Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo en tydelig flameout på nr 1 motor. Den mistet tydeligvis all thrust på et øyeblikk, og ettersom nr 2 var på TOGA ble flyet ustabilt og været mot venstre. Det kan være at man brukte reverse thrust på RTO og dette skapte enda mer problemer for pilotene å holde flyet stødig.

 

edit: jeg ser at det faktisk er lite trolig at det ble brukt reverser fordi flyet begynte å være mot venstre nesten øyeblikkelig.

Skrevet

De rakk nok ikke sette motor nr. 2 revers engang, og om de gjorde det har det ikke så voldsom effekt, husk også at motoren vil bruke litt tid på og komme i revers.

 

Rullebanen var sikkert også glatt, og med mindre de kunne sett noe på motorens oppførsel på forhånd var det nok lite eller ingenting de kunne få tid til og gjøre før de går av rullebanen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...