Gå til innhold

Dagens Søndags tur på MP. 24 jan

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei, i dag har jeg et forslag som følger.

Tema: Higher North, more gusting. Vi tar av på ENZV, og flyr til ENHD,ENBR,ENAL,ENML,ENVA. Kort fortalt været blir mer og mer krevende lenger nord man kommer. Anny?

Skrevet

Jeg blir med :)

Var midt imellom 2 reinstallasjoner forrige søndag og kunne ikke være med :cry: men nå er det meste i orden igjen :D

Så jeg blir garantert med ihvertfall deler av turen (kommer an på hvor sent det blir).

Er det airliners som står på tapeten?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ingen passord i kveld, så flest mulig kan bli med.

Server går ned nå for service: Oppsett av vær for kvelden.

Melder tilbake her når oppe igjenn....

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Da er server opp igjenn. Her er en liten Brief.

Enzv, fine forhold noen skyer, vind fra ca 62 grader.

Enhd, Greie forhold, mere skyer, fare for is, og litt gusting fra ca 60 grader. Enbr, relativt frisk vind fra 60 grader med begrenset sikt, snø. Enal, vind fra ca Nord, sterk vind, grei visuelt under ca 2000 fot, mye ising og sterk gust. Enva, Meget strerk vind, serve Ice, hevy turbulece, wind fra Nord, krevende forhold.

ENBO er ikke for pyser, ekstreme værforhold med kraftig Orkan fra Nord, greie visuelle forhold under 1000 fot. For de som vil ha den ultimate testen :-)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Testa server nå, og jeg landet med twin otter, på tvers av rnw, helt sykt...he he

Skrevet

Geir, åssen er det med autorudder funksjonen, er den i gang?

Har ikke rudderpedaler lengere, så det hadde vært fint om den var tilgjengelig?

Tror de med rudderpedaler overstyrer evt autorudder, så det burde gå fint...eller?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg manipulerer XML filene manuelt, og jeg anbefaller alle og ikke ha på active sky etc, da blir det bare tull...

I Ugangspunktet kan jeg sette opp alt jeg vill av metar for de forskjellige steder i verden, med forskjellige værtyper og spessifikasjoner for alle lag, dvs for 0-100 fot, 1000 til 30000 etc.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det er vell en taste funkjon som man kan sette, jeg fløy med stikke nå, og det funka helt perfekt. Om ikke hadde jeg ikke klart bodø,,,he he,,jeg var helt blå i armen etter den landingen....the ultimate challenge....

Skrevet
Pasi Jorgensen

Var midt imellom 2 reinstallasjoner forrige søndag og kunne ikke være med

Med FS er man alltid midt mellom to reinstallasjoner Pasi! :grin:

Men dagens tema var jo slik at selv jeg fikk lyst å bli med. Har testet ERJ-145 i noe over 40 knop rett fra siden på ENOL en gang, og fant da ut at man i tillegg til fullt rudder trenger diferential brakes for å holde seg midt på banen.

Muligens ikke så vakkert, eller spesielt realistisk, men morro er det i hvertfall. :D

[video:youtube]

Skrevet

LoL

Akkurat testet en tur mellom Karmøy og Bergen...med ERJ'en. Og jeg fikk bruk hele bredden på RWY i Bergen ihvertfall, godt hjulpet av differiensial bremsene :D

ERJ er en morsom fugl, det er nå ihvertfall en ting som er helt sikkert, ikke ett kjedelig øyeblikk :grin:

Skrevet

:cry:

ENHD, ERJ 135: Klarte å stoppe motorene og fikk ikke starta.

ENVA: Building crash.

ENML: Takeoff og opp til 16.000, så Odd Magne underveis og en gjeng på VIG. Kursendring mot ZOL og jeg ble kasta ut.

Men været var gøyalt.

Skrevet

Jaha, en til ja :grin:

Tror jeg må bare venne meg til å starte fra en savet situsjon. Å gå direkte til flyplassen online er russisk rullett. Jeg måtte ikke oppgi passord. Sånn var det også sist jeg ble kastet ut i ett sett. Mon tro det er en sammenheng?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Man starter i rnw om noen står på den plassen du skal inn på. Ikke helt stuerent dette....og så hadde vi en stopp på serveren...ny er bestilt...så for håpe det blir bedre.

Skrevet

Nei ikke helt stuerent ser jeg. Har kræsjet med bygninger, men ikke med andre fly, på diverse flyplasser. Gjorde jo dette for å gi fri runway, men neste gang blir det runway eller fra saved, der jeg vil plassere meg på et ukurant sted (ikke ved gate). Lykke til med server!

Skrevet

Landing i Bodø var spennende ja. Hadde bra vinkel og ble nesten blåst vekk fra rullebane like før nedslag :crazy:

Så ut som om vindpølsa ville slite seg fra festene.

Særlig tøft når Pål landa. Å drifte med en 737 er det ikke mange som gjør pr dags dato :whistle:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...