Skrevet 28. november 2009 15 år Fyyyyyy steike hvor nært dette er ved å gå galt! Copyright Paulo Santos
Skrevet 28. november 2009 15 år Å steike, tipper setene hadde rester etter neglene til pax etter den landinga der. :eek:
Skrevet 28. november 2009 15 år Har de seriøst lov til og lande i så kraftig vind uten at det går utover sikkerheten?
Skrevet 28. november 2009 15 år Er ikke sikkert vindstyrken var over grensene. Kan like gjerne ha hvert en fersk pilot som fikk prøve seg
Skrevet 28. november 2009 15 år Det der er IKKE utfallet av en fersking, det skal jeg love deg. En som flyr på den måten på en dag med rolige forhold vil aldri i livet bli satt forran spakene på A310 (eller andre flytyper for den saks skyld). Bare det å tenke tanken faller på meg som helt uforståelig.
Skrevet 28. november 2009 15 år Rolige forhold? Jeg tenkte bare at siden det så ut som det var en del vind og greier, så var det kanskje en mindre erfaren pilot som fikk seg en overraskelse. Alle må jo starte og trene i praksis en gang.
Skrevet 28. november 2009 15 år Fotografen er medlem i samme VA som meg og postet dette bildet på forumet der:
Skrevet 28. november 2009 15 år Steike! Får ikke hjulene skade ved å ha hele flyets vekt på en hjulgruppe?
Skrevet 28. november 2009 15 år Close call! Men skjønner ikke helt tankegangen her? "windshear" folks! Kraftige vindkast som dukker opp nesten "from nowhere"
Skrevet 29. november 2009 15 år Hvor er dette? Det er litt Funchal over det vindskiftet. Først ser det ut som at han ligger med vinden fra høyre, og rett før touch down så får han en karamell fra venstre. Surprise!
Skrevet 29. november 2009 15 år Virker ikke som han korrigerte nok med siderorer i flaren. Mulig vinden økte betraktelig i styrke akkurat da, men jeg tror nok ikke han var helt fornøyd med den der.
Skrevet 29. november 2009 15 år Iflg. fotografen på airliners.net foregikk dette på LPLA på Azorene med en krossvind med kast opp mot 44 knuter.
Skrevet 29. november 2009 15 år Ja, det pleier å gjøre underverker.Det vanskelige i sånne situasjoner er å si at dette er utenfor limits siden det ofte varierer både i vindstyrke og retning. Jeg har landet i CDG med kast opp mot 70 knots, og retningen varierede fra 200-260 grader. Outside-inside-outside-inside limits. Det blir gjerne til at vi forsøker, men er kraftig giret for misap. Og kommer det noen og sier at; Det har jeg prøvd i FSX og det går greit, så har de null peiling på hva de snakker om.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.