Gå til innhold

Railworks Antialiasing?

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Prøvde faktisk en av trainsim sine simulatorer. Ganske moro å farte rundt i de maskinene, men det krever sitt å lære seg spakene.

Skrevet

Her er screenshots fra min Railworks. Jeg bruker 16X antialiasing og 16X anisotropisk filtering når jeg spiller Railworks. Jeg stiller dette inn i Nvidias kontrollpanel og overstyrer spillets egne innstillinger:

RailWorksProc2009-12-1422-57-59-02.jpg

RailWorksProc2009-12-1422-58-27-71.jpg

RailWorksProc2009-12-1422-58-34-97.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-01-39-33.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-02-20-59.jpg

RailWorksProc2009-12-1423-02-37-70.jpg

Det er så vidt jeg vet verken norske ruter eller tog til denne simulatoren. Det er desverre stort sett UK og Tyskland fokuset ligger på i Europa. Det ligger en routebuilderpakke ute for utviklere, så man kan alltids håpe at det kommer noe i fremtiden. Hele Bergensbanen for eksempel :grin:

Daniel: Railsimulator ER Railworks. Railworks er oppfølgeren til Railsimulator og kommer fra samme utvikler. Steam har tatt over distribusjonen etter EA.

Skrevet

Nå er det vel ikke Nhancer jeg bruker, men kontrollpanelet som følger med driveren. Uansett, her er innstillingene:

innst.jpg

innst1.jpg

innst2.jpg

innst3.jpg

Det skal være fullt mulig å lage signaler osv så den samsvarer med hvert enkelt land. Selve routebuilder-programmet skal være ganske enkelt å bruke har jeg lest. 3D modellene lages vel omtrent på samme måte som i FSX. Har ikke forsket så mye på det, så det blir litt gjettninger her. Men for all del, det hadde vært moro å få til en norsk rute og tog. Å gjenskape en ekte norsk togrute er vel en ganske omfattende oppgave, vil jeg tro, da. Bergensbanen måtte definitivt blitt payware :grin:

Skrevet

Må bare høre litt her. Vurderer nesten å kjøpe Railworks nå. Men hvordan er det med å lage eget landskap og sånt? Vanskelig? Tidkrevende er det nok, det kommer man ikke utenom, uansett hva det gjelder.

Hvordan er det med tog i grunnpakka? Eller er man nesten avhengig av å kjøpe disse tilleggspakkene som kommer for å ha noe godt å trille rundt med?

Skrevet

Har ikke prøvd å lage scenery o.l

Tog i grunnpakka er for å være ærlig elendig. Kjedelige tog, med kjedelig langvarige missions.

For å få AA til å fungere i spillet må man sette den på x4 i settings :)

Skrevet

Da ble det Railworks, og en bråte andre ting på Steam i dag. Gode juletilbud... Til tross for at jeg har Forza 3 måtte jeg ordne meg med GRID så jeg kan børste støv av ratt og pedaler. :whistle:

Så blir det tut og kjør med tog snart, og testing av scenery editor!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...