Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Hei.. Jeg har begynt å fly en del på VATSIM.. Artig som f, men en ting irriterer meg.. Får stadigvekk beskjed om at jeg har ugyldig flightplan.. jeg lager flightplanen i default flightplanner.. for da blir jo den automatisk programmert på gps (har kun default fly) Men hvis jeg skal bruker waypoints som CTR har gitt meg som hjelp, så sliter jeg med å legge disse inn på gps. klarer og fikse sånn at jeg får Direct til et punkt, Men hvordan legger jeg inn flere punkter direkte på gps uten å bruke flightplanneren?? og forresten, det tar jo år og dag og finne punktene med default planner.. er jo ingen søkemulighet der Letteste er jo å bruke ruta som FSX lager! Hva burde jeg gjøre?? Blir så frustrert.. River snart av meg håret!!! Takker for svar! Siter
Tommy Hansen Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Se litt her, siste post i den tråden. klikk Default GPS og Vatsim er ikke en ideell kombinasjon. Med den oppdateringen fra link i post jeg viser til over, så vil det bli mye enklere. Auto Flightplan via FS9/FSX kan du glemme om du skal fly Vatsim. Last ned VROUTE Et komplett planleggings tool for Vatsim flights. For ruter i US bruk FlightAware Du kan også evt. finne ruter via Routefinder free her Flyr du i norge finner du standard ruter på IPPC Kart Norge, her Siter
Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Skrevet 9. januar 2010 Takk takk har vroute.. men har ikke skjønt så mye av den ennå! er det mulig og exportere flighplan derfra og til default gps ? hehe.. Siter
Tommy Hansen Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Ja, da velger du Export Format: Flight Simulator 9 eller X, laster ned å lagrer i Flight Simulator Files. Så laster du opp den flight planen i FS og den vil være i GPS. Siter
Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Skrevet 9. januar 2010 Supert Nå fant jeg ut flere nye ting hehehe Siter
Einar Kristiansen Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Det er fult mulig og lage en real FP via FS-planner,men da må du redigere ruten selv ved å flytte den røde linja til de rette waypoint. MEN dette er mye jobb,og waypoint's/airways stemmer ikke 100% det flightplanner i FS viser vs vROUTE eller FS Navigator. Men som sakt dette går helt greit som ei nødløsning. Husker selv første gang jeg prøvde Vatsim,da brukte jeg denne metoden ved å redigere Default GPS flightplanner.Grunnlaget for ruten fant jeg i routefinder som jeg fortsatt bruker mye i dag når jeg programerer ruta i FMC. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.