Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Den der er kjip! Hva gjør man imens? Finner mobilen og surfer litt på facebook mens man venter? :grin:

Skrevet

Haha, nei. Man ser opp i luften :P Man har ikke med seg mobben, og det var drita varmt, måtte sitte med kjøredressen og hjelmen på så lenge vi er på banen i race båten. Jeg prøvde å finne ut hva som hadde skjedd. Men når jeg hadde sett videoen fant jeg ut hva som skjedde. Nesa kom ned i bølgen og bare dro båten til siden, jeg prøvde å styre og alt, ingen ting nyttet. Det skjedde rett før jeg skulle gå av gassen og stille opp båten før svingen. Så hadde en fart på 43-46 knop (80-85km/t). Så hadde for liten avstand og tid til å gjøre noe. Fra 60-70km/t så stoppet det på 1 sekund da undervannshuset og propellen satt seg fast i bøye tauet, motorn stoppet automatisk og det kom in 25-35 liter vann inn i båten etter den brå stoppen. For motoren er tong og baken på båten synker ned og hekkbølgen er ganske stor.

Skrevet

Ja, det gjør man. Du ser jo at jeg blir kastet fram i båten.

I 2007 kjørte jeg ett race på Kapp på Mjøsa. Da var det MYE vind, som disse to bildet her viser.

1213620652_resized.jpg

1213620679_resized.jpg

Kastevind på 16m/s (57km/t)

Jeg flippet nesten. Da jeg landet landet jeg med nesen på båten ned i neste bølge. Det ble brå stopp fra 60-65 km/t, båten spreakk og jeg forstrakk en muskel i armen. Jeg smalt hjelmen i rattet foran meg som visiret på hjelmen knuste, så fikk ganske vondt i hodet, nakken og armen den dagen. Dette skjedde på treningen, så jeg klarte å kjøre 3 og 1/2 heat av 4 etter dette. Da klarte jeg ikke mer. Gikk da til legen på racet for å få en liten legeskjekk og en ispose på armen. Når jeg kom hjem var det rett på legevakten for rønken og grundig skjekk. Ble da smerte stillende tabletter og hjemme fra skolen i 2 dager :P

Her er noen bilde av båten etter denne dagen, hehe.

100_1135-1.jpg

100_1137-1.jpg

Dette er etter jeg traff vannet. Ikke noe annet.

Jeg var mye høyere enn dette:

Arendal_2-1.jpg

Dette er fra NGP i Arendal 2008.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...