Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store forskrekkelse og forferdelse, så har ikke det vært annonsert MP eller tema for dagens...jupp, that's right...dagens tradisjonelle multiplayer tur, og heller ikke engang lufting av ideer? :(

Da tar jeg meg den frekkheten og foreslår en liten Lukla event med Lukla som ett selvsagt senterpunkt.

Vi har jo 2 andre flyplasser i umiddelbar nærhet, og av hensyn til plass, server og scenery begrensninger, så kan jo egentlig ingen spawne på Lukla uansett :)

Da har vi alternativene Syngboche (VNSB) lengere opp i dalen og Phaplu (VNPL) lengere ned i dalen.

Så kan vi jo starte fra de to plassene, og møtes på Lukla, hehe, jeg kan tenke meg det synet hvis oppmøtet er like stort som vanlig :D

Det er vel neppe rom for å drive touch & go's, og det skal vel litt smidighet til for at alle skal komme ned og av rwy. Så kan vi jo i samlet flokk besøke både VNSB og VNLP i tur og orden....og kanskje snike inn en landing eller to på Lukla innimellom :grin:

Det er jo 2 oppstillingsplasser, så det burde gå....kanskje :o

Også er det vel kanskje ett must at man har Aerosoft's Lukla X scenery på HD'n. Ellers er det vel fritt valg når det kommer til kjøretøy :D

Ja ja, det er nå bare ett forslag...anyone...eller andre ideer?

Skrevet

Ingen dum ide, men å fly der uten Lukla scenery er vel håpløst. Laster den ned nå :D

Edit:

Innstallerte og fløy opp mot Lukla med godt mot... etter en kjip innflyging bommet jeg og klarte med nød og neppe en go-around.. kom bedre inn andre gang, men bommet igjen og rett i bakken under rwy... er en MEGET vanskelig innflyging der.

Skrevet

He he he, er det plass så er det lov :D

BTW: [color:#FF0000]Her[/color] er en upublisert twin otter paint i lokale farger for de som måtte ønske det, paint er oppdatert kl 11:48.

Vi kunne jo også avsluttet, eller begynt turen fra Khatmandu som ligger ca 130-140 km unna, er jo nylig sluppet ett freeware scenery for det, finnes på flightsim.com, søk på fsx_vnkt.zip og få med deg alle updates (4 stk)

NB, det er nok best å sette mesh complexity til 19 meter, hadde det på 10 meter, og da forsvant appron området på Lukla ned i ett fjell, men etter å ha stillt mesh, så bla alt slik det skal være :)

Skrevet

Også ser det ut som at vi må få tak i Gud aka Geir, slik at han kan skru tilbake tiden, for det begynner å bli mørkt allerede nå, og slike oppgaver som å fikle med tiden ligger ikke til mennesket men er Gudenes gjøremål :D

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg hørte noen bønner der nede på jorden om realtime ved lukla. Dine bønner er hørt kjære simmer.

Husk bare og ringe meg gutta eller sende meg en mail om dere har reqvest for slike ting.. :D. mobben min er 99410864 eller mail gofi@hatteland.com jeg skal prøve og joine i dag, lukla er coolt det.

Skrevet

Noen bilder fra de utålmodige, ble noen landinger og take off's, og Harald fikk testet Tomcat'en, som forøvrig gikk greit så lenge han konsentrerte seg om flyvningen og ikke om hva Jarle gjorde :D

Forøvrig, painten det er linket til lengere oppe i tråden, er den som står nærmest på første bilde :)

Lukla_MP_test_00132.jpg

Lukla_MP_test_00135.jpg

Lukla_MP_test_00141.jpg

Lukla_MP_test_00144.jpg

Lukla_MP_test_00146.jpg

Lukla_MP_test_00147.jpg

Lukla_MP_test_00149.jpg

Lukla_MP_test_00150.jpg

Lukla_MP_test_00154.jpg

Lukla_MP_test_00157.jpg

Lukla_MP_test_00160.jpg

:)

Skrevet

Vi satser på oppstart kl 20:00

Start sted er ikke definert ennå he he, men alternativene er enten VNKT-Khatmandu med en cruise på ca 1/2 time til Lukla, er vel 136 km rett øst (90 grader), eller at vi starter fra VNPL-Phaplu som ligger rundt noen og 20 NM (ca 40 km) fra Lukla.

