Lars B. Frostad Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Tropico 3 finnes både til PC og XBOX. For de av oss, som har savnet å høre "El Presidente" gjennom høyttaleren når vi spiller - så er faktisk ventetiden over. Det er på tide å vende tilbake til Tropico, og sin rolle som livstids-diktator og politiker. Personlig har jeg fokusert på turisme i de forrige Tropico-spillene, som genererer mye penger - men stadig dog mer krevende turister. Allerede 16. Oktober fikk man faktisk muligheten til å vende tilbake til "sin egen" sydhavsøy, og ha plenty av undersåtter under seg - som (bør) tilbe bakken som man går på. Tropico 3, hvor man som hensynsløs diktator styrer en bananrepublikk akkurat bra nok til at folket ikke starter en revolusjon, og som mer enn alt vil at landet skal bli et ferieparadis Legg merke til bildene som finnes via linken lenger ned i dette innlegget, nå kan man bl.a. starte opp oljeindustri - og store tankskip kommer til øya - og du kan le hele veien til banken (mens du teller opp dine pesos), "you are THE man El Presidente!!" Legg også merke til de flotte små fergene, og ikke minst den heftige grafikken. Dette lover svært bra, i tillegg Tropico 3 - Features •Comprehensive campaign with 15 different missions •A variety of business sectors: Tourism, petroleum, mining, agriculture, etc. •The Timeline Editor allows you to create your own fictive historical events or enter real ones •Avatar feature: Wander the island as El Presidente and change the course of play •Political speeches, edicts and "other" means of influence •A wide range of editing and modification functions •Mission generator for random map creation •The cinematic, highly detailed graphics perfectly reflect Tropico's own Caribbean way of life •Great Latin soundtrack •A variety of online-functions such as high scores or visiting islands belonging to other players Se videosnutt av spillet her, den offisielle siden for spillet: "Tropico: 3": http://www.tropico3.com/ Se plenty av bilder her: http://www.tropico3.com/?p=screens Mer info: http://www.gamereactor.no/nyheter/118852/Tropico+3+forsinket+til+Xbox+360/ Info om spillet på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Tropico_3 Nedlastbar versjon her: http://tropico3.gamesplanet.com/tropico-3-game-kalypso-media.html Tropico er som sagt ute både til PC og XBOX360, prisene starter på fra ca. Kr: 330.- (eksl. evt. frakt). Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Tropico 3 kom ikke på det norske (og det internasjonale) markedet før nå 13. november, og det kan du tro det er mange som har vært gærne for. To ganger har spillet blitt utsatt, og det ble utsatt en uke på Steam, selv etter at spillet i utgangspunktet var markert som "released". Veldig surt for meg, og mange andre som forhåndsbestilte for omtrent to mnd siden og forventet å få spille opprinnelig 16. oktober! Nok om de sure minene. Spillet er knall, og morro, om enn en god porsjon vanskelig. Men så har jeg ikke mye erfaring med å være politiker, diktator og alt mulig annet til daglig heller. :whistle: Kan kjøpes på Steam også, for de som foretrekker det. Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Har ogsâ kjöpt dette(Ola vet dette da vi har prövd â besöke hverandres öyer, som vi forövrig ikke skjönte hvordan skulle gjöres). Er et veldig morsomt spill! Har et par öyer bak meg! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Hadde faktisk ikke hørt om dette før, før jeg tilfeldigvis kom over dette på steam og kjøpte det. Og jeg angrer ikke, desverre er det faktisk litt vanskelig synes jeg. Blir opprør bestandig, de er liksom aldri fornøyde uansett om jeg gjør som de vil Føler meg ikke mye som diktator når jeg må høre på dem hele tiden for å unngå at det blir opprør. Forresten, andre som har problemer med å fylle opp bygninger hvor det trenges litt kvalifikasjoner? Jeg har både high school og college. Men uansett, folk tar jobb i gruver og på gårder selv om de er godt utdannet. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Gi dem høyere lønn Jeg pleier å gi jobber som krever utdannelse høyere lønn enn andre, og la det være åpent for immigranter, og evt. hyre spesialistene. Pleier omtrent aldri å bygge Tenements. Da blir de gretne.. La dem heller bo i shacks litt lenger, og bygg skikkelige hus til dem. Dvs, jeg lager apartment blocks, og etterhvert kraftverk og tilsvarende, penere hus som krever strøm. Da blir de blide vetu! Siter
