Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Neihuff da :blush: Sånn kan det gå. Hvor var dette? Hvor mange deltakere?

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, det der er ikke alle som klarer å sette seg fast i bøya :P

Nei gadd ikke å legge på noe sang på 40sek lang film. Det var SYNSYKT kjedelig å sitte der 20-30 min å vente på dykkeren fikk meg løs, haha.

Skrevet

Den der er kjip! Hva gjør man imens? Finner mobilen og surfer litt på facebook mens man venter? :grin:

Skrevet
  • Forfatter

Haha, nei. Man ser opp i luften :P Man har ikke med seg mobben, og det var drita varmt, måtte sitte med kjøredressen og hjelmen på så lenge vi er på banen i race båten. Jeg prøvde å finne ut hva som hadde skjedd. Men når jeg hadde sett videoen fant jeg ut hva som skjedde. Nesa kom ned i bølgen og bare dro båten til siden, jeg prøvde å styre og alt, ingen ting nyttet. Det skjedde rett før jeg skulle gå av gassen og stille opp båten før svingen. Så hadde en fart på 43-46 knop (80-85km/t). Så hadde for liten avstand og tid til å gjøre noe. Fra 60-70km/t så stoppet det på 1 sekund da undervannshuset og propellen satt seg fast i bøye tauet, motorn stoppet automatisk og det kom in 25-35 liter vann inn i båten etter den brå stoppen. For motoren er tong og baken på båten synker ned og hekkbølgen er ganske stor.

Skrevet
  • Forfatter

Ja, det gjør man. Du ser jo at jeg blir kastet fram i båten.

I 2007 kjørte jeg ett race på Kapp på Mjøsa. Da var det MYE vind, som disse to bildet her viser.

1213620652_resized.jpg

1213620679_resized.jpg

Kastevind på 16m/s (57km/t)

Jeg flippet nesten. Da jeg landet landet jeg med nesen på båten ned i neste bølge. Det ble brå stopp fra 60-65 km/t, båten spreakk og jeg forstrakk en muskel i armen. Jeg smalt hjelmen i rattet foran meg som visiret på hjelmen knuste, så fikk ganske vondt i hodet, nakken og armen den dagen. Dette skjedde på treningen, så jeg klarte å kjøre 3 og 1/2 heat av 4 etter dette. Da klarte jeg ikke mer. Gikk da til legen på racet for å få en liten legeskjekk og en ispose på armen. Når jeg kom hjem var det rett på legevakten for rønken og grundig skjekk. Ble da smerte stillende tabletter og hjemme fra skolen i 2 dager :P

Her er noen bilde av båten etter denne dagen, hehe.

100_1135-1.jpg

100_1137-1.jpg

Dette er etter jeg traff vannet. Ikke noe annet.

Jeg var mye høyere enn dette:

Arendal_2-1.jpg

Dette er fra NGP i Arendal 2008.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …