Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

 

 

Genial fuel planner tool med loadsheet for FAA og JAR

 

[size:14pt] http://fuel.aerotexas.com [/size]

 

 

[size:8pt](for at ingen skal klage, dette er for de som ikke kjenner til det fra før selvsagt, så ingen link til tidligere tråder er nødvendig.)[/size]

 

 

 

christmas_bells_-_nonanimated.gif

Skrevet

Så grei ut den Tom, men jeg fant ingen mulighet for å endre load hverken på pasasjer eller cargo. Men bortsett fra det helt grei.

 

edit: ser den er basert på gjenomsnittlig payload i statene og blir opdatert hver måned.

 

 

God jul til deg også.

Skrevet
  • Forfatter

Flørter??? Aaanyway, er ikke helt sikker på om fueling gutta veit hvor mye pax og load det er på flyet, de får vel bare beskjed om å laste så så mye fuel på flyet av capteinen, noe han velger ut fra turen i seg selv.. Load sheet får han jo etter at fueling er ferdig ( mener å vite at pax ikke skal være ombord under fueling. Med andre ord, bør man vel ha en load planner siden man ikke har dispatch og en fuel planner om man ikke har et excel ark ombord..

 

Hvordan dette gjøres real life, det er jeg faktisk litt usikker på i detalj.

 

Jeg synes nå denne var kjekk, særlig når en skal fordele dette litt mer nøyaktig en hva f.eks vroute gjør, samtidig som man får en dokument ut, og de er jo gull verdt for oss flight simmere he he.

 

 

Skrevet
  • Forfatter

Satt opp en rute nå fra ENAL til ENGM med 737-700 og da fikk jeg 2,8 tonn i reserve fuel, dette inkluderer holding og diverting.

 

Er det så ille da?

Skrevet

Kalkulatoren gir automatisk diversion til en plass 45 minutter unna pluss 30 min holding, så 2,8 er ikke så galt. Det blir vesentlig mindre dersom man kan bruke en alt flyplass som ligger nærmere. Vekta på flyet spiller også inn.

 

Hvor blir det av juletips nr 2?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …