Thomas Hjelset Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Heisann! Driver å planlegger en tur til Sydney til våren og lurer på om noen har noen tips når det gjelder billige flybilletter dit =) Har lyst til å fly noe spennende og med bra service! Har sett litt på en rute gjennom Kilroy Travels med SAS og Etihad Airways (Fra OSL) gjennom Franfurt og Abu Dhabi og med en fin pris på 9500,- (Må da binde på BGO-OSL-BGO med DY eller SK) Noen som anbefaler enten Etihad eller noe annet? Jeg vil høre! Datoer jeg ser for meg: Avreise: 03 APRIL 2010 Retur: 17 APRIL 2010 +/- 3 dager Siter
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 17. januar 2010 Premium Medlem Skrevet 17. januar 2010 Hvorfor ikke bruke en av verdens beste søkemotorer til dette formålet? Widerøe kan mer enn å fly Dash Søk BGO-SYD, da får du flere spennende alternativer, bl.a. via Beijing. Enkelte alternativ har også flight med A380 Siter
Joakim Hagen Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Bergen - London London - Sydney (A380??) Siter
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 18. januar 2010 Premium Medlem Skrevet 18. januar 2010 Med Singapore Airlines Sydney-Singapore, Lufthansa til Frankfurt (744). Dette endrer seg ofte, i går fant Widerøe A380 på veg nedover, 777 tilbake til Singapore, LH 744 Frankfurt-Singapore-Frankfurt. Pris ca 14000 tur/ retur. Siter
Mathias Næss Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Emirates LHR-DXB-SYD, kan få hele strekket med 380, eller SQ LHR-SIN-SYD, og her er det mulig å fly 380 hele veien. @Arne: Ville holdt meg langt unna LH 744, trangt som fy og ingen PTV. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Skrevet 19. januar 2010 Takk for mange anbefalinger! Har veldig lyst til å få med meg A380 på turen og ser for meg både Qantas, Emirates og Singapore sin =) Men det dumme er jo at det finnes ikke noe rute fra Bergen til London Heathrow, noe som gjør det umulig å binde opp ruten derfra! Må da eventuelt binde BGO-OSL-LHR og det får man jo aldri i et prisforslag fra alle forskjellige reisesider! Noen som har noen anbefalinger om hvordan jeg kan få knyttet sammen en slik reise via LHR og fortsatt få den på et greit prisnivå? Siter
Joakim Hagen Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Sikkert en fin tur det! Ganske lett å sove på bussen så det burde jo gå greit? Siter
Mathias Næss Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Er like mye direktebilletter BGO-LHR som SVG-LHR på disse datoene. Fant BGO-LHR til 2192,- på wideroe.no, da via OSL. SVG-LHR finner jeg til 1893,- på samme side, da via FRA. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Skrevet 20. januar 2010 Har funnet ut at det er like greit å bestille billetter fra OSL da de er ca 4000 kr billigere! Knytter da ruten opp mot Norwegian BGO-OSL-BGO! Ruten jeg har funnet til 9500 fra Kilroy Travels er som følger: (BGO-OSL Norwegian B733/8) OSL-FRA Lufthansa A320 FRA-AUH Etihad Airways A332 AUH-SYD Etihad Airways A346 Retur: SYD-AUH Etihad Airways A346 AUH-LHR Etihad Airways A346 LHR-OSL SAS B738 (OSL-BGO NorwegianB733/8) Norwegian ruten vil bli flydd kvelden før på utreise og på kvelden samme dag på retur Høres dette ut som en grei rute? Har noen erfaringer med Etihad Airways? Siter
Timmy Brandt Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hehehe, se bara till så du tar ett Norwegian flight med arrival i OSL minst 1 dygn innan avgång Inte länge sen jag såg en KLM passagerare komma springandes till gaten bara för att se sin KLM flight få pushback. Norwegian var nämligen 1h sen, så så mycket för den "connection flighten". Siter
Thomas Hjelset Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Skrevet 20. januar 2010 Flyr fra Bergen kvelden før og tar en morgenavgang til Frankfurt Så det skal nok gå fint... Jobber som Handling Agent på Flesland og det er min og mine kollegaer sin jobb å få flyet ut på tid.. så satser på at det skal gå bra Siter
