Paulo Fernandes Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 I går fløy jeg på Midnight toast at Madeira-eventet på Vatsim Det var ATC-dekning helt fra Düsseldorf til Madeira (untatt Spania). På vei nedover var Lisboa vest-frekvensen nesten alltid busy. Det var svært mye trafikk på vei til og fra Madeira. ATCene snakket tydelig, med god engelsk! Må si dette var en av de beste opplevelsene jeg har hatt på Vatsim! Her over halveis på flyturen, over Biscaya-bukten: Forlater Portugal: Ser utover atlanterhavet, hvor Madeira befinner seg: Godt i gang med descent, og ATC har bedt meg om å gå i holding på IRSAN: Jeg slipper å bli satt til holding på IRSAN, men må isteden holde på ABUSU: Det ble 3-4 runder i denne holdingen (Legg merke til trafikken som også måtte i holding): Noen som klarer å spotte et fly? Her var jeg nr 1 for landing, og ATC hadde bedt meg om å fly direkte mot FUN (Funchal VOR), cleared VOR approach RWY 23, og descende til 3000 ft. Derfor er trafikken dere ser på bildet, nå bare 1000 ft under mitt fly: Her har jeg kontaktet tower, og fått landingstillatelse. Ikke den beste sikten som dere kan se: Været på landing var ganske tøft: 22024KTG34KT 8000 -SHRA BKN013 21/18 Q1011 Parkert på A9, og jeg vi som har landet får beskjed av tårnet, av å logge med en gang, siden det ble fort overfyllt med fly: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Stilig!.Men som Norsk skulle du ha flydd Norwegian nedover vettu :grin:. Synes jeg så 2 fly under deg på holding ja. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Nydelige bilder. Satt og spotta bittelitt på Madeira igår, og fulgte trafikken på Vatspy, det var en enig strøm ut til øye gjennom hele ettermiddagen/kvelden. Helt utrolig hvor mange som deltok. Skikkelig morro. Hadde formen vært bedre skulle jeg nok tatt turen selv også. Siter
Adrian Sørbø Mathisen Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Stilige bilder! men kan jeg spørre hvordan du lagde holdigpatterns på FMC/ND - en?? Siter
Terje Tveten Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Flotte bilder, du var jo heldig som fikk land på 23. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Veldig fine bilder - det er ikke ofte jeg ser på bilder men det kommer av at det som oftest er 50 bilder av flyene fra utsiden og helst fra samme vinkel med forskjellig bakgrunn, eller samme bakgrunn og forskjellige vinkler. Men dette var variert og viser litt av procedures! Siter
Paulo Fernandes Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Skrevet 28. desember 2009 Takk Andreas =) Jeg syns heller RWY 05 hadde vært mer spennende Å holde er veldig lett, det er bare å trykke på HOLD-knappen i FMCen, velge waypoint, også skru på LNAV (om den allerede ikke er på). Siter
Christopher Andersen Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Virkelig flotte bilder, får håpe været blir bedre neste gang Forresten, den painten der, hvor har du fått tak i den? (eller er det en av dine egne "kreasjoner") :confused: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Fine bilder Paulo! Men, til eget bruk, så burde du fikse litt på den synes jeg Så litt dumt ut at det var så slitte og skittende vinger, når fuselage'n så helt ren og ny ut Siter
Tommy Hansen Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Nice pics. Så det var mye trafikk. Jeg hadde planlagt en liten kveldstur,men kom aldri så langt. Men var jo dessuten ikke heldig med vinden. Den var sterk,men fra feil hold. Straight in app til 23 er jo ikke like spennede som circel to land 05. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 Det er ikke en straight inn approach Tommy, men nesten Skulle også ønske vinden tilate RWY 05 for landing denne dagen. Mads: Repainten fant jeg på avsim, og er ikke laget av meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.