Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Flere en meg som kjenner på at moderne diselbiler med masse elektronikk er skikkelig bra til og stå i garransjen når kulda kommer? Helt sjukt at det går an og lave så mye dritt, har en Golf til en halv mil som f ikke går når tempen kryper under - 12. Skulle hatt juling den gjengen som både lager og selger denne dritten i Norge.....phu....der fikk jeg det ut.... lurer på om jeg skal ringe Politiet og si at jeg mest sannsynelig er ranet... Siter
K J Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har hørt at mange danskere får problemer lige så snart de ankommer med færgen i Norge om vinteren. Benzin/Diesel solgt i Danmark tåler ANGIVELIGT ikke samme minusgrader som det dere tanker på bilerne i Norge. Men kanskje forskellen ikke er så stor endda? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Nå aner jeg ikke hvor du bor i Norge.Men diesel som selges på stasjoner i Oslo,kan inneholde mindre parafin i dieselen,som feks Røros og Alta. De som selges der tåler nok mere kulde... Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Problemet er at det ikke selges vinterdisel i Oslo området :-) Har selv hatt problemer med disel fra en Norsk bensinstasjon midt i de Finske skoger da det var -40. Hadde flaks som nådde Ivalo og fikk tinet bilen litt og fylt på litt Finsk Vinterdisel (parafin) hehe Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 glad jeg har V8 bensin jeg,og ingen olje brenner :grin: Siter
K J Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Problemet er at det ikke selges vinterdisel i Oslo området :-) Så hvis man ankommer med færge til Larvik eller Oslo, hvor langt skal man da køre, før man kan tanke "vinter"diesel? Og kan man overhovedet se om det er "vinter" eller "vanlig" diesel? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 I mitt tilfelle har det ingen ting med Diselen og gjøre, dritten starter rett og slett ikke pga kulda, høy komp, masse elektronikk som tapper bilen på 2 nanosekkunder etc. Rett og slett et regelrett ran....Bilen burde ikke hvert solgt....tror det er en del andre passat og audi disler der ute som også sliter litt mere en andre... Siter
Thor Johannesen Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Godt nyttår Geir Ove! He he he - du får nok kjøpe en "Adolf" da skjønner du. He he he . Både S'n, E'n og C'n mine går bestandig selv om de står ute hele tiden. Thor Siter
Morten Nelson Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 3-serien starter hver gang, men når det er ekstra kaldt må den tenke seg om i et par sekunder først. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Mine foreldre gikk til anskaffelse av en Toyota Urban Cruiser, og vi var skikkelig spente om den ville starte i kulda... Etter en natt med 20 minus starta den like lett som ei natt med 20 pluss, så noe problem var det ikke Siter
Thomas Johannessen Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Min relativt nye Peugeot 207 diesel startet i dag. Noterte -20*C i Asker i morges. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Mine 2 første år med førerkort var den for meg mest kjørte bilen en -92 VW Caravelle 2 liter diesel. -25 grader og *vrrrom* "sannelig starta den ikke i dag også". Så den var ikke noe problem, i alle fall så lenge startmotor og glødeplugger fungerte som de skulle... Som en liten sidekommentar: det var ikke mange som var begeistret når temperaturen krøp under 20 kalde grader og jeg hadde glemt å plugge i motorvarme. La oss kalle det "lokal tåke"... :whistle: Mine foreldre har også en -94 modell Saab 9.5 2.2 liter turbodisel som også starter uten problemer i temperaturer godt under 20 kuldegrader, så om det er elektronikken i Golf-en som er problemet, ja da har VW gjort noe rart noe... Siter
per berge Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Egentlig er vel det å starte en fler sylindra dieselmotor uten forvarme litt uansvarlig? På sikt og økonomisk altså,,,,, Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Det er ikke bare Diesel biler som sliter i kulda gitt. Kjører selv en Chev Tahoe som er ombygd til gass drift, og den startes automatisk på bensin for deretter å slå over til gass når motortemp overstiger 30C. Når temp kryper ned mot -20 funker dette dårlig. Må tvangskjøre motor på bensin til den har over 70C i temp før jeg slår over manuelt. Hvis ikke: Hooost Haaark Puufff Baauuuul Nødblink. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg ar fire biler, og i dag starta alle sammen foruten Golfen, stakkar den står der alene alltid....... men jeg blir nokk en adolf på meg nå gitt....... Siter
Kristian Nafstad Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Blir nesten stolt når jeg leser at en dieselgolf ikke vil starte. Har en Golf 2 (91 mod) ståendes hjemme (er hos en kompis nå fordi den blir fikset litt før den skal selges). Hver dag har den startet, men har noe med det at vi har kjøpt nytt batteri kanskje. Den går som bare rakkern, og ingen problemer ^^ Blir fort varmt i bilen og, men ikke like fort i motoren. Siter
Even Ericsson Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hvilken Golf TDI er det du har sånn spesifikt? Har veldig vanskelig for å tro at en ny Golf ikke skal starte når det er -12 grader ute. Da må det jo være noe galt med din golf, eller dieselen og ikke Golf TDI generelt. Er medlem av VACN og leser på forumet daglig, hvis dette var normalt ville det jo forumet vært fullt av poster om dette siden det er og har vært grisekaldt i hele landet lenge. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 http://www.aftenbladet.no/lokalt/article1138773.ece Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Er vel uvanlig at det er så kjølig i florida ? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Ikke så langt nord. Nesten Georgia. Det er frostnatt hver natt for tiden. Det er tross alt 5:30 timers kjøring i 70mph (om man både leser og følger fartsgrenser) nord for MIA. Siter
Timmy Brandt Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Kör min C3 Diesel -07 i minus 17 grader här i Stockholm utan problem i allafall. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Ahaa, sjekket på yr.no nå, det er jo bare 5-14 grader i Miami. Det er vel uvanlig kalt ? Husker jeg var der i slutten av februar for 2 år siden. Da var jo 30 + hver dag. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hehe vindretningen har veldig mye å si også... Stod vindretningen fra sørøst i Corpus Christi f.eks. så var det sykt varmt hver dag med maritim tropeluft. Om vi hadde nordlig eller vestlig vind så var det ikke såå varmt lenger Men det skal ikke være uvanlig at det blir litt kjølig ned mot 0-graden her om vinteren. Gleder meg til sommeren, men JEG skal ikke klage har jeg forstått! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Egentlig er vel det å starte en fler sylindra dieselmotor uten forvarme litt uansvarlig? På sikt og økonomisk altså,,,,, Tja, det medfører i alle fall at behovet for å skifte ut glødeplugger og startmotor fremskyndes... Så ja, det sliter på det tekniske. Men starte gjør den like fullt... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har Golf GT TDI DSG med litt ekstra sprut i fra WW, høyt moment og max utstyr( Elektronikk) Siter
Even Ericsson Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har Golf GT TDI DSG med litt ekstra sprut i fra WW, høyt moment og max utstyr( Elektronikk) Kul bil det, vurderte en sånn. Rart den ikke starter Siter
Tommy Bernes Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Har en 97' Toyota Corolla eg, starter like fint når det er kaldt som varmt! Dog er det bensin.. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 09 Hiace som arbeidsbil. Harka 2 host når den starta opp i morrest i -20 speik. Mulig fordi jeg ikke gidda å ferdiggløde. Men så mange i dag som sleit med kulda ja. Stort sett audi og mercedes som stod i grøftekantene. Siter
Tor Strengehagen Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 -33 Og traktorn fra 67 starta. 4 syl perkins. Ikke no bediten elktronikk der nei. En glødeplugg på innsuget. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.