Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var noen stykker som snakket om å ta oss en tur fra ENGM til LOWI i dag. Geir skulle ordne litt artig vær sa han :) Mener vi sa kl 20, eller hur?

 

Siden jeg ikke ser noen tråd om det så tenkte jeg at jeg ville poste om det sånn at folk kan velge å slenge seg på!

 

 

Skrevet

Kan ikke garantere jeg blir med, men skal prøve å slenge meg på. Turen er cirka 2t 5min.

 

Her en flightplan fra FSBuild:

 

ENGM TRF4D.OSLOB UL996 LALIL UM852 ALS UP615 LBE UL126 DINKU UL603 MUN Y106 MANAL UM736 TULSI.TULS3A LOWI

 

Avhengig av dagslys jeg og, da jeg ennå er fersk med både ERJ og LOWI!

Skrevet

Etter 4 FMC-crash ga jeg opp for i kveld. Siste crash var (endelig) airborne, men FMC sprengte opplegget da jeg skulle legge inn DCT for første waypoint.

 

Neste gang skal FP være testet på forhånd opp til TOC, da går det nok bedre.

Skrevet

Jeg sjører uansett..samma de om de er mørkt.

:D

BTW. Andrew, den flightplanen inneholder punkter som jeg ikke får lastet inn i FMS, lager en egen FP via routefinder :)

 

 

Her er ruten jeg bruker:

 

ENGM SID OSLOB L996 INRER M44 SALLO UM44 ARGAD M44 KOGIM M725 BESKO UZ36 MAREM P31 VIBUG UM736 TULSI STAR LOWI (818.1nm)

 

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Sorry folkens , komm ikke hjem før nå.....og nå skifter jeg og hiverm meg på et fly igjen snart....kommer sterke tilbake.

Skrevet

Håper ikke wake'n førte deg rett inn i fjellsiden da, Pasi! :D Det var nok en ganske uheldig kombinasjon at dette var den første turen jeg brukte vnav (bruker vanligvis flch og speed manuelt). Var ikke helt trygg på dette (den begynte descenten, og var kommet til ca FL200 da den plutselig ombestemte seg og ville opp igjen mot 300... Da gikk jeg over til den gamle metoden), og dere snakket om at dere kom inn for høyt, så da tenkte jeg at jeg skulle være smart og gå ned litt tidligere.

 

Som sagt, så gjort *gliser*

 

Ellers var det jo en veldig hyggelig tur som vanlig! Alltid hyggelig å fly sammen med gutta boys!

Skrevet

He he, man skal ikke være smart, man skal følge kartet :grin:

 

9500' fra rattenberg ndb til LOC og starte videre decent fra D18.2 som ender på D6.3 og 4466', da bør man ha visual på RWY.

 

I slike trange omgivelser og under de forholdene, så må man stole på instrumentene og følge kartet.

Men det var jo det sosiale som teller mest, og vi kom jo alle ned og fikk bakkekontakt på ett eller annet vis til slutt :D

 

 

Skrevet

Høres ut som om det er noen som trenger litt ekstra trening i simulator ;)

Kanskje litt stort fly om man får en overrun. Største flyene jeg har sett in INN er 767.

 

Vi har laveste minimum i Innsbruck på ca. 2550' om jeg ikke husker feil. Er noen som kan fly RNAV missed app. som muligivs kan gå enda lavere. Mulig vi får godkjenning til det etterhvert vi og, men ikke forløpig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...