Gå til innhold

Noen som finner noe rart med denne snutten?

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg mener det helt klart er noe rart her....for se om noen andre finner det samme... et lite hint.. hva er det veldig lite av der nede?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

He he...ja er vell dårlig med luft der nede....men masse trykk, bare ikke luft..

Skrevet

Er nok ikke alle som greier skille mellom ATM/atmosfærisk trykk og luftrykk/trykkluft nei :sleep:

kansje det er noen som har etablert mekanisk verksted nedi der og holdt på med å blåse rein en motorblokk etc? :grin:

1200 meter skulle vel tilsi 121 ATM om jeg ikke husker helt feil?

Er det ikke 2 atm på 10 meter da tru og som øker med 1 atm pr 10 meter. 1000 meter over havet tilsvarer 10 meter under slik jeg mener å ha lært.

Skrevet

Mener du da at på 1000moh så er det vakum? Man har jo 1ATM, altså trykket av hele atmosfæren ved 0moh.

-10moh har man fått øket trykket med 1ATM. (1013mbar)

Dvs at på 1000moh har man fått redusert trykket med 1ATM og dermed vakum?

Jeg mener å ha lest at isobarene i luft er delt med 1mbar(1hPa) per 8meter vertikalt sett(øker med høyden pga av at lufttettheten minker) og da har man ved 1000 meter redusert trykket med ca. 125mbar. Altså bare 0,125ATM.

Skal man få samme differansen som på 10meters havdyp så må man vel praktisk talt være ute av jordatmosfæren?

Eller er det noe jeg tryner helt med her nå?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...