Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten ting jeg lurer litt på.

Dersom det på en flyplassen du skal til er 5 km sikt og few i 200 fot eller sct i 500 fot. En kan lande i hht. regelverket.?

Regelverket sier jo at det skal være 5 km sikt og skydekk høyde på min. 300 meter (1000 fot).

Def. på Skydekkhøde er vel 4/8 eller mere innen en avstand på mellom 0 og 6000 meter?

Skrevet

Jeg forsto ikke helt problemstillingen din, men regelverket sier vel at det skal være minimum 300 meter vertikal klarering opp til skya, men er du under 300m/1000ft er det ingen krav til minimumsavstand, bortsett ifra at du skal ha fri sikt til bakken.

Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt problemstillingen din, men det kommer nok an på hvilket luftrom du skal fly i.

Dersom det er klasse G så kan du under 1000 fot, såfremt du flyr under 140 kts ias, fly så lenge det er 3 km sikt eller mere, du har fri sikt til bakken eller vannet og du er klar av skyer. Dersom du er i kontrollert luftrom må du nok få klarering for spesial VFR.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...