Andreas R.Pettersen Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Som sikkert flere har fått med seg så skal all form for tobakk/snus skjules fra og med 1.1.10, noe som i og for seg er ganske greit(gjør bare at mindre folk havner i samme fella som meg :grin: ) men at man også kanskje må byne og gjømme bort hockeypulver og marsipanpølser og alt som er lignende som en tobbaksvare. da byne man og dra den litt lang. http://www.adressa.no/forbruker/article1422786.ece Siter
Harald Strand Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Blitt for drøyt etter mitt hode! Siter
Morten Nelson Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Hvis den norske politistat mener at man kan bli inspirert til å røyke/snuse ved å spise godteri er det ikke mindre enn et mirakel at en som spiser like mye sukker som meg har klart å holde seg borte fra tobakk. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 For min del er det helt greit, kunne nok ikke brydd meg særlig mindre. Jeg skal ikke ha noe av det uansett. De skal jo bare bytte ut skapene med noen som ikke har vinduer. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 I tillegg til å fjerne marsipanpølser og hockeypulver fra butikkene for å ikke gidde å gjøre den samme skjule-manøvren med de varene. Siter
TOS Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 EG gir meg over... kva skjer om ein butikk har marsipanpølser med sjokoladetrekk ståande framme slik at det kan minna ein eller anna raring om tobakk? Vert butikken bøtelagt? Eller kjem godteripolitiet og seier fy fy og så skjer det ingenting? Rett og slett tragisk kva som vert brukt pengar på... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 De må huske å også trekke Nidar's Julemarsipan som ser ut som sigarer... og Nidar's Julemarsipan-gris må settes på øverste hylle med alle grisebladene Siter
Even Moe Egenes Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Kommer dette til min lokale kiwi, så skal jeg faen meg kjøpe marsipan "sigar" og fyre den opp (ja, faktisk) rett forran kassadama! Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Syns nesten Norge behandler oss alle som barn. Greit nok, vi har det bra her i landet, men fy faen jeg blir så ekstremt oppgitt over hva de gjør for tiden! Vi betaler ekstremt mye avgifter, f.eks veiavgifter og momsing ved import av bil osv. (det er ikke billig), men hva får vi tilbake? Joda, litt små asfaltklatter her og der som forsvinner iløpet av en uke eller to. Ser nå at jeg har gått litt out of hand her... Men iallefall.. det at Norge nå krever at tobakken ikke skal synes er nesten kvalmt. De fleste som bruker varene vet hvor farlig det er, og vi kan vel passe på oss selv?! Sorry folkens, men innimellom frister det nesten å dra et annet sted. Men ikke ta dette feil, jeg elsker Norge. Siter
Audun Braastad Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Bør man ikke forby svineinfluensavaksine? Det likner jo en heroinsprøyte! Det er jo klart at jeg kan få lyst til å prøve en heroinsprøyte hvis jeg synes vaksinen hjalp... Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Bør man ikke forby svineinfluensavaksine? Det likner jo en heroinsprøyte! Det er jo klart at jeg kan få lyst til å prøve en heroinsprøyte hvis jeg synes vaksinen hjalp... Take THAT... Venter spent på en kontring fra den norske stat Siter
Emil Topstad Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Ser nå at jeg har gått litt out of hand her...Men iallefall.. det at Norge nå krever at tobakken ikke skal synes er nesten kvalmt. De fleste som bruker varene vet hvor farlig det er, og vi kan vel passe på oss selv?! Altså, vi kan passe på oss selv, men det koster staten uhyre mye penger når folk skal behandles på sykehus for dette her.. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Et godt poeng der. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor de skjuler det? For min del syntes jeg det var lettere å finne fram til snusskapet idag. Istedenfor gjennomsiktig glass var det nå et skilt på døra som det stod "SNUS" på i stor skrift. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Når det gjelder det å "gjemme unna" tobakken, så kommer nå et par erfaringsobservasjoner fra en Coop-ansatt; butikken hvor jeg har tilbragt mesteparten av min tid i Coop "gjemte unna" tobakken for over et år siden, og gikk over til å bruke automat. Resultatet var positivt; - Redusert svinn (tyveri) av tobakksvarer. - Vi ble kvitt tobakksburene som hang over kassa-områdene, noe som gav bedre oversikt totalt sett for oss som ansatte, og samtidig slipper ikke-røykerne unna den forpestende lukta som omhyller disse tobbaksskapene. Selv stedets røykere sier det er lettere å jobbe i kassa nå. ... Hvorvidt loven ellers fungerer etter sin hensikt vet jeg ikke, men regner jo med at de som absolutt "må" ha en pinne også vet hva de skal ha. Når det gjelder å gjemme bort Hockey-pulver og marsipanpølser mener jeg det er å gå for langt. Helt ærlig, men jeg tror antall personer som har kjøpt en marsipanpølse og tenk "sigar" er forsvinnende liten (eksisterer de i det hele tatt utenfor departementet?)... Siter
Tommy Hansen Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Vel, øyensynlig er jo dette noe bare Adressa har laget en TABLOID sak på for å selge. Etter at EN kioskeier som irriterer seg over tobakksloven sier han vil fjerne varer som ligner eller minner om tobakksvarer... Virker som om tabloidscanner'n bare er på når det gjelder luftfartssaker. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Norge er et sødt lite land og det merkes at det er et godt land å bo i. Om man ikke har mere problemer enn at noe slikt kan bli tema, ja da har man det bra Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.