Timmy Brandt Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Hm, intressant spel. Filmen som du länkar till påminner lite om goda gamla Commandos spelet Ska nog se om man inte kan få köpt det här i Sverige också ja. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Ja denne er svært interessant, og nå får man i tillegg kjøpt de tidligere utgavene i en samlepakke - til tilnærmet "gi bort"-pris. Eneste negative med disse spillene, er at man fort blir "hekta" - timene flyr fort unna når man skal være diktator. (Dog ser jeg ikke noe Mercedes: S-klasse noen steder, trodde dette var "Diktator-bil nr.1" jeg da..hmm..) :cool: Siter
Johan Luiggi Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Jeg krever sjâfören min arrestert da han ikke venter pent pâ meg men kjörer med en eneste gang, og fyren som tegnet mitt palass ogsâ arrestert da det ikke er noen garasje der sâ jeg mâ ta beina fatt til naermeste garasje! :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Hva faen, har jeg gått glipp av noe? Åssen arresterer du folk? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Du må ha politistasjon og fengsel. Når du velger en person, så kan du i en av fanene velge at han skal bli arrestert og fengslet i 5 år. Har du militære styrker, så kan du også bestille henrettelse. Siter
Johan Luiggi Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Jeg foretrekker den vanlige ulykken til 3000 hvor man sklir ut av vinduet i andre etasje, lander pâ veien og blir overkjört av to biler. :grin:(Da mister jeg nemlig ikke respekt! Praktisk nâr de religiöse eller nasjonalistene vil ha noe :grin:) Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Jeg syns flyplassen i Tropico er litt stilig, så jeg greide ikke dy meg. Nå sitter jeg å lager en modell basert på den i Tropico 3, og skal slenge den inn i X-Plane etterhvert. :whistle: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Skrevet 5. juli 2010 I slutten av Mai-måned, ble det endelig lansert en tilleggspakke (expansion pack) til Tropico 3. Denne heter: "Absolute Power" og kan kjøpes for kun kr: 199.- (noen steder lavere vil jeg tro). Denne inneholder ikke all verden, men noen av de største fordelene er langt større muligheter til å skreddersy dine egne kart, bedre AI mh.t. turister - og at det nå faktisk skal være bedre muligheter for å tjene penger på turister. I den originale: "Tropico: 3" var det bl.a. en del bugs (selv etter siste patch), som gjorde at turistene ofte var vanskelige å tjene gode nok penger på. Noe førte bl.a. til at de sjelden oppsøkte underholdning og tjenester, som var bygget for dem. Her er forøvrig produsentens egen info, ang. nye funksjoner og tillegg - i denne expansion pack: Absolute Power gives players all-new options to rule as an unscrupulous tyrant or benevolent elder statesmen as they decide how to run their very own tropical island paradise. A successful and lucrative term in office is the goal! Absolute Power is packed with new missions, new islands and a whole host of new gameplay features. New campaign featuring 10 missions on a separate map with 10 islands also available in sandbox mode 6 new buildings (including Garbage Dump, Marina, Small Garage, Children's Playground etc) and a new buildings category for current and new decorations with individual icons mode 10 new Megalomania edicts - demonstrate your absolute power by ordering the construction of a huge golden statue of Tropico's top export, declaring an annual festival dedicated to yourself or even print your own money! 