Andreas Nysveen Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg regner med at du vet det, men spør for sikkerhets skyld. du vet at Norwegian ikke har noen avtale med KLM? det er vel egentlig ytterst få, om noen man kan få connections med fra Norwegian (uten at jeg prøver å snakke nedsettende om Norwegian). Siter
Mathias Næss Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Har flydd EY AUH-JNB med deres A332, og de leverer et bra produkt, dog litt trangt og for en på 195 cm er beinstøtten kun i veien. Store skjermer med AVOD og ganske bra utvalg av filmer og annen underholdning. Se her for info angående setevalg og lignende: http://www.seatguru.com/airlines/Etihad_Airways/information.php Siter
Thomas Hjelset Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Skrevet 20. januar 2010 Andreas: Jeg vet veldig godt at Norwegian ikke har noenting med KLM å gjøre! Har ikke engang tenkt å reise med KLM til Sydney, så vet ikke helt hvorfor du sier det? Norwegian connecter ikke opp mot noen. Har tenkt å bestille en separat billett utenom, så jeg kan bestille billetter til Sydney fra Oslo og spare masse penger på det! Siter
JM Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Jeg kom hjem fra Sydney på lørdag, og fløy Sydney-Dubai-Heathrow med Emirates, og SAS videre derfra til Oslo. Kan absolutt anbefale Emirates, god service, grei pris, og meget bra underholdningstilbud med ICE! Fløy både 773, A345, og A380 med Emirates, og særlig A380 imponerte positivt Siter
Andreas Nysveen Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Jeg vet at du vet det, da jeg vet at du jobber der. Det var Timmy jeg siktet til. Derfor passet jeg på at innlegget mitt sto merket med Re: Timmy Brandt. Siter
Timmy Brandt Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Japp, jag vet också Hur var EK A380 Joachim? Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 (...) og særlig A380 imponerte positivt Fløy EK A380 i desember, og er fullstendig enig, det imponerte! God service og hyggelig crew, veldig god beinplass, rent, pent og lyst i kabinen, og knallbra ICE. For ikke å snakke om hvor stillegående flyet var. Jeg kunne uten problemer hviske til den jeg satt ved siden av, under takeoff. Meget behagelig! Siter
Thomas Hjelset Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Skrevet 26. januar 2010 Til dere som har flydd med Emirates: Hvor bestilte dere billettene? Hadde dere gjennomgående billetter connected med SAS, eller hadde dere et ref.nr med SAS og så et videre emd Emirates? Veldig giret på å teste ut Emirates sine mange flotte long haulere og hvis dere har en fasit på hvordan det kan la seg gjøre, vil jeg veldig gjerne høre der =) Joachim: Hvordan var prisen på Oslo-Sydney med Emirates? Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Min strekning med EK A380 var en kort enveis, Sydney-Auckland, og billetten bestilte jeg på wideroe.no, rett og slett Siter
Mathias Næss Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Jeg reiser på standby billetter så dårlig med hjelp herfra Siter
JM Skrevet 28. januar 2010 Skrevet 28. januar 2010 Angående EK A380 så støtter jeg helt det Ole skriver! Jeg hadde booket sete 68K, dette anbefales virkelig! Meget god benplass, da det er ved nødutgang. Noe annet som var positivt med A380, særlig vindusplass der jeg satt, var avstanden fra sete til vegg/vindu! Pga den fulle etasjen som er over er ikke veggen så "buet" som på mange andre fly, der det nesten kan bli litt trangt. Det opplevdes som svært romslig og luftig i A380! Jeg hadde bonusbiletter med SAS t/r Oslo-London, og så bestilte jeg billetter med Emirates på Emirates' hjemmesider. Jeg fløy London-Dubai-Brisbane ned, og Sydney-Dubai-London hjem, og for dette betalte jeg ca 11500 NOK. Men jeg fikk sjekket inn bagasjen min hele veien til Australia fra SAS skranken på Gardermoen, og det samme hjem fra Emirates innsjekk i Sydney! Det kan legges til at jeg etter den turen kun mangler omlag 3000 tier miles for å få Skywards silver status! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.