Kristoffer Rivedal Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 Drev og leste litt om den gamle flyplassen i Førde, Øyrane, og lurte på om noen har kart eller bilder fra flyplassen som de ville dele? Mildt sagt en original plassering av en flyplass. http://www.nrk.no/sfj/leksikon/index.php/Flyplassen_midt_i_industriparken Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 Hadde et artig bilde på final mot vest jeg tok kopi i fra en bok, husker ikke hvilken. Skal opp på "nye" flyplassen i morgen, skal se om jeg finner igjen boken. I dag er det berre tårnet og en hangar som er synleg bevis på den gamle, område der rullebana var er helt utbygd nå. Grønn=RWY duh Rød=TWR Flybussen ankommet Bringeland: Har funnet igjen boka, det var hefte "Grønne vinger over Norge" (Widerøe 50år). Om du sender meg et mobilnr så kan jeg sende bilde på melding. Har ikke datakabel til LGen min. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Tar opp denne gamle posten da jeg fant et bilde på disk(dårlig mobil bilde fra boken i forrige post) Det må ha vert tider Siter
Sindre Holberg Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Se her dere: http://www.nrk.no/sfj/leksikon/index.php/Flyplassen_midt_i_industriparken Ganske nice ja! Når jeg får fyrt opp FSn igjen, så skal jeg slenge sammen ett lite scenery av plassen Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Sjå der sjå der ! Spesiell innflyging her visst eg har blitt fortalt rett:-) Siter
Harald Strand Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Hadde vært veldig tøft med et scenary til Førde! Siter
Line Skrevet 27. juni 2019 Skrevet 27. juni 2019 Min far Harald Holsen bodde i huset på flyplassen. Han døde der i 1974. Mine foreldre var skilt og jeg reiste alene med småfly fra Bergen til Førde for å besøke ham. Det var ikke alltid like gøy. En gang var været så dårlig at vi fikk beskjed om at flyet måte gå videre til Florø. Heldigvis klarte de å lande. Siter
Line Skrevet 27. juni 2019 Skrevet 27. juni 2019 Er det noen som vet hvem som eier dette huset nå? Skulle så gjerne sett det innvendig igjen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.