker i tilfelle å holde dette enkelt å greit. Siter
Anders Henriksen Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 http://forum.vaccsca.org/index.php?showtopic=26135 Anton Brondz som har tatt over prosjektet siden han er blitt PRM. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Skrevet 13. februar 2010 Ja, da lener jeg meg godt tilbake... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.