Bjørn Petersson Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Heisann. Sitter med en kompis og ser whalewars, og så nevnte han noe om at sea shepperd hadde krasjet i kystvakten for en stund tilbake. Kan det stemme? Søkte litt rundt på nettet for å finne video av hendelsen, men fant bare en video på youtube som viser et skip som ikke ligner noe på skipet i whale wars, angivelig i nærheten av kystvakten. Dog viser ikke videoen noen kollisjon. Paul Wattson er vel kjent for å kjøre inn i skip for å vise hva han mener mot hvalfangst? Anyone? Tviler at han er så dum at han krasjer i kystvakten. Liten sjangs mot skroget de skipene har? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Høres tvilsomt ut. Jeg velger å tro at om de bestemmer seg for å ordne nærkontakt med et kystvaktskip, så tar det neppe lang tid før skipet blir tatt i arrest... Siter
Erling Øksenvåg Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Heisann! Det stemmer veldig godt. Jeg var navigatør på KV Andenes den julimorgenen i 1994, og husker det som om det var i går. En skikkelig smell som forårsaket en lang flenge i skutesiden på Andenes mens "Whales Forever" fikk baugen innkortet med over en meter. Som vi sier: "Aldri en kjedelig dag i Kystvakten!" Erling Siter
Aleksander.Rønning Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Såvidt jeg vet så var det vel også Whales Forever som manøvrerte på en slik måte at kollisjon ikke var til å unngå. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Det var synd Sea Shepperd ikke fikk større skader og gikk til bunns, selv om mannskapet for min del godt kunne ha overlevd for å leve med traumene i ettertid Siter
Geir G Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Og de er veldig fornøyd med seg selv... Se mer på deres hjemmeside Miljøvernere jeg ikke har NOE respekt for... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Det kan vel faktisk gå inn under definisjonen av terrorisme, det de driver med? De sprer jo nærmest frykt for å oppnå noe... Spørs om Bay Guantanamo blir navnet på neste skuta! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Klarer ikke å ta Sea Shepperd-folka seriøst etter Whale Whores episoden av South park Siter
Bjørn Petersson Skrevet 26. november 2009 Forfatter Skrevet 26. november 2009 Når jeg ser bildene ser jeg at det er fra den videoen jeg fant på youtube, vet noen om det er en video som viser hele hendelsen? Nei, de Sea Sheperd guttene kan du få billig hos meg. Siter
Geir G Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Det er en fantastisk episode. [video:youtube] Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Hehe, jepp, en av de bedre i den siste sesongen Siter
Bjørn Petersson Skrevet 27. november 2009 Forfatter Skrevet 27. november 2009 Fortsatt, noen som vet om en video av hele hendelsen? Siter
Martin Meyer Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Har sett en video på nettet en gang, men klarer ikke å finne den igjen. F*CK YOU WHARE! Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Heisann!Det stemmer veldig godt. Jeg var navigatør på KV Andenes den julimorgenen i 1994, og husker det som om det var i går. En skikkelig smell som forårsaket en lang flenge i skutesiden på Andenes mens "Whales Forever" fikk baugen innkortet med over en meter. Som vi sier: "Aldri en kjedelig dag i Kystvakten!" Erling Ble det ikke også skutt mot båten "Whales Forever" i denne saken? Har bare noen vage minner av hull i skutesiden litt over vannlinjen, men det er mulig jeg blander saker her, Watson har jo vært inblandet i svært mange kollisjoner, og med flere forskjellig kystvakter. Husker bare avisbilder hvor man så at det hadde blitt manøvrert en hel del, i den 1994/Andenes saken. Jeg vet ikke om noe video av denne hendelsen, men for senere års kampanjer mot japanerne, så ligger det masse video tatt fra Yushin og Nisshin båtene på hjemmesiden til forskningssenteret. Man finner dem her: http://www.icrwhale.org/eng: ILLEGAL HARASSMENT AND TERRORISM AGAINST ICR RESEARCH Forøvrig vet jeg mange er uenig, men jeg må bare innrømme at jeg håper det blir en sesong nr 3. Jeg blir rett og slett ikke lei av å se disse hjernevaskede idiotene utsette seg selv for livsfare, og deres totalt manglende innsikt og dobbeltmoral er ubetalelig underholdende. Som feks når de fremstiller seg selv som "ikke-voldelige", og blir totalt sjokkert over hvordan de