Andreas Stangenes Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Vi var noen stykker som snakket om å ta oss en tur fra ENGM til LOWI i dag. Geir skulle ordne litt artig vær sa han Mener vi sa kl 20, eller hur? Siden jeg ikke ser noen tråd om det så tenkte jeg at jeg ville poste om det sånn at folk kan velge å slenge seg på! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Bump Noen som vil være med? =) Siter
Andreas Stangenes Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Forøvrig er vi avhengige av dagslys for visual approach på rullebane 08 - i alle fall er JEG avhengig av det Siter
Andrew Thomsen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Kan ikke garantere jeg blir med, men skal prøve å slenge meg på. Turen er cirka 2t 5min. Her en flightplan fra FSBuild: ENGM TRF4D.OSLOB UL996 LALIL UM852 ALS UP615 LBE UL126 DINKU UL603 MUN Y106 MANAL UM736 TULSI.TULS3A LOWI Avhengig av dagslys jeg og, da jeg ennå er fersk med både ERJ og LOWI! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Jeg blir også 'muligens' med, våknet med tette bihuler og dundrende hodepine, har satt Klabb & Babb til å utrede eventuelle remedier, så ingen garantier utstedes for avgang med "Pasi Airlines" idag foreløpig. Uansett, her er noen kart for LOWI: http://ivao.xenoflex.de/Download/Charts/LOWI.pdf Mer printervennelig: http://www.vacc-austria.org/?page=content/chartlist&icao=LOWI Siter
Andreas Stangenes Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Det ser ikke ut som vi får noe dagslys gitt, og oppslutningen var vel heller laber. Tror jeg tar en liten tur mot VHHH Har ikke bestemt utgangspunkt ennå. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Etter 4 FMC-crash ga jeg opp for i kveld. Siste crash var (endelig) airborne, men FMC sprengte opplegget da jeg skulle legge inn DCT for første waypoint. Neste gang skal FP være testet på forhånd opp til TOC, da går det nok bedre. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Jeg sjører uansett..samma de om de er mørkt. BTW. Andrew, den flightplanen inneholder punkter som jeg ikke får lastet inn i FMS, lager en egen FP via routefinder Her er ruten jeg bruker: ENGM SID OSLOB L996 INRER M44 SALLO UM44 ARGAD M44 KOGIM M725 BESKO UZ36 MAREM P31 VIBUG UM736 TULSI STAR LOWI (818.1nm) Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Sorry folkens , komm ikke hjem før nå.....og nå skifter jeg og hiverm meg på et fly igjen snart....kommer sterke tilbake. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Kommer sterkt tilbake jeg og...later... :grin: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Jaja.. 4 fly på vei til Innsbruck og en person på vei til Geneve Bra det da Siter
Andrew Thomsen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Not bad. Jeg måtte nok gi opp pga AIRAC fra 2005 :whistle: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Ja, da var vi framme i Innsbruck, hmmmm.... straight in RW26, men endte med overrun RW.... må få satt henne ned tidligere. 2 av oss 4 plantet flyene trygt og godt på RW. Godt jobbet etter en flott og fin tur Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Ja det var en fin tur, synd at det endte så brått for noen da. Men det var en interresant approach, mye turbulens så jeg merket det godt med det lille flyet mitt...eller var det wake turbulence etter 747'ern som lå forran meg? Siter
Andreas Stangenes Skrevet 23. november 2009 Forfatter Skrevet 23. november 2009 Håper ikke wake'n førte deg rett inn i fjellsiden da, Pasi! Det var nok en ganske uheldig kombinasjon at dette var den første turen jeg brukte vnav (bruker vanligvis flch og speed manuelt). Var ikke helt trygg på dette (den begynte descenten, og var kommet til ca FL200 da den plutselig ombestemte seg og ville opp igjen mot 300... Da gikk jeg over til den gamle metoden), og dere snakket om at dere kom inn for høyt, så da tenkte jeg at jeg skulle være smart og gå ned litt tidligere. Som sagt, så gjort *gliser* Ellers var det jo en veldig hyggelig tur som vanlig! Alltid hyggelig å fly sammen med gutta boys! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 He he, man skal ikke være smart, man skal følge kartet :grin: 9500' fra rattenberg ndb til LOC og starte videre decent fra D18.2 som ender på D6.3 og 4466', da bør man ha visual på RWY. I slike trange omgivelser og under de forholdene, så må man stole på instrumentene og følge kartet. Men det var jo det sosiale som teller mest, og vi kom jo alle ned og fikk bakkekontakt på ett eller annet vis til slutt Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Høres ut som om det er noen som trenger litt ekstra trening i simulator Kanskje litt stort fly om man får en overrun. Største flyene jeg har sett in INN er 767. Vi har laveste minimum i Innsbruck på ca. 2550' om jeg ikke husker feil. Er noen som kan fly RNAV missed app. som muligivs kan gå enda lavere. Mulig vi får godkjenning til det etterhvert vi og, men ikke forløpig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.