Posted May 28, 200222 yr Jeg har selfølgelig tenkt å bli pilot før den tiden...men jeg kunne også tenkt meg å opprette mitt eget flyselskap (VIRKELIG FLYSELSKAP, IKKE FOR FS2002 OSV....) hvis jeg hadde muligheten for det.... Jeg har tenkt på dette lenge...jeg vet sjansene for meg til å starte opp en suksesful flyselskap er vanskelig ...men det er min største drøm....er det noen andre her som tenker det samme.???
May 28, 200222 yr quote: Opprinnelig postet av Rune Valestrand: Bare å ta pilotutdannelse, kjøpe en liten cessna på flottører, en brygge på vestlandet, og du har et flyselskap.. Det stemmer. Skal du fly rundeflyging, fotoflyging, overvåkning, reklame, drop og slep, trenger du bare et fly og en driftstillatelse. Skal du derimot fly gods og passasjerer i rute/taxi/charter må du ha en AOC. Og det krevers noe mer for å få det. Bl.a base å operere fra, flygesjef, daglig leder, PFT-kontrollant, teknisk koordinator OSV OSV Du kan selvfølgelig fylle mange av disse stillingene selv, men du må nok ha noen partnere. Hvis jeg husker rett skal flygesjefen ved VFR-operasjoner ha 1500timer flytid, og minst 1 år erfaring i "liknende type flyoperasjoner". For IFR gjelder 2år og 2000timer. Han må også ha en muntlig/skriftlig prøve for tilsynet. Jeg vurderer også å starte mitt eget selskap. Har de økonomiske planene klare , driftshåndbok er ca 2/3 ferdig skrevet, og personell som har nødvendig erfaring og villige til å satse. Det jeg mangler er $$$ og en base å operere fra. Hvis Rygge en vakker dag skulle bli åpnet for sivil flytrafikk, kan det hende jeg starter opp. PS. Jeg er ikke han idioten med innbandykøllene.
May 28, 200222 yr Det er som de sier. Vil man gjøre en liten formue innen flybransjen skal man starte med en stor en Clamer
May 28, 200222 yr Bare å ta pilotutdannelse, kjøpe en liten cessna på flottører, en brygge på vestlandet, og du har et flyselskap..
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.