Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 1. desember 2009 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2009 Etter søndagens seanse med B-17, hvor det var problemer med å holde følge, har jeg og Ernst testet ut noen av teoriene på hvorfor dette oppsto. Det viser seg at det var ikke mindre enn 3 forskjellige B-17G modeller i luften samtidig. Dette betyr at 3 «air» filer var aktiv, og jobbet på tvers av hverandre. Testene som vi gjorde (med 2 ulike modeller) viste at dersom vi hadde samme avlesning på instrumentene, så fikk vi likevel ulik ytelse. 130 mph på A2A modellen er ikke 130 mph på FSC modellen, selv om indikasjonen er lik. Dette beror nok på hvordan air filen er konfigurert. Test med 2 like modeller, gjorde at vi kunne stole på avlesning kontra ytelse. Konklusjonen blir at vi kan benytte ulike modeller, men vi må da være klar over (og ta hensyn til) at A2A modellen er tregere (og helt sikkert også mer realistisk) enn øvrige modeller. Det nytter derfor ikke å samkjøre motorsettings. Her blir det å holde visuell kontakt med hverandre, og å innrette seg etter den som flyr senest. På søndag hadde A2A modellen ikke en sjanse til å ta igjen 2 FSC modeller og en Shockwave FSX port-over, selv om alle kjørte med samme settings. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. desember 2009 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2009 Takker for hyggelig og interessant testflyvning, og beklager at jeg ble for nærgående.... :blush: . Artig å bruke Edwards til det basen er bygget for, og vi fikk jo dokumentert ganske nøyaktig det vi hadde teorier om. Synd vi glemte å be Pål lese instrumentene i sin RealAir Spitfire, som han fløy etter oss med, og Fred i sin Accusim P-47. Da hadde vi hatt enda mer tallmateriale . Ellers er det disse mystiske tingene som skjer med flaps og hjul som plutselig ikke funker normalt. Jeg opplevde akurat det samme på søndag, etter at alt hadde fungert normalt lenge ( før dere logget på), så plutselig forsvant lysene, flaps og hjul låste seg, og svingradius ble myyye større :cry: ???? - Lurer på om dette har en sammenheng med andre fly som logger seg på serveren ??? Et halvt sekund før forbindelsen ble brutt........... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 3. desember 2009 Skrevet 3. desember 2009 Det er desverre slik at noe software benytter sim connect på en måte som gjør at de fucker til noen ganger, dette er en issue som jeg ikke helt har kommet i mål med enda, desverre. Har hatt tilstander hvor ai pakker har sendt ut 300 fly til serveren, som igjenn blir sendt ut til alle tilkoblede, dvs er det 10 stk på serveren er det da 3000 fly i området, hadde noe slikt på gardermoen en gang...så er litt i blinde på hva man skal tilate eller ikke, skal man fly delt cocpit, som er helt rått på mp, så vil begrensinger, sette ned denne funskjonen etc....så konklusjon er vell at det ikke er alt som passer like godt for mp... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. desember 2009 Premium Medlem Skrevet 3. desember 2009 Akkh nei, det er mye rart man ikke har kontroll på.... Men vi kan vel notere oss litt av det som skaper krøll, så får vi prøve å unngå det verste. Det viktigste når man flyr mange sammen, er at alle benytter seg av samme modell ( tror jeg ). Det virker som om serveren sliter litt hvis vi bruker mange forskjellige modeller, som forestiller samme flytype?? Jeg kan ikke dokumentere dette, men har erfart mye rart i slike tilfeller, mens alt har fungert "smertefritt" selv med mange oppkoblet, og at alle hadde de modellene som ble benyttet!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.