Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sikkert flere har fått med seg så skal all form for tobakk/snus skjules fra og med 1.1.10, noe som i og for seg er ganske greit(gjør bare at mindre folk havner i samme fella som meg :grin: ) men at man også kanskje må byne og gjømme bort hockeypulver og marsipanpølser og alt som er lignende som en tobbaksvare. da byne man og dra den litt lang.

http://www.adressa.no/forbruker/article1422786.ece

Skrevet

EG gir meg over... kva skjer om ein butikk har marsipanpølser med sjokoladetrekk ståande framme slik at det kan minna ein eller anna raring om tobakk? Vert butikken bøtelagt? Eller kjem godteripolitiet og seier fy fy og så skjer det ingenting?

Rett og slett tragisk kva som vert brukt pengar på...

Skrevet

Syns nesten Norge behandler oss alle som barn. Greit nok, vi har det bra her i landet, men fy faen jeg blir så ekstremt oppgitt over hva de gjør for tiden!

Vi betaler ekstremt mye avgifter, f.eks veiavgifter og momsing ved import av bil osv. (det er ikke billig), men hva får vi tilbake? Joda, litt små asfaltklatter her og der som forsvinner iløpet av en uke eller to.

Ser nå at jeg har gått litt out of hand her...

Men iallefall.. det at Norge nå krever at tobakken ikke skal synes er nesten kvalmt. De fleste som bruker varene vet hvor farlig det er, og vi kan vel passe på oss selv?!

Sorry folkens, men innimellom frister det nesten å dra et annet sted. Men ikke ta dette feil, jeg elsker Norge.

Skrevet
Ser nå at jeg har gått litt out of hand her...

Men iallefall.. det at Norge nå krever at tobakken ikke skal synes er nesten kvalmt. De fleste som bruker varene vet hvor farlig det er, og vi kan vel passe på oss selv?!

Altså, vi kan passe på oss selv, men det koster staten uhyre mye penger når folk skal behandles på sykehus for dette her..

Skrevet

Når det gjelder det å "gjemme unna" tobakken, så kommer nå et par erfaringsobservasjoner fra en Coop-ansatt; butikken hvor jeg har tilbragt mesteparten av min tid i Coop "gjemte unna" tobakken for over et år siden, og gikk over til å bruke automat. Resultatet var positivt;

- Redusert svinn (tyveri) av tobakksvarer.

- Vi ble kvitt tobakksburene som hang over kassa-områdene, noe som gav bedre oversikt totalt sett for oss som ansatte, og samtidig slipper ikke-røykerne unna den forpestende lukta som omhyller disse tobbaksskapene. Selv stedets røykere sier det er lettere å jobbe i kassa nå.

... Hvorvidt loven ellers fungerer etter sin hensikt vet jeg ikke, men regner jo med at de som absolutt "må" ha en pinne også vet hva de skal ha.

Når det gjelder å gjemme bort Hockey-pulver og marsipanpølser mener jeg det er å gå for langt. Helt ærlig, men jeg tror antall personer som har kjøpt en marsipanpølse og tenk "sigar" er forsvinnende liten (eksisterer de i det hele tatt utenfor departementet?)...

Skrevet

Vel, øyensynlig er jo dette noe bare Adressa har laget en TABLOID sak på for å selge. Etter at EN kioskeier som irriterer seg over tobakksloven sier han vil fjerne varer som ligner eller minner om tobakksvarer...

Virker som om tabloidscanner'n bare er på når det gjelder luftfartssaker. :/

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...