Skrevet

Må vel legge til et par bilder jeg også :)

Først har vi Harald på en "litt" hard landing... full tank, F-14 og 600 meter rullebane er ikke den beste kombinasjonen:

2009-12-6_13-18-9-836.jpg

Her er Pasi og undertegnede oppstillt på parking, Harald har akkurat satt hjulene på stripen:

2009-12-6_13-54-55-868.jpg

Denne eventen anbefales sterkt, utrolig morsom tur

Er klar kl. 20.00 :D

Skrevet

Lukla blir jo nesten som et hangarskip, og ved slike landinger bruker man flyet som bremse ved å ha en høy pitch, og ligger i en flare hele approachen, så bildet stemmer fint det. Norske F-16 har vel også en relativt høy angrepsvinkel ved landing.

Skrevet

Ble ikke tid til å ta bilder fra forrige Søndagstur for min del, plagdes litt med en throttle som hang seg ved hver oppstart.

Men, vi var vel en 7-8 stk på Søndagskvelden, og det uttartet seg til ett Texas mot slutten lol. Det kom etterhvert både en 737 og en 747 som forsøkte seg på å lande på ei stripe som var knappe 520 meter lang :grin:

Konklusjon: Morro! :D

Skrevet

Da er det vel kanskje på tide å komme med forslag til kommende Søndagstur.

Jeg kan jo nevne ett par tre mens jeg er igang :)

1) Flytampa Marteen (payware)

Surre litt mellom de 3 øyene St.Maarten, St.Bartholomey and Saba. Er jo utfordrende approacher på minst ett par av disse, kan by på mye morro for tilskuere og klamme hender for pilotene.

2) Melkeruta (dårlig vær?)

Den søndagsturen fra Værnes til Brønnøysund og Mosjøen sitter ennå friskt i minnet. Det var en morsom tur med myyyye dårlig vær.

Vi kunne jo gjentatt bragden, men da foreslår jeg at vi starter fra nord og flyr sørover. Foreslått rute kunne vært ENEV - ENSK - ENHL - ENLK og ENBO (er vel ca 20 min flytur mellom hver plass med twin otteren) og krysse fingre og tær for at vi får oppleve utfordrende vær. Om ikke, så er jo landskapet nedover Lofoten uansett spektakulært :)

3) Færøyene

En rundtur med helikopter på Færøyene. Finnes jo ett fantastisk freeware scenery for hele landet, og det er relativt kort mellom de 12 (?) helipads som er spredt rund omkring i øyriket.

Ellers er det bare å komme med forslag hvis noen har andre ideer :)

Skrevet

Pasi:

Mosjøen går jo an å lande på nå som jeg har fått flyplassen til å se menneskelig ut i det minste, i stedet for heslig MS flatten som går i hytt og pine, mest pine. Mosjøen, Brønnøysund, Syv Søstre, Sandnessjøen er et vanvittig fint område å fly i.

Kristian, have no fear. Er selv en dust på MP rett som det er, men her er det plass til alle :smile:

Skrevet

Det er vel alltid best med dagtid når man skal multiplayerere, kjekt å se de andre he he, men nå vet jeg ikke hva eller hvor det blir ennå.

Men skal man ta det demokratisk, så har vel samtlige som har gitt lyd fra seg, stemt på varmere strøk, så det er overhengende fare for at det blir karibien som står på menyen Søndag :)

Vær messig, så er det jo kjekt med litt sol opp i all denne mørketiden...men vind går jo kjempebra, 12 kts N-NE gusting to 18 :grin: og en liten dæsj turbulens, det skulle vel gi de fleste klamme hender og litt hår på brystet :D

Ja ja, man får vel høre hva de andre vil først...kanskje?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...