Gå til innhold

Min første flyfilm..... en tur fra ENGM to LGTS

Featured Replies

Skrevet

Tanken var opprinnelig å lage en så realistisk film som mulig ut ifra mitt kompetansenivå, hvilket er ganske "novice". - Men Youtube ville bare ha 10 min så måtte kutte ganske mye av det som skjedde før takeoff....

Litt hard landing, ca. 399ft/min, men alle passasjerne gikk fornøyd av i Thessaloniki, så alt i alt er jeg fornøyd med flighten.....

Skrevet

Bra film det ;) Selv om du var litt "novice" likte jeg det jeg så! Og hørte! Bra musikk. Jeg er ikke helt mester i FSX og i hvertfall ikke i å lage filmer. Så den beste dommer er jeg ikke. (Kan ha noe med at PC krasjer 80% av gangene jeg er ute og flyr)

Men bra nok til å kunne indrømme at jeg likte det jeg så!

Keep up the good work!

Skrevet
  • Forfatter

Takker for positive kommmentarer og innspill. Synes også det er interessant at ingen har kommentert den åpenbare "blooper'n" under takeoff - nemlig at cockpit er "cold'n dark" - tenkte ikke så langt når jeg skulle spille tilbake replayen med fsrecorder, og bare dro inn flyet og satte igang - oppdaget først lenge etterpå at det i filmen ser ut som om jeg tar av med motorer og avionics slått av - men da var jeg langt inne i post-processing av filmen og for mange timer's jobb for å rette det opp :-)

Når det gjelder musikken var den ikke første valg. Men den melodien jeg hadde i hodet og ville ha, var jeg ikke kar om å komme på hva het, eller hvem som spilte. Prøvde å nynne den for kona og hun skjønte med en gang hvilken låt jeg tenkte på, men heller ikke hun hadde noe å fare med når det kom til tittel eller artist.... Så da ble det Fortunate Son isteden, men helt ærlig så forbinder jeg den litt for mye med Vietnam-filmer og amerikanske choppers til at jeg synes den passer helt inn - men det var det nærmeste jeg kom noe med litt fart i som jeg hadde liggende.

Vedr landingshjulene dro jeg dem ut nærmere 10.000 fot for jeg mente å ha lest et sted at det var påbudt å ha ut hjulene når man passerte 10.000 fot på vei mot landing - men i etterkant har jeg funnet ut at jeg har blingsa bigtime, og det jeg leste om var trolig landingslysene - enten det eller så har jeg drømt hele greia..... Det er iallefall riv ruskende galt, og hjula skal selvfølgelig felles ut på final approach.... får rette opp denne tabben i min neste film, men det blir nok først på andre siden av nyåret, for nå har kona beordet all kreativ utfoldelse konsentrert om julekort.... øhff ;-)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …