Rune Jansen Skrevet 10. juni 2002 Skrevet 10. juni 2002 Lurer på om Hardware Displacement Mapping (støttet i DX9) er en aktuelt for FS2004?? Enkelt fortalt er det kalkulasjon av polygoner, via en texture map/heightmap. Istedet for å lagre all informasjon om geometrien (landskap) på vanlig måte (koordinater) som krever mye plass i minnet, lagres denne informasjonen som en 8 bits grayscale texture i videominnet på grafikk-kortet. I denne teknologien støttes også en helt ny tesselations metode, som gjør at jo lenger fra kameraet objektene eller landskapet er, jo færre polygoner blir kalkulert. www.matrox.com har mer om dette. Hvis dette blir brukt, betyr det et landskap/scenery hundrevis av ganger mer detaljert enn i FS2002. Noen som har reflektert over dette?? Siter
Karl R Pettersen Skrevet 13. juni 2002 Skrevet 13. juni 2002 Syns de bør holde seg unna "siste teknologi" i en generasjon eller to, da ting ofte blir feilkodet - rettere sagt hardkodet sånn at patching mot siste support av drivere og slikt ikke vil kunne fungere. Envoriment mapping kom nå med FS2002, og den teknologien er jo "steingammel" og svært godt kjent. Tror heller bump mapping vil bli støttet fremfor displacement mapping - plenty eyecandy å hente der. MEN - skulle ønske Microsoft satset litt mer på andre aspekter innen flightsimming enn bare grafikk. Siter
Gjest Skrevet 13. juni 2002 Skrevet 13. juni 2002 DX9 kommer i høst, omtrent samtidig med CFS3. tilfeldigheter? neppe CFS3 vil nok ha dx9 støtte og cfs3 vil nok bli sluppet med endel fs2004 features for å teste disse ut i en mindre tittel som CFS serien er. CFS'ene har alltid gitt en pekepinn på ting som kommer i neste fs utgaver. ett år etterpå kommer fs2004, så den vil nok kreve dx9 den også. Jan Roar Rød Siter
Even Kalleberg Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Nå skal du høre her Jansenn... Det kommer ikke til å bli brukt H Disp Mapping i fs2004! Har mailet med han som sitter på opplysningene for utviklingen av fs2004 (Nikam Tokam) og han benekter dette. Derimot kommer Env Bump Mapping for fullt i denne utgaven. Så her jobbes det på spreng... Torp skal forresten asfalteres hvert øyeblikk utenfor åpningstiden..så alle spottere: Lite å se på i dagene fremover. Siter
Even Kalleberg Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Men fra det ene til det andre Jansen.. Er det du som er ganske ofte oppe på ENTO og spotter? Siter
Rune Jansen Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Skrevet 15. juni 2002 Nikam Tokam?? Japaner han tenker jeg?? Siter
Rune Jansen Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Skrevet 15. juni 2002 Ja, jeg spotter endel. Går også en tur på rullebanen hvis tårnet har gått hjem...skal de asfaltere? Når? Siter
Even Kalleberg Skrevet 15. juni 2002 Skrevet 15. juni 2002 Heia Microsoft Game Studios velger i fremtiden å gå samme vei som IBM og Sony/Toshiba i prosjektet CELL. En $400mill satsing de neste 5 årene for å utvikle "supercomputer-on-a-chip" Det vil si at det er støtte for paralell prossesering/multiprosessor support. Men det er ikke tatt høyde for at dette vil bli benyttet i FS2004.. Litt usikkert enda. Men pixel og vertex shaders vil bli benyttet for de som har mulighet til å benytte dette... (GeForce3 eller høyere) Siter
Even Kalleberg Skrevet 15. juni 2002 Skrevet 15. juni 2002 Flyplassen vil være helt stengt utenom åpningstid i perioden 13. juni - 29. juli 2002 pga. asfaltering og montering av banelys terskel 36. Men dette er vel egentlig ikke noe problem.. Det siste flyet er vel Købenflyet til Widerøe i 2330 tida.. Så du får vel sett det du vil. Gå banen?!?!? Siter
Jan-Thore Solem Skrevet 15. juni 2002 Skrevet 15. juni 2002 Even, Angående "ny" teknologi i FS2004: Hvis det er slik at du har direkte tilgang til "the boys" i Microsoft, spør gjerne om det endelig blir støtte for to-prosessor maskiner (multiprosessering)? JTS Siter
Sean Berntsen Skrevet 15. juni 2002 Skrevet 15. juni 2002 hyggelig å se det er flere entusiaster i Sandefjord Siter
Karl R Pettersen Skrevet 16. juni 2002 Skrevet 16. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Jan Roar Rød: ett år etterpå kommer fs2004, så den vil nok kreve dx9 den også. Selvfølgelig meget tvilsomt at verken CFS3 eller FS2004 vil ta ibruk alt som dx9 har innebygd. Bumpmapping har vel vært en del av dx ganske lenge - uten at det har vært brukt til nå. Siter
Rune Jansen Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Skrevet 16. juni 2002 ........og hvordan vet du dette Kalleberg?? Har du maila med Tokam-san igjen? Ganske fete opplysninger det du kommer med egentlig! Ser ut som jeg får kjøpe meg et par ekstra CPU`s da!! Siter
Øyvind Hansen Skrevet 18. juni 2002 Skrevet 18. juni 2002 Ser at de har laget en helt ny scenerymotor for CFS3, og den kommer nok til å dukke opp i fs2004 også, siden CFS gjerne brukes til å teste ut nye ting til FS. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.