Roy Gjæringen Skrevet 8. juni 2002 Skrevet 8. juni 2002 Jeg så noe stilig på Flesland i dag da jeg var å spottet på fly. Da jeg var kommet på enden av 35, kom det ett småfly fra Bergen Aeroklubb (er ikke sikker på hvilket fly det var). Da den var kommet på Downwind Leg, hørte jeg at det var ett lite smell, akkurat som at motoren stoppet. Og jeg tror det var akkurat det som skjedde, for den gjorde en rask approach til rullebane 35. Jeg kunne ikke høre motor duren under landing. Det var en svak bris fra vest da. Er dette noe en som skal ta flyger sertifikatet må trene på, eller kunne det hende at flyet måtte ta en nødlanding? Med vennlig hilsen Roy Gjæringen Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 8. juni 2002 Skrevet 8. juni 2002 Det KAN ha vært et planlagt "motorkutt", dvs at throttle draes til tomgang i en for kjapp vending, og overflødig bensin kommer inn i lyddemperen og antenner der, da kommer et relativt kraftig smell. Smellet kommer som oftest bare dersom man drar throttle kjapt til tomgang. Har selv opplevd dette flere ganger. Siter
Roy Gjæringen Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Skrevet 8. juni 2002 Tusen takk for raskt og veldig godt svar Tarjei Lundarvollen . Jeg må bare innrømme at jeg ble ganske forbauset, da jeg hørte smellet. Jeg forsto fort hvor det kom ifra og stirret derfor forundret opp i himmelen, for å se hva som skjedde . Denne episoden skulle jeg hatt på film, for det tror jeg ikke er så ofte at jeg kommer til å oppleve. Med vennlig hilsen Roy Gjæringen Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 8. juni 2002 Skrevet 8. juni 2002 Har selv stått og sett på dette, var når jeg fløy skoling til sertifikatet. Jeg hadde pause mens en annen elev var oppe med instruktør og trente motorkuttlandinger. Jeg stod utenfor gjerdet (på Geiteryggen i Skien), på området til kafeen. Der stod også noen andre ("vanlige" folk) og så på, rett etter avgang dro antagelig instruktøren gassen til for kjapt tilbake og resulatet ble et kraftig smell. Noen av dem som stod der ble jo helt hysteriske og ei dame der ville ringe 113 Men flyet landet, taxet tilbake og tok av igjen Siter
Gjest Skrevet 8. juni 2002 Skrevet 8. juni 2002 quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Der stod også noen andre ("vanlige" folk) og så på Hehe, så flygere og flightsimmere er noe for oss selv Hysteriske ja, litt gøy å se reaksjoner når de ikke vet at det er planlagt. Hihi Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.