hjerteløse barbarene av noen japanere kaster skruer på dem, og ikke bryr seg om stakkarene i gummibåtens sikkerhet. Eller når den omsorgsfulle og utvilsomt meget safety-orienterte kapteinen rett etter å med vilje ha dundret inn i en annen båt, blir fremstilt som en helt når han resolutt sender mannskap for å sjekke skadene - for å sørge for at mannskapets sikkerhet ikke blir kompromittert... Det er litt søtt når de rakker ned på Greenpeace også, og fremstiller dem som noe pyser med plakater, som ikke har gjort noe annet enn å se på hval bli drept. Her har vi Greenpeace i aksjon mot den samme hvalflåten, døm selv: [video:youtube] For meg ser det ut som samme ulla, og jeg vil kalle dem terrorister hele gjengen, og de bør behandles som terrorister. Japanerne har rett til å drive sin forskning, og det kan ikke stoppes ute på havet. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Det værste med Greenpeace, m.fl, er når de begynner å argumentere ut ifra et naturromantisk ståsted: "Jammen hvalen er jo et så flott dyr!" Javel? Jeg kan si det samme om krøtter og sau, men hindrer neppe de samme folkene fra å spise både lammelår og stek... :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Jammen Gunnar, de har jo hjerne på størrelse med en bil!, og ganske fine øyne også..? Hehe, vel nei, jeg er helt enig med deg. Jeg syns både sau og hval er ålreite dyr, og man bør tilstrebe å behandle levende vesener som tilfeldigvis er under oss i næringskjeden på en måte som påfører dem minst mulig lidelse, og man bør også verne utrydningstruede arter. Men Watson- sekten SS har et forvrengt bilde av fakta, argumentasjonen henger som du er inne på ikke helt på greip når man plukker seg ut en bestemt art, og forsvarer den med vold og skylappene på, mens man slafser i seg en annen art. Når det er sagt så syns jeg vel kanskje at Norge har vært unødvendig trassig i hval-spørsmålet. Av en eller annen grunn så vekker det veldig mye mer følelser blandt store deler av verdens befolkning når en hval dør, enn når livet ebber ut av strek-øynene til sauen. Er dette noe man bør respektere, eller på noen måte ta hensyn til, eller spiller det ingen rolle hva andre land mener? Hvor viktig er hvalkjøtt for oss, eventuelt hvor viktig er det og verne om retten til å harpunere eller klubbe ihjel de vesener vi "alltid" har harpunert og klubbet ihjel? Det mest betenkelige med den forskningsfangsten Japan driver med er såvidt jeg kan se at det virker å være litt bukken som passer havresekken, og i et område hvor ingen har noe reell makt. Jeg har feks litt vanskelig for å stole på bestand-estimatene ICR-whale kommer med, selv om de jo ønsker å drive med dette for all fremtid, og dermed bør være forsiktige. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Når det er sagt så syns jeg vel kanskje at Norge har vært unødvendig trassig i hval-spørsmålet. Av en eller annen grunn så vekker det veldig mye mer følelser blandt store deler av verdens befolkning når en hval dør' date=' enn når livet ebber ut av strek-øynene til sauen.[/quote']Norge burde være litt mer trassig enn det vi har vert til nå. At verden forøvrig er en gjeng hykklere er ikke god nok grunn for oss til å avslutte hvalfangsten... Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Hehe, ja det bekrefter forsåvidt til en viss grad inntrykket; vi vil fortsette å fange hvaler om det så bare er for å hive dem på havet etterpå. Det er vår rett. Mer trassig tror jeg forresten ikke vi kunne vært, hva skulle det være? Siter
Erling Øksenvåg Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Hei igjen! Det verserte mange rykter og versjoner om konfrontasjonen i Vestfjorden i dagene etterpå. De fleste av disse stemte lite med virkeligheten. Når det gjelder skyting, avfyrte vi 2 stk varselsskudd foran baugen på "Whales Forever" (som for anledningen ble omdøpt "Whales Fordinner" til Mr. Watsons mishagsytringer). Hullet over vannlinjen var det vi som fikk, noe som forøvrig sørget for en kraftig forbedret luftsirkulasjon på min lugar! Erling Siter
Bjørn Petersson Skrevet 28. november 2009 Forfatter Skrevet 28. november 2009 Hullet over vannlinjen var det vi som fikk, noe som forøvrig sørget for en kraftig forbedret luftsirkulasjon på min lugar! Fikk vell god utsikt også da regner jeg med? Vel, han Watson er ikke noen person jeg kommer til å heie på med det første. Større manipulatør skal du lete lenge etter! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Disse folka er så sære at det er fantastisk! Å se på whale wars er rene komikvelden Jeg er helt enig med Geir, SP-episoden om Whale Wars er fantastisk! :grin: [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QJ0HdUUKKCk Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Hehe' date=' ja det bekrefter forsåvidt til en viss grad inntrykket; vi vil fortsette å fange hvaler om det så bare er for å hive dem på havet etterpå. Det er vår rett.[/quote']Hvalbiff.... Mer trassig tror jeg forresten ikke vi kunne vært' date=' hva skulle det være?[/quote']Melde oss ut av IWC og danne ny organisasjon sammen med Japan? :whistle: Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Paul Watson er ikke noe annet enn en terrorist. Null respekt på måten han opptrer på. Selv om man er imot hvalfangst, så finnes det langt mer ærverdige metoder for å utrykke dette Å ødelegge folks livsgrunnlag, samt sette vår egen kystvakt i fare, kvalifiserer til en straff verdig en krigsforbryter eller landsviker ala Henry Rinnan spør du meg. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 29. november 2009 Forfatter Skrevet 29. november 2009 Fortsatt... Noen som vet om denne beryktede videoen der de faktisk koliderer med KV Andenes? Siter
Vidar Martinsen Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Send en mail til NRK? Husker de hadde video i fra hendelsen. Den var tatt opp av forsvaret. Ble vist på nyhetene i sin tid. Siter
Even Ericsson Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Husker og jeg har sett video av dette for lenge siden, men har ikke funnet noe. Leitet etter den for en liten stund siden. Hvis ikke jeg tar helt feil nå, så er vel Paul Watson ettersøkt oppe i disse farvann, og tør ikke komme opp her lenger. Pleier å se på Whale Wars når det går, bare fordi det er god underholdning å se disse tullingene holde på. Har vanskelig for å tro at de for flere tilhengere pga dette programmet, heller færre. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Var på seismikk på "Ramform Viking" for noen år siden. Og der fikk vi sånn der "hvalkjerring" ombord med tonnevis av instrumenter osv for å lytte på hvaler. Stuerten var norsk, og det første HAN gjorde var å servere hvalbiff dagen etter kjerringa kom ombord. Så dagen etter stod jeg ved siden av henne ved anretningsbordet. Og kunne IKKE dy meg for å si: "Look, It's Willy!!". Om jeg noensinne har mista sjangsen på ei dame BIGTIME var dette dagen jeg gjorde det til gangs. :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 hehe, herlig Andrew. Vil vi kanskje også få se deg som elektriker på Steve Irwin i sesong 3 tro..? Jeg har også prøvd å finne denne videoen en gang Bjørn, men fant den ikke (annet enn angivelig på en eller annen tvilsom betal-side, som var helt uaktuell). Det ble som andre har nevnt vist noe på NRK i sin tid, og jeg har også lest Watsons "offisielle rapport" en gang der filmer nevnes. Det var forøvrig grunnen til at jeg syns det var litt interessant å høre hva Erling Ø hadde og si her (kjenner overhodet ikke Erling Ø, men stoler mer på han enn Watson, ja) Uansett, i følge Watsons berettelser var det diverse journalister og fotografer ombord, og navngitte personer som skal ha filmet. Men det er nok noe ugler i mosen her for han pleier ikke være sen om å legge ut skryte-filmer/bilder når det er noen, men denne virker jo ikke lett tilgjengelig, såvidt jeg kan se. (Rapporten og navn på påståtte filmere ligger et eller annet sted på SS hjemmesiden, om du vil prøve lykken) Pleier å se på Whale Wars når det går, bare fordi det er god underholdning å se disse tullingene holde på. Har vanskelig for å tro at de for flere tilhengere pga dette programmet, heller færre. Ja det ville jeg også trodd, men det har faktisk haglet med kritikk mot Animal Planet, med folk som syns det er så grusomt at de sender dette fordi de dermed angivelig indirekte støtter Watson og SS, og ikke viser det fra Japanernes side (de har ikke ønsket å bidra med noe), ikke tar sterk nok avstand fra Watsons synspunkter, og bla, bla, bla -masse politisk korrekthet. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 1. desember 2009 Skrevet 1. desember 2009 Det siste i verden jeg kaster bort min tid på er Watson &. Og Animal Planet er sletta fra favorittlista. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.