Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Føler jeg er den eneste med Xbox 360 her! :grin:

Skrevet

Kjøpte meg PS3 for noen måneder siden. Er storfornøyd!

+

God lagringskapasitet

rask

gode spill

mange muligheter til online spilling og internett

Lett og håndtere

-

Syns kanaskje den bråker litt mye til tider

Den har altfor høyt strømforbruk

Har aldri hatt Xbox, så jeg sier ikke at den ikke har god lagringskapasitet eller lignende, men kunne ikke tenke meg en annen konsoll enn PS3.

Skrevet
Hei.

Jeg står på tur til å kjøpe en konsoll til huset til jul.

Jeg har i utganspunktet tenk meg en Xbox men ser nå at di fleste som svarer her har PS3.

Da blir jeg usikker igjen.

Hva er grunnen til deres valg, og er hva er + - med hver enkelt?

Til syvende og sist så er det smak og behag, de fleste av dagens spill er multiplattform og er nærmest identiske både på PS3 og Xbox, så det du må se på er de forskjellige spillene som er eksklusive til enten PS3 eller Xbox og se hvilke av dem som interesserer deg mest. PS3 har dog en stor fordel med at den har Bluray-spiller, hvilket betyr (i tillegg til at du slipper å legge ut masse ekstra penger for å se filmer på Bluray) at alle spillene gis ut på Bluray. Dette betyr da at du slipper spill som går over ørten disker. Xbox ligger fortsatt litt foran PS3 hva nettjenester angår, men til gjengjeld er nettjenester på PS3 gratis. Men som sagt, se litt på de forskjellige eksklusive titlene til de forskjellige konsollene og se hvilke av dem som interesserer deg mest.
Skrevet

XBOX360. Jeg vaklet mellom PS3 og XBOX360, men siden PS3 utsatte lanseringen gang på gang ble det XBOX360 og Forza 2 som trakk meg over på konsoll. Vurderte å selge boxen til fordel for PS3 nå i sommer, men like etter jeg la ut annonsen kom jeg over at Forza 3 var på trappene - da beholdt jeg den like godt, og storkoser meg med det den dag i dag.. :whistle:

Har igrunn aldri likt PS-kontrollene. De blir for små og knotete etter min smak, så jeg er grisefornøyd med XBOXen. :) Og nå nylig åpna Microsoft for en ny lekker tjeneste. Leie SD eller HD-film som kan lastes ned eller streames! HD, Dolby Digital surround, live over nett? OH YES PLEASE! :grin:

Testa det her i grisgrente strøk, og det fungerer overraskende bra :)

Jeg spiller vanligvis på PC, men Worms, Trials HD, Bomberman og gjør at konsollen er å foretrekke når man har besøk av en eller flere, og evt. Forza når man vil tukle med bil og kjøre villmann. :)

Skrevet

Helt klart Xbox 360!

Etter siste oppdatering på Xbox-live er det også mulig å leie film i full HD rett over nett:-) Hva skal man med blu-ray da?

I tillegg fungerer flerspillerdelen til xbox stort sett knirkefritt.

Dessuten har microsoft sluppet en box med 250gb disk som burde holde en stund:-)

Skrevet
Kjøpte meg PS3 for noen måneder siden. Er storfornøyd!

+

God lagringskapasitet

rask

gode spill

mange muligheter til online spilling og internett

Lett og håndtere

-

Syns kanaskje den bråker litt mye til tider

Den har altfor høyt strømforbruk

Har aldri hatt Xbox' date=' så jeg sier ikke at den ikke har god lagringskapasitet eller lignende, men kunne ikke tenke meg en annen konsoll enn PS3.[/quote']

Kjøp ny HDD! Kjøpte denne http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1795645

fra Amentio. Fikk den 2 dager etter bestilling ganske billig! Stor plass og lager nesten ikke EN lyd! :D Anbefalt! Lett å bytte. Kan lage / finne guide om du vil ha.

Skrevet

vell... PS3 støyer jo først når viften(e) starter, og det er jo ett ganske sikkert tegn på varmgang.

Unngå å sette den inni en tvbenk med plate på baksiden feks, men sett den heller opp på høykant eller legg den oppå, så blir kjølingen bedre og støyen forsvinner. Min ble mer eller mindre lydløs etter den kom ut i det åpne.

Skrevet

John:

Min har jo som du vet stått inni tv-benken slik du beskriver og med en guttunge på 10 hjemme så går den ihvertfall 4timer daglig, aldri hatt problem med støy eller varme her ;) Men sikkert ikke dumt å ha den ute i det fri heller :P hehe

Første fremtrinnet for 360 har så langt vært håndkonsollen, kanskje den nye Dreamgear Shadow til ps3 kan gjøre at ps3 rykker mere ifra: smart plassering av den analoge spaken her, meg ønsker til jul. hehe...

dreamgear-shadow-wireless-ps3-controller.jpg

Skrevet

Anders: Min bråker endel når den står inni benken etter en stund... men ute i det fri er den lydløs. Er nok en del forskjellige versjoner av maskinen ute å går tror jeg.

Du ser jo også at det er andre som kommenterer det samme ang maskinen. Så kan jo være en idè å prøve ut, så ser man jo fort om det gir resultater :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...