Skrevet 20. juni 2002 22 år Flere fikk alvorlig brannskader da et F16 fløy 5-10 meter(!!!) over tilskuerene under (privat) oppvisning! (Neste gang bør folk erstattes med engangsgriller...) http://www.expressen.se/article.asp?id=113027 Ivar
Skrevet 20. juni 2002 22 år Bare til info: Det var ikke et F16-fly, men et fly av typen Viggen. F`en står i dette tilfellet for (Flyg)flottilj om jeg ikke husker feil...
Skrevet 20. juni 2002 22 år Det er LAVT, men det står da faktisk at det var en Viggen og ikke en F-16...
Skrevet 20. juni 2002 22 år Forfatter quote: Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen: Det er LAVT, men det står da faktisk at det var en Viggen og ikke en F-16... Sorry...leste litt på skrå... Ivar
Skrevet 20. juni 2002 22 år Det er jo ikke noe å beklage - vi kan jo ikke noe for at svenskene kaller luftforsvarsavdelingene sine for det samme som en av verdens mest kjente jetjagere! (Til alle svensker som leser forumet - Ja, jeg prøvde å være morsom!) hehe
Skrevet 20. juni 2002 22 år Ja, vi kallar inte alla för F16. Det började en gång i tiden på 1. F står mycket riktigt för Flygflottilj vilket motsvarar norskans Flystasjon. F16 i Uppsala, F4 i Östersund, F21 i Luleå, m.m... Fruktansvärd olycka..!
Skrevet 21. juni 2002 22 år ..d e t d e r e r l i t t l a v t! Men er det der å tenke litt sikkerhet, selv om det var en privat oppvisning..
Skrevet 26. juni 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Christian Ramberg: det var ikke viggen heller. det var faktisk en jas 39 gripen Akkurat det punktet der er det ingen tvil om når man leser artikkelen denne topic baserer seg på. Du tar feil. Det står Viggen på fem steder i artikkelen, ikke Gripen.
Skrevet 27. juni 2002 22 år kanskje jeg tar feil like vel. men journalister kan ikke en dritt om fly likevel
Skrevet 27. juni 2002 22 år Det der var et ynkelig forsøk på å ro seg ut av en pinlig situasjon gitt...!
Skrevet 27. juni 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Christian Ramberg: kanskje jeg tar feil like vel. men journalister kan ikke en dritt om fly likevel Det stemmer, kanskje Norske journalister ikke kan en drit. Denne journalister som tok seg av Viggen saken i Uppsala, er han som har flygrevyn (fly bladet) og han har vært pilot på de fleste flyene som går å fly sikkert lenge før du ble født, så jeg vil si han har rimelig peiling! [ 27-06-2002, 10:52: Endret av: Timmy Brandt ]
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.