6 Landmarks - Build huge decorations and buildings which dominate the island landscape and make each island unique. New faction - The new Loyalist faction are your die hard supporters and want no elections (since you're obviously the best candidate) and want a statue of you on every corner! Faction Disasters - Low standing with any island faction will trigger new disasters if not addressed New Intro and Win/Lose Cutscenes 4 Additional Avatar Costumes - 2 for male and 2 for female avatars Beautification upgrades for the presidential palace including rooftop pool, extra towers, flags, banners and a larger balcony (which will increase the effects of balcony speeches) More icons displaying the status of buildings and displaying input/output storage numbers for selected buildings Prevalent faction - In every sandbox game one faction is chosen as "prevalent" on the island. Members of this faction will be especially numerous throughout the entire game and their satisfaction will be more important than usual More Radio Announcements to guide you through Tropico's daily life Gravel roads - Second type of road for rural areas with decreased travel speed Informasjon om tilleggspakken hos Gamer.no: http://www.gamer.no/artikler/48404/all-makt-til-el-presidente/ Se bilder bl.a. her: http://www.gamezone.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d40777&plid=40777 Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Ser virkelig ut som jeg må skaffe meg dette. Spilte det første Tropico en del, men det begynner å bli en stund siden :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Hvorfor er aldri de kule spillene til Mac? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Da var spillet anskaffet. Tja, begynte for 1 time siden, gjort tutorialen. Må si jeg liker spillet. Noen som har tips til hvordan jeg kan få folket til å bli gladere? Har 37% på Happiness, og 70 på population. Ikke store øyen, men blir vel bedre etterhvert :grin: Har bygd Highschool da Ser at Environment og religion er lav. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Skrevet 8. juli 2010 Aleksander: vel Tropico er en ganske kompleks "simulator" når det kommer til å tilfredstille dine innbyggere, de ulike fraksjonene, osv. I tillegg til at ting, kan forandre seg fot. På ett av bildene jeg har postet ovenfor, så har jeg nå en "Average Happiness" på 72% - og nå har jeg spilt på det samme brettet siden ca. 1955 tror jeg (når bildet ble tatt, var man i år 2017), dog har jeg riktignok spilt en del på "fast forward" - slik at bygging osv. går litt raskere. Som du ser på oversikten, er det bl.a. de ti punkter til høyre i almanakken - som utgjør verdien for hvor "happy" dine innbyggere er. Svært viktig er bl.a. kvaliteten på mat (både tilgang, bygg slike markeder) og ikke minst at de produseres nok, og at det etterhvert blir variert (mange ulike typer frukt, i tillegg til korn, fisk, kjøtt osv osv.). Så bosted - sørg for ALLTID å ha nok hus og leiligheter, bedre at flere av disse står litt tomme over noe tid - enn at man må ta "skippertak" og bygge når mange allerede har bygd seg enkle skur (dette drar ned på happiness så det holder). I tillegg er det viktig å ha mange kirker, og gjerne bygge flere katedraler spredt ut over hele øyen - når du har økonomi til dette. Sørg for å ha litt ulikt underholdnings- tilbud, ikke for mye i begynnelsen - litt bar, restaurant - og etter du har bygget arb.plasser hvor College-utdannede jobber - så bygger du også Gourmet Restaurant (disse er alltid en suksess!). Pass også på å ha nok legekontor, og etterhvert når økonomien tillatter - bygg kun sykehus (mange og spredt, etterhvert som området blir større). Ellers liker dine Tropicans at det også er fint rundt dem, bygg alltid grøntområdet (parker, statuer, fontener, beplanting/trær osv osv.) innimellom bygningene i byene - spesielt der du har flere blokker med leiligheter osv. Også frihet er viktig selvsagt, og her kan du gjøre mye ved å innføre ulike "Edicts" - bl.a. Sosial Security og Food Program (doble rasjoner), men vent med dette - til du har god økonomi! Jobbkvalitet er vanskelig å gjøre mye med, bortsett fra at du bør ha en generell lønn som er 1 til 2 dollar høyere enn gjennomsnittet for de andre øyene i nærheten. Jeg har ca. 5 dollar i forskjell, mellom de ulike jobber som krever forskjellig utdannelse (5 høyere for de som har High School, og enda fem høyere for de som har College osv osv.). Lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.