Gå til innhold

Dagens Søndags tur på MP. 24 jan

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Serveren blir ståenes med dette været til tirsdag, så hiv dere på og prøv...

Skrevet

Ah, gut! :)

Da får man testet Bodø været :D

Her er noen bilder fra 1'ste leg igår, desverre har jeg ikke mange addonfly installert ennå, så de fleste dukket opp i default fly på min skjerm.

[size:8pt]Her står vi å venter på å krysse RWY 11 mens Tormod (?) gjorde seg klar til T.O [/size]

MP_00004.jpg

[size:8pt]Da ruller vi "widerøe"[/size]

MP_00006.jpg

[size:8pt]"Zola" i bakgrunn etter T.O[/size]

MP_00011.jpg

[size:8pt]Her kjempes det om pallplasering mtp landing i Bergen, jeg tror Fred tok 1'st plass....med mindre han jukset og spawnet seg inn på ENBR[/size] :grin:

MP_00012.jpg

[size:8pt]Litt vind var det ihvertfall, krabbende på final RWY 35[/size]

MP_00016.jpg

[size:8pt]Og hele bredden på RWY taes i bruk[/size] :D

MP_00018.jpg

• Premium Medlem
Skrevet

Håhååå :D mye gøy flyvning her, mange artige bilder. At jeg er missunnelig er bare forbokstaven......

Muligens ikke så vakkert, eller spesielt realistisk, men morro er det i hvertfall

Spør du meg så er dette vakkert langt inn i ryggmargen Christian :D !! Og ekstra poeng for at du klarte å filme landingen.

Skrevet

Hei alle sammen :-) Hadde en kjempehyggelig fly kveld Søndag den 24.Januar fra .kl 20.00 det var mange som møtte opp :-) Vil Takke Geir Ove i spissen for en kjempekveld !!! jeg selv hadde en del problemer, men hva gjør vel det når den SOSIALE biten overskygger alle problemer... :-))) Takker alle for en herlig Flykveld :-) Håper at dette kan gjentas :-)))

Mv flyhilsen Odd Magne

Skrevet

Ser ut som om dere hadde en kanonkveld. MP-turene kan virkelig anbefales for alle, de er utrolig morro, og med Geir som "Gud" og værdiktator så byr turene på virkelige utfordringer.

Synd jeg ikke fikk vært med selv, men jeg kommer sterkere tilbake om tre uker når jeg er hjemme igjen hos FSX-PC'en :)

• Premium Medlem
Skrevet

Flotte bilder Pasi,

Ble ikke mindre interessert i den fuglen din etter dette.

Legger ved et par bilder jeg også. Det ble så sent i går kveld at jeg ikke rakk det da.

Ikke så mye tekst denne gangen. Men tekst over bilder.

Samling i Stavanger. Store til venstre, små til høyre:

2010-1-24_20-11-49-832.jpg

Kommet oss til Bergen, og Flesland. Her lyver bildet, det var ikke vindstille som snøen antyder. 30-40 knop rett i siden.

Den lille har sneket i køen.

2010-1-24_21-7-38-405.jpg

Karmøy. Fortsatt rolige vindforhold, kun 30-40 knop.

2010-1-24_21-52-18-438.jpg

På vei nordover.

2010-1-24_22-2-53-907.jpg

2010-1-24_22-11-16-701.jpg

Klisjebilde. Obligatorisk. [size:8pt]Must have more...lensflare... must have more....lensflare....must have....[/size]

2010-1-24_22-45-21-560.jpg

Her begynner morroa, 60-70 knop. Finale for Bodø.

2010-1-24_23-36-3-58.jpg

Kjell kom seg ned. Det er snakk om 35 - 40 grader vridning mot flyretning. Fin landing.

2010-1-24_23-51-50-214.jpg

Selv om det blåste "rumper og horn" viste Bodø seg fra sin fineste side.

2010-1-24_23-45-15-110.jpg

Memo to myself: Ikke så mange bilder neste gang.

Pål

Skrevet

Fine bilder Pål!

Det var ufattelig morro med mye vind, sjøl om landingene ikke ble like pene hver gang. Siden værprofilene fra i går fortsatt ligger på serveren, så har jeg gjennomført straffetrening på crosswind-landinger i kveld, både på Flesland, Værnes og i Bodø :D

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

He he,, coolt.....i morgen formiddag blir det realtime igjen, blir jo litt friskt i Nord norge...

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ja ja, ser det er flere her som allerede synes dette begynner og bli "gjesp" kjedelig :grin:. Får vell sette meg ned og fin tune en xml fil som fillerister dere og ikke minst guster litt mere neste gang..he he Flotte landinger gutter. :D

• Premium Medlem
Skrevet

Aah, dere fortsetter å pøse på med flotte reportasjer!

Og så har dere oppdaget det typiske Bodø-været, som vi må takle daglig :grin: .

Knallfine bilder Pål, du har tydelig fått fram Bodø`s fine beliggenhet.

Tøff film Pasi! Også du demonstrerer på en forbilledlig måte kvalitetene i denne flotte flymodellen.

Skrevet

He he, ja det er en eksepsjonell modell den ERJ'en. :)

Satt og kjedet meg, fikk ikke sove fordi jeg lå og tenkte 70 kts og twin otter....det må jo være noe ([size:8pt]litt fiksjon, det eneste som er sant er at jeg ikke fikk sove he he[/size])

Så jeg spant en tur med twotter'n og 70 kts fra nord :grin:

[video:youtube]

• Premium Medlem
Skrevet

HÅ HÅ HÅÅÅ :D Denne må du legge ut i screenshots-forumet, det er jo helt sykt. Jeg har sett ( og vært med ) Twotteren i mye vind, men dette tok kaka. Er ikke sikker på om passasjerene synes det er like gøy, men hva skal man med helikopter når man kan bruke Twin Otter :grin: :grin: .

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det er slike opplevelser og feedback som dette som er min motivator, og ikke minst fred's for og holde på med dette gutter, hyggelig at dere liker det......vi snakkes.

Skrevet

Takk selv :)

Dette tilbudet gir FS en ny dimensjon. Ikke for at MP er noe nytt, men dette tilbudet med fellesturer og teamaer på en server (med god flyt) har nok gitt mange av oss en ny giv og gitt simmingen en ekstra attraktiv og spennende funksjon, takket være din kontribusjon.

For å si det kort og greit, hadde det ikke vært for FLG serveren så tror jeg neppe jeg hadde fløyet online heller :)

FS.no sin server er nesten alltid blokkert av en eller annen noldus he he he, og vatsim har jeg ikke tid til.

Ja, søndagsturene kan vel karakteriseres som en suksess og er jo nesten blitt ett fast ukentlig gjøremål :)

Alltid spennende og se hva som dukker opp av forslag til turer, flytyper, vær og scenery.

Vil i samme slengen oppfordre alle, nye som gamle brukere til å trå til med forslag/temaer til turer for f.eks søndagsutfluktene.

Jeg har hatt litt PC problemer de 2 siste ukene, ett h**vete med installasjon, flere OS skift og derpå følgende reinstallasjoner he he he, derav inaktiviteten på turer og på forslagsfronten :cool:

Men nå har jo Ernst også gjort comeback, får håpe du bidrar med arrangering av turer i nær framtid siden du har en unik evne til å finne både scenery og temaer som ofte er forfriskende og nye :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...