Gå til innhold

Server Status FLG

Gjest Geir-Finstad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg var mye på multiplayer og synes dette var et meget godt tilbud til oss som ikke flyr på vatsim :) Jeg syns at vi til tider ble overkjørt av vatsim brukere desverre ! derfor gikk jeg desverre ut å flydde freeflight isteden, men jeg syns at vi på teamspeak hadde en meget hyggelig sosial prat :-) Håper vi som brukte multiplayer serveren kan få denne opp å gå igjen.. savner den !!! Jeg støtter Geir Ove i det valget han har foretatt nå... men håper at dette kan løses på en fornuftig måte. Jeg vil herved først å fremst TAKKE ERIK for all hjelp å støtte hele veien... og ikke minst GEIR OVE :-)

Med Vennlig Flyhilsen Odd Magne :cool:

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet her..

Er jo bare å lage en egen kanal for de som flyr vatsim, der kan de skravle og styre så mye de vil. de er ikke til sjenanse for noen da.

Har sittet mye på FLG ts, både for å fly sosialt, events eller fått opplæring på nye systemer og fly. Har laget egen kanal noen ganger sammen med pasi for å lage video eller for å fly (ikke Vatsim :P).

Har ikke vært der når vatsimg opplæring har foregått så kan ærlig talt ikke svare på om de ødelegger for andre. Men som sagt hadde de laget egen kanal burde det ikke være problem.

Synes dette er meget synd siden jeg ofte flyr på FLG serveren og synes det er fint å ha noen å prate med på lengre turer.

Jeg respekterer Geir's avgjørelse 100% og synes det er synd den er nede pga. uenighet som dette.

Skrevet

Jeg syns det er utrolig kjedelig at det har blitt slik det har blitt, men har full forståelse for situasjonen.

På mange måter føler jeg meg delvis "skyldig" i ogmed at jeg har vært en stor tilhenger av FLG-teamspeakserveren og har likt utrolig godt det sosiale miljøet på FLG-teamspeakserveren uavhengig om jeg har flydd på multiplayer-serveren eller på Vatsim.

Slik jeg ser det så er det dumt at begge grupper kan eksistere side om side, ikke minst fordi vi har mye å lære av hverandre og at vi tross alt har et fellesskap uavhengig av hvor vi fly eller hvordan vi flyr.

Jeg har stor forståelse at brukere ikke ønsker å fly alene på multiplayerserveren, det ville jeg syns var kjedelig selv også.

Skrevet

Først og fremst, så vil jeg rette en stor takk til Geir for tilbudet og ikke minst servicen, villigheten til å kaste det han nå enn hadde som gjøremål for å fikse og stille inn "whatever" på kort varsel står det stor respekt av, I salute you :)

Dernest vil jeg også utrykke både forståelse og bittelitt skuffelse for at det endte slik det gjorde. Det var ett unikt og bra tilbud for de som bare ville ha litt uskyldig og "useriøs" morro og som enten ikke har tid, interesse eller "kunnskap" til å fly på f.eks vatsim eller på fs.no sin server (som for meg er kontinuerlig blokkert av en eller annen)

Men, jeg laster ikke Geir for hva enn han bestemmer seg for å gjøre, han har gjort mer enn nok allerede både mtp å tilby en server og ikke minst den ypperlige servicen.

Mest savnet vil nok "søndagsturene" bli tror jeg, og jeg vil også legge til at samtidig som jeg personlig ikke ble sjenert av vatsim gutta, altid hyggelig å prate litt -skjit- med bla Jan Arild og Andreas :D

Men samtidig skjønner jeg jo at det kan være plagsomt med en "opptatt" kanal som ikke har noe med formålet å gjøre, tenker da på de tilbudet opprinnelig var tiltenkt. Klart, man kan jo lage sitt eget rom, noe vi også ofte gjorde, men det burde jo strengt tatt ha vært motsatt (siden jeg nå er tvinget til å klage på ihvertfall 1 ting lol).

Og er litt enig i at man lurte litt på hva som skjedde når man logget seg inn for å fly, så var eteren full av folk men man var alene i "FLG verdenen" he he, men det er ikke noe jeg direkte vil klage over, bare synes det var litt stusselig av og til.

For som jeg sa, så hadde ikke jeg noen problem med bare ett lite sosialt møte over TS, bare hyggelig det :)

Som sagt har jeg forståelse og er enig i nesten alle synspunkter he hehe he, inkludert at man ikke gidder å bruke masse tid og energi på å opprettholde ett tilbud som nesten ikke brukes...ihvertfall ikke i den formen det var tiltenkt.

Jeg vet ikke Geir, men er det mulig å appelere til å ihvertfall beholde søndagsturene? Med forbehold at det ikke er for mye pes og rigge til og at turene annonseres i god tid?

Akkurat det tror jeg de fleste kan enes om :)

Skrevet

Jeg også må si jeg kommer til å savne både søndagsturene og ellers multiplayeren som var et utmerket verktøy til å bli kjent med nye fly og samtidig får kyndig hjelp fra andre brukere. Og det var jo nettopp dette som var det unike med multiplayeren og også teamspeakserveren, fellesskapet, mulighetene til å dele kunnskap, enten det nå var på multiplayeren eller Vatsim eller bare skit-snakk på TS.

Men, for å tydeