Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare uttrykke min entusiasme for presidenten. Mulig noen tær som blir såre her nå, det beklager jeg evt. :)

Obama's taleevner er det ikke noe å si på. Jeg håper hans prestasjoner som president lever opp til de store ordene. Han gjør stort inntrykk på de fleste i en positiv retning. Hadde alle statsoverhoder her i verden hatt like mye innsikt og evner som President Obama ville verden vært et mye bedre sted å leve for dem som er undertrykket i dagens samfunn! Personlig tror jeg han kan utrette så mye mer enn tidligere presidenter. Hans unike og målrettede metoder kommer ikke til å gå ubemerket hen. Go Obama!

Skrevet

Talen var god den, som alle taler til "Obiss`n". Og det var ellers en nytelse å se det ene røde fjeset etter den andre ble mer og mer surere for hvert minutt uti talen. e som hadde forventa att Obama skulle legge seg flat for disse "urealistiske" "fredsaktivistene" fikk så hatten passa. Ordet KONSEKVENSER brukte han flittig og der står jeg fullt ut på hans side.

Jeg la spesielt merke til ansiktsdragningen hos Gro H Brundtland og hennes sidemann Audun Lysebakken. De ble for å si det mildt, fullstendig tatt på senga.

Morsomt også att pressen endelig ser ut til å ha slått opp R siden i ordboka og lært seg hva begrepet "realistisk" defineres som. Godt, la oss håpe pressen fortsetter å lære seg ord og begrep i vårt spræk og hvordan de skal forståes i tida fremover.

En anna ting er å holde hodet litt kaldt når det gjelder forventninger til den sittende administrasjon i det hvite hus. Ingen kan gjøre alt på en gang, ei heller på 2 president perioder kan en forvente for mye.

For de av oss som har fulgt med i den globale konflikten vi står midt oppi, konflikten mellom islam og resten var det en twisted Obama som i kairo i høst undertegnet en skandaløs avtale som nærmest beskytter islam mot kritik og gjør slik kritik straffbart. dette i pennen av FN til og med. Samtidig sa han noe veldig viktig i sin tale der nede som desverre ikke er blitt tatt opp av media og den politiske makten her og ute i Europa. Han retta seg direkte til den muslimske verden og ba dem se seg selv i speilet å se hva de selv kunne gjøre for å få deres egne land til å fungere bedre og tryggere istedenfor å bare skylde på andre.

Dette var viktige ord som det ser ut til de færeste tok notis av seg. Det spiller ingen rolle med nålestikk aksjoner som i Irak og Afganistan om en ikke tvinger frem realitetene med konsekvensene for de som ikke innordner seg. det er ikke det Afganske eller Irakiske folket vi er i krig mot, men taliban og tilsvarende ondskap.

Dette har aldri de "røde Marxistene" i SV og rødt m/m ville snakke om.

Realistene derimot vet att det er visse elementer i meneskeheten som en rett og slett ikke kan forhandle eller ha noen dialog/tillit til.

Talen var god og stort sett som jeg hadde forventa. Må vi bare håpe det blir noe mer realisme blant de jeg alltid har anklaget for hykleri og naivitet. De som innviterte til denne seremonien fikk hvertfall ikke noe bedre arbeidsforhold for sine blåøyde planer, og godt er det.

Skål Obiss ;)

Skrevet

Vell talt Per! Synes det var ganske så humoristisk å se fjeset til flere av de som deltok på møte!

Synes det er på tide at noen forteller litt realistisk, og at vi ikke ser på verden for drømmeaktig! En spade er en spade, en terrorist er en terrorist! Deal with it.

Skål :)

Skrevet

Syntes det var en svært god tale som vevde inn krig og fred, og hvordan dette samvirker på en ekstraordinær god måte. Jeg tror Obama vil bli en god leder, for selv om han er en politiker snakker han et språk som inneholder handlekraft og vilje til å gjøre noe. Dette tjener han svært mye på i forhold til den vanlige mannen i gata som er lei alt mølet som kommer fra politikere.

Liker denne mannen svært godt!

Legger til at jeg er svært enig med Ole Moen, professor i Nord-Amerikastudier ved Universitetet i Oslo som mener "Obama i sin tale skilte tydelig mellom krigen i Irak og krigen i Afghanistan.

- Nettopp ved å utelate krigen i Irak i sin tale, sa Obama implisitt at han mener krigen i Irak ikke er en rettferdig krig, slik Afghanistan-krigen er, sier Moen.

Moen mener Obama på denne måten tok avstand til krigen i Irak som noe Bush er ansvarlig for å ha gjennomført på egenhånd."

Håper Obama også mente dette :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...