Pasi Jorgensen Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Jeg og Jarle dro på en verdensomseiling med hver vår F-16 i natt [size:8pt]Vi startet i Las Vegas, eller Nellis AFB for å være nøyaktig. Men det var begynt å bli mørkt, så noen scenic Grand Canyon tur ble noe amputert siden man nesten ikke så noe. Men vi forsøkte alikevel. Bildet er tatt mens jeg sirkler Hoover Dam før vi stupte ned i juvet og kom oss noen og 20-30 Nm etter elveleia før første katastrofe var ett faktum. Og det var ikke pga mørket men høy fart at noen fikk nærkontakt med fjellene som stiger opp langs elveleiet [/size] [size:8pt]Så da bar det mot lysere steder, Khatmandu ble utgangspunktet, og etter å ha snodd seg opp og ned daler, over noen småfjell, så kom vi til denne knausen, Mt.Everest[/size] [size:8pt]Sirkler rundt Everest, klarte å stalle mens Jarle fikk motorstopp he he he. Men etter å ha seilt som ett dårlig laget papirfly ned mot lavlandet, så fikk han start på kjerra igjen[/size] [size:8pt]Etterpå, full av optimisme, så satte vi kursen for Lukla og forsøkte å lande der, jeg med hjulene oppe. Noe som resulterte i at jeg klarte nå ihvertfall å stoppe før fjellveggen selv om det ble ganske hett siden flyet stod i full brann Mens Jarle husket på sjekklisten, landet, og endte opp i fjellveggen (for kort RWY)[/size] :grin: [size:8pt]Og tilslutt havnet vi down under, utgangspunktet var Alice Springs, og tanken var å dra til Ayers Spring for å ta Red Rock i nærmere øyesyn, men det ble også en litt amputert opplevelse siden vi rett og slett rotet oss bort lol.[/size] [size:8pt]Rett før vi ga oss[/size] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.