Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Prøvde faktisk en av trainsim sine simulatorer. Ganske moro å farte rundt i de maskinene, men det krever sitt å lære seg spakene.

Skrevet

Her er screenshots fra min Railworks. Jeg bruker 16X antialiasing og 16X anisotropisk filtering når jeg spiller Railworks. Jeg stiller dette inn i Nvidias kontrollpanel og overstyrer spillets egne innstillinger:

RailWorksProc2009-12-1422-57-59-02.jpg

RailWorksProc2009-12-1422-58-27-71.jpg

RailWorksProc2009-12-1422-58-34-97.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-01-39-33.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-02-20-59.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-02-37-70.jpg

Det er så vidt jeg vet verken norske ruter eller tog til denne simulatoren. Det er desverre stort sett UK og Tyskland fokuset ligger på i Europa. Det ligger en routebuilderpakke ute for utviklere, så man kan alltids håpe at det kommer noe i fremtiden. Hele Bergensbanen for eksempel :grin:

Daniel: Railsimulator ER Railworks. Railworks er oppfølgeren til Railsimulator og kommer fra samme utvikler. Steam har tatt over distribusjonen etter EA.

Skrevet

ok. Kunne kanskje tenkt meg å laget norske signaler ihvertfall. Men må bli etter at jeg er ferdig på lokførerutdannelsen ihvertfall. Nok å gjøre som det er ;) For det kan gå an og erstatte f.eks tyske signaler med norske?

Skrevet
  • Forfatter

bruker Nhancer jeg også, men uten hell ser det ut som. Kan du poste ett screenshot av innstillingene dine på Profile og Global? :)

Skrevet

Noen som har sett på denne SDKen? Er det overkommelig, eller må man være ha doktorgrad i rakettforskning?

Programmering? Filformat for 3D modeller?

Kunne jo vært morro å lagd noe mer eller mindre free/payware.. :whistle:

Skrevet

Nå er det vel ikke Nhancer jeg bruker, men kontrollpanelet som følger med driveren. Uansett, her er innstillingene:

innst.jpg

innst1.jpg

innst2.jpg

innst3.jpg

Det skal være fullt mulig å lage signaler osv så den samsvarer med hvert enkelt land. Selve routebuilder-programmet skal være ganske enkelt å bruke har jeg lest. 3D modellene lages vel omtrent på samme måte som i FSX. Har ikke forsket så mye på det, så det blir litt gjettninger her. Men for all del, det hadde vært moro å få til en norsk rute og tog. Å gjenskape en ekte norsk togrute er vel en ganske omfattende oppgave, vil jeg tro, da. Bergensbanen måtte definitivt blitt payware :grin:

Skrevet

Må bare høre litt her. Vurderer nesten å kjøpe Railworks nå. Men hvordan er det med å lage eget landskap og sånt? Vanskelig? Tidkrevende er det nok, det kommer man ikke utenom, uansett hva det gjelder.

Hvordan er det med tog i grunnpakka? Eller er man nesten avhengig av å kjøpe disse tilleggspakkene som kommer for å ha noe godt å trille rundt med?

Skrevet
  • Forfatter

Har ikke prøvd å lage scenery o.l

Tog i grunnpakka er for å være ærlig elendig. Kjedelige tog, med kjedelig langvarige missions.

For å få AA til å fungere i spillet må man sette den på x4 i settings :)

Skrevet

Da ble det Railworks, og en bråte andre ting på Steam i dag. Gode juletilbud... Til tross for at jeg har Forza 3 måtte jeg ordne meg med GRID så jeg kan børste støv av ratt og pedaler. :whistle:

Så blir det tut og kjør med tog snart, og testing av scenery editor!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …