Gå til innhold

Disel er skikkelig morro i kulda!

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Flere en meg som kjenner på at moderne diselbiler med masse elektronikk er skikkelig bra til og stå i garransjen når kulda kommer?

Helt sjukt at det går an og lave så mye dritt, har en Golf til en halv mil som f ikke går når tempen kryper under - 12. Skulle hatt juling den gjengen som både lager og selger denne dritten i Norge.....phu....der fikk jeg det ut.... lurer på om jeg skal ringe Politiet og si at jeg mest sannsynelig er ranet...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Jeg har hørt at mange danskere får problemer lige så snart de ankommer med færgen i Norge om vinteren. Benzin/Diesel solgt i Danmark tåler ANGIVELIGT ikke samme minusgrader som det dere tanker på bilerne i Norge. Men kanskje forskellen ikke er så stor endda?

Skrevet
Problemet er at det ikke selges vinterdisel i Oslo området :-)

Så hvis man ankommer med færge til Larvik eller Oslo, hvor langt skal man da køre, før man kan tanke "vinter"diesel? Og kan man overhovedet se om det er "vinter" eller "vanlig" diesel?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

I mitt tilfelle har det ingen ting med Diselen og gjøre, dritten starter rett og slett ikke pga kulda, høy komp, masse elektronikk som tapper bilen på 2 nanosekkunder etc. Rett og slett et regelrett ran....Bilen burde ikke hvert solgt....tror det er en del andre passat og audi disler der ute som også sliter litt mere en andre...

Skrevet

Mine 2 første år med førerkort var den for meg mest kjørte bilen en -92 VW Caravelle 2 liter diesel. -25 grader og *vrrrom* "sannelig starta den ikke i dag også". Så den var ikke noe problem, i alle fall så lenge startmotor og glødeplugger fungerte som de skulle... Som en liten sidekommentar: det var ikke mange som var begeistret når temperaturen krøp under 20 kalde grader og jeg hadde glemt å plugge i motorvarme. La oss kalle det "lokal tåke"... :whistle:

Mine foreldre har også en -94 modell Saab 9.5 2.2 liter turbodisel som også starter uten problemer i temperaturer godt under 20 kuldegrader, så om det er elektronikken i Golf-en som er problemet, ja da har VW gjort noe rart noe...

Skrevet

Det er ikke bare Diesel biler som sliter i kulda gitt.

Kjører selv en Chev Tahoe som er ombygd til gass drift, og den startes automatisk på bensin for deretter å slå over til gass når motortemp overstiger 30C.

Når temp kryper ned mot -20 funker dette dårlig. Må tvangskjøre motor på bensin til den har over 70C i temp før jeg slår over manuelt.

Hvis ikke: Hooost Haaark Puufff Baauuuul Nødblink.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg ar fire biler, og i dag starta alle sammen foruten Golfen, stakkar den står der alene alltid....... men jeg blir nokk en adolf på meg nå gitt.......

Skrevet

Blir nesten stolt når jeg leser at en dieselgolf ikke vil starte.

Har en Golf 2 (91 mod) ståendes hjemme (er hos en kompis nå fordi den blir fikset litt før den skal selges).

Hver dag har den startet, men har noe med det at vi har kjøpt nytt batteri kanskje.

Den går som bare rakkern, og ingen problemer ^^ Blir fort varmt i bilen og, men ikke like fort i motoren.

Skrevet

Hvilken Golf TDI er det du har sånn spesifikt?

Har veldig vanskelig for å tro at en ny Golf ikke skal starte når det er -12 grader ute. Da må det jo være noe galt med din golf, eller dieselen og ikke Golf TDI generelt.

Er medlem av VACN og leser på forumet daglig, hvis dette var normalt ville det jo forumet vært fullt av poster om dette siden det er og har vært grisekaldt i hele landet lenge.

Skrevet

Hehe vindretningen har veldig mye å si også... Stod vindretningen fra sørøst i Corpus Christi f.eks. så var det sykt varmt hver dag med maritim tropeluft. Om vi hadde nordlig eller vestlig vind så var det ikke såå varmt lenger :) Men det skal ikke være uvanlig at det blir litt kjølig ned mot 0-graden her om vinteren. Gleder meg til sommeren, men JEG skal ikke klage har jeg forstått!

Skrevet
Egentlig er vel det å starte en fler sylindra dieselmotor uten forvarme litt uansvarlig? På sikt og økonomisk altså,,,,, ;)

Tja, det medfører i alle fall at behovet for å skifte ut glødeplugger og startmotor fremskyndes... Så ja, det sliter på det tekniske. Men starte gjør den like fullt... ;)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg har Golf GT TDI DSG med litt ekstra sprut i fra WW, høyt moment og max utstyr( Elektronikk)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...