Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Skal ha trening på Værnes førstkommende lørdag, altså lørdag 23.01-2010 Jeg må ha VFR!!!!! Om de som har tenkt å fly IFR kunne latt FCM'n få en liten pause og heller børste støv av VFR-kartene så ville jeg blitt happy!!! Siter
John A, Moen Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 er det lørdag 23 det snakk om? i såfall, ENVA, be prepared for me VFR! Siter
Joakim Hagen Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 :eek: Kommer.. Men med IFR ( Jeg må lese mere om VFR på vatsim ) Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Fortsatt et imponerende problem med treninger som starter og avsluttes til annonsert tid Sorry my bad connection, men sånn er det å være tilkoblet via satellitt fra Skagerak sjøen Siter
Even Rognlien Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Gikk ikke så verst dette Jeg vil ikke si at jeg kan VFR så ekstremt godt, men vil gjerne vise deg denne og gi et par tips: Her er det du stort sett trenger å forholde deg til når VFR (og noe IFR) kommer inn for å lande eller ha landingsrunder, eller skal ut for å ta landingsrunder. Men ikke glem at du også har mange fine stedsnavn på VFR kartet som også skal flys etter før man kommer så langt som figuren viser. Og noen viktige småregler: - "Join downwind runway ##" bør kun gis når piloten har flyplassen og rullebanen i sikte. - Når et fly er nummer 1 på finale, banen er fri og ingen andre fartøyer vil kunne være til fare for den inkommende under landingen, er det bare å gi "cleared to land" med en gang Om et fly tar av når et annet fly er på final, er det vanlig å gi landingclearence så fort flyet på dep. har begynt å klatre. Stå på! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.