Gå til innhold

FLS (FlightSim LAN Stavanger / Sola)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

var veldig usikker på hvor denne tråden burde plasseres men velger å plassere denne her.

Vi er en gruppe mennesker som planlegger å få til et FlightSim LAN på Sola.

Vi planlegger å ha dette det året FLG ikke er - altså til neste år.

Vi lurer derfor på hvordan interessen er for noe slikt, i forhold til pris, happenings, sted osv.

Håper på tilbakemeldinger :)

Mats

Skrevet

Er mulig og snakke med Flysamlingen. Eneste minus er at det ikke finnes internett der.

Prøve og snakke med Scan Aviation? De har noen lokaler. SFK? Avinor har sikkert ett bygg stående (f. eks pisseplassen ved plattformen).

Pris er jo veldig vanskelig før man har snakket med de som har lokalene :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Kjempe bra gutter, stå på. Om det er noe jeg kan hjelpe til med så si i fra. Kansje vi skal la stafett pinnen gå til Stavanger i år`?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Æ bærre spørr æ.... men vi har jo sagt a , så da får vi vell følge opp med en b...:-)

Skrevet

Hei hei,

har nå begynt å planlegge litt. Tenker at i brakkene likeved spotterplatformen på Sola kan være aktuell?

Andre forslag?

Også hvilken tid på året, events osv?

Tenker på å få DY evt. SK til å "stille ut" et fly for oss som vi kan få kikke og ta på i et par timer.

Håper på forslag ;)

Skrevet

I de brakkene har det bare vært lys en gang så lenge jeg har vært der. Dog så er det fullt med PCer der allerede, men det skader jo selvfølgelig ikke og kontakte Lorentzen og høre.

Den ideen med NAX/SAS skal vell i teorien kunne gjennomføres, forhåpentligvis ta det i forbindelse med nattstop?

Helikopter Drift?

Kansje til og med prøve og få til ett besøk til HeliOne?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med meg, så får jeg lagt opp eller kanselert FLG om det krasjer for dere. kansje jeg kan bli med og hjelpe dere, jeg har en kontakt eller to....ring meg på 99410864

Skrevet

Vi i simgruppa på sola hadde ett lite testlan i helga som var ute på flyhistoriskmuseum.

Vi var ikke så mange, men dem som var der hadde det veldig gøy.

Vi har tilgang til internett der ute nå.

Anbefaler at dere tar kontakt med oss, og kanskje at vi kunne fått til ett samarbeidet på noe vis.

Kan også nevnes at vi i simgruppa har planer om ett slikt lan neste år

Skrevet

Stemmer. Det LAN'et vi hadde nå var en slags generalprøve for å se om dette er noe vi kan arrangere i større skala.

Vi har som Roger sier nå fått på plass internett slik at det er mulighet for å fly på VATSIM.

I tillegg har Njål Johannessen som er tårncontroller på VATSIM sagt seg villig til å delta på et evt. LAN og betjene tårn for oss og muligens gi nybegynnere en liten innføring i VATSIM.

I tillegg vil vi forsøke å få til mulighet for å fly på VATSIM i 737NG simulatoren som står på flymuseet.

Vi testet dette på LAN'et og det er utrolig bra :grin:

Vi kan benytte lokalene til Sola Flymuseum til et slikt LAN, men det krever litt planlegging med tanke på strøm, nettverk, bordplassering etc.

Dersom du er interessert i å være med å planlegge/arrangere et slik LAN i samarbeid så ta gjerne kontakt med meg:

tomas@simgruppa.no

Vi har også et forum på simgruppa.no som vi kan benytte til organisering og planleggingen av et slikt LAN dersom det er ønskelig.

Skrevet
Kan du ikke ta kontakt med meg, så får jeg lagt opp eller kanselert FLG om det krasjer for dere.

Tragiske jeg har hørt noen gang, hvorfor skal en kutte ut et sykt bra tradisjonelt lan treff mot noe nytt og uerfaren?

Nei blir det ikke FLG så blir det ikke treff på meg i 2010..

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg utalte meg litt dumt kansje, jeg mente vell egentlig bare og kordinere så man ikke konkurerer her, dette miljøet er så lite at vi må ikke jobbe mot hverandre, men som man sier der nede...alle skal få....

Skrevet

Konkurranse he he, nei det skal jo litt til, men det er kjekt det blir flere alternativer..

Har allerede begynt å samle profilerte aktører fra Flight1 til neste FLG så jeg håper det blir noe av..

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Flg blir noe av ja, lokaler er reservert...:-) På nyåret samler vi team og setter kurs.....

Skrevet

Heisann,

er flott at så mange ønsker å engasjere seg! Skal ta kontakt med alle etterhvert.

Men ser at flere nevner at jeg er "uerfaren", jeg har ledet LAN-parties for opp til 300 personer så vennligst undersøk fakta før dere uttaler dere :)

Det er selvfølgelig heller ikke meningen å konkurrere med FLG, slik som flere av dere legger opp til. Jeg vil heller si at planen er det totalt motsatte, sammarbeide om datoer osv.

Mats :)

Skrevet
Men ser at flere nevner at jeg er "uerfaren", jeg har ledet LAN-parties for opp til 300 personer så vennligst undersøk fakta før dere uttaler dere

Og bare 17 år, ikke verst det da..

Men 2010 vil jo bli litt anderledes for da fyller du vel 18 år og kan stå ansvarlig som myndig, da med tanke på å leie lokale, økonomisk ansvarlighet, forsikringer, bestillinger, brann foreskrift ansvarlig osv.

Ps..

Man trenger ikke store kunnskaper for å samle 300 nerder under samme tak, bare en stor posjon entusiasme og velvelje.

Lykke til neste år.

Skrevet

Hei igjen,

alder spiller liten rolle. Ang. å leie lokaler så tar du totalt feil, det finnes ingen aldersgrense for dette - eneste kravet er at noen over 18 år kan stå økonomisk ansvarlige.

Og jo, det krever ganske gode kunnskaper for å kunne samle 300 personer under samme tak. Det handler om å kunne få ting til å skje, det tekniske og masse andre ting.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...