Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Hei, i dag har jeg et forslag som følger. Tema: Higher North, more gusting. Vi tar av på ENZV, og flyr til ENHD,ENBR,ENAL,ENML,ENVA. Kort fortalt været blir mer og mer krevende lenger nord man kommer. Anny? Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 24. januar 2010 Premium Medlem Skrevet 24. januar 2010 Høres morsomt ut. Klokken 20? Skal prøve å få vært med. Pål Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 blir med hvis jeg har fått reistalert XP og FSX til da(20:00?). er det noe begresning på flytype? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 får nok ikke blitt med i kveld desverre. Jeg blir faktisk uten FSX-PC'en i de nærmeste tre ukene Kommer sterkere tilbake i slutten av februar. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg blir med Var midt imellom 2 reinstallasjoner forrige søndag og kunne ikke være med :cry: men nå er det meste i orden igjen Så jeg blir garantert med ihvertfall deler av turen (kommer an på hvor sent det blir). Er det airliners som står på tapeten? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Kansje kjøre airliners i dag? kl 20... Siter
Morten Ruud Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg blir med på en tur, men jeg blir mest sannsynlig med på siste delen av turen. Jeg starter opp i 21-tiden tenker jeg. Ingen endring i passord i det siste? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Ingen passord i kveld, så flest mulig kan bli med. Server går ned nå for service: Oppsett av vær for kvelden. Melder tilbake her når oppe igjenn.... Siter
Svale Andre Leren Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 må du ha fsx for å være med? og hvilke krav er det for å være med ?? må du fly vatsim f.eks? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 FLG's multiplayerserver er nok bare for FSX ja. Og nei, du trenger ikke fly på vatsim for å kunne nyte morroa på Multiplayeren. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Da er server opp igjenn. Her er en liten Brief. Enzv, fine forhold noen skyer, vind fra ca 62 grader. Enhd, Greie forhold, mere skyer, fare for is, og litt gusting fra ca 60 grader. Enbr, relativt frisk vind fra 60 grader med begrenset sikt, snø. Enal, vind fra ca Nord, sterk vind, grei visuelt under ca 2000 fot, mye ising og sterk gust. Enva, Meget strerk vind, serve Ice, hevy turbulece, wind fra Nord, krevende forhold. ENBO er ikke for pyser, ekstreme værforhold med kraftig Orkan fra Nord, greie visuelle forhold under 1000 fot. For de som vil ha den ultimate testen :-) Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Ahhh... denne skulle jeg absolutt hatt med meg. Høres ut som om dere for virkelig noe å bryne dere på! Vil se full rapport og billedreportasje når eventet er ferdig! God tur alle sammen! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Testa server nå, og jeg landet med twin otter, på tvers av rnw, helt sykt...he he Siter
andreas nærbø Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Halla Hvilket vær bruker du ? Skulle gjørne blitt med men har bare fs9 tilgennelig Andreas Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Geir, åssen er det med autorudder funksjonen, er den i gang? Har ikke rudderpedaler lengere, så det hadde vært fint om den var tilgjengelig? Tror de med rudderpedaler overstyrer evt autorudder, så det burde gå fint...eller? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jeg manipulerer XML filene manuelt, og jeg anbefaller alle og ikke ha på active sky etc, da blir det bare tull... I Ugangspunktet kan jeg sette opp alt jeg vill av metar for de forskjellige steder i verden, med forskjellige værtyper og spessifikasjoner for alle lag, dvs for 0-100 fot, 1000 til 30000 etc. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Det er vell en taste funkjon som man kan sette, jeg fløy med stikke nå, og det funka helt perfekt. Om ikke hadde jeg ikke klart bodø,,,he he,,jeg var helt blå i armen etter den landingen....the ultimate challenge.... Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 For å få igang autorudderfunksjonen og styring på bakken fungerte det å trykke ctrl+shift+u til meg etter å ha logga inn i MP-serveren. Siter
Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Hei ALLE Sammen :-) gleder meg til i kveld fra KL 20.00 på MP server,n :cool: dette blir heftig..flytur, kjempebra opplegg Geir Ove :-) håper det blir mange som henger seg på her.. ! Mv Flyhilsen Odd Magne Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Nice, tænk ju Jan Arild, akkurat testet og fungerer fint Er på Karmøy og tester forholdene akkurat nå, svipper over til Bergen en snartur Siter
Christian Paulsen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Pasi JorgensenVar midt imellom 2 reinstallasjoner forrige søndag og kunne ikke være med Med FS er man alltid midt mellom to reinstallasjoner Pasi! :grin: Men dagens tema var jo slik at selv jeg fikk lyst å bli med. Har testet ERJ-145 i noe over 40 knop rett fra siden på ENOL en gang, og fant da ut at man i tillegg til fullt rudder trenger diferential brakes for å holde seg midt på banen. Muligens ikke så vakkert, eller spesielt realistisk, men morro er det i hvertfall. [video:youtube] Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Fikk kjørt deg der ja,...he he Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 LoL Akkurat testet en tur mellom Karmøy og Bergen...med ERJ'en. Og jeg fikk bruk hele bredden på RWY i Bergen ihvertfall, godt hjulpet av differiensial bremsene ERJ er en morsom fugl, det er nå ihvertfall en ting som er helt sikkert, ikke ett kjedelig øyeblikk :grin: Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 :cry: ENHD, ERJ 135: Klarte å stoppe motorene og fikk ikke starta. ENVA: Building crash. ENML: Takeoff og opp til 16.000, så Odd Magne underveis og en gjeng på VIG. Kursendring mot ZOL og jeg ble kasta ut. Men været var gøyalt. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Heh he he, serveren visste at jeg skulle tidlig opp imorgen, så etter landing på Vigra så ble jeg også kastet ut :grin: Men det var en fin tur med mye bra flyvær Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Jaha, en til ja :grin: Tror jeg må bare venne meg til å starte fra en savet situsjon. Å gå direkte til flyplassen online er russisk rullett. Jeg måtte ikke oppgi passord. Sånn var det også sist jeg ble kastet ut i ett sett. Mon tro det er en sammenheng? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Man starter i rnw om noen står på den plassen du skal inn på. Ikke helt stuerent dette....og så hadde vi en stopp på serveren...ny er bestilt...så for håpe det blir bedre. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Nei ikke helt stuerent ser jeg. Har kræsjet med bygninger, men ikke med andre fly, på diverse flyplasser. Gjorde jo dette for å gi fri runway, men neste gang blir det runway eller fra saved, der jeg vil plassere meg på et ukurant sted (ikke ved gate). Lykke til med server! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 morro flight i fra Vernes til bodø i alle fall, må si at æ stussa litt når æ så electran paser 400knop ei stund :crazy: men interesang landing på bodø i alle fall. lå og vippa mellom 95 og 105 knop wind rett i snute på 07. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Landing i Bodø var spennende ja. Hadde bra vinkel og ble nesten blåst vekk fra rullebane like før nedslag :crazy: Så ut som om vindpølsa ville slite seg fra festene. Særlig tøft når Pål landa. Å drifte med en 737 er det ikke mange som gjør pr dags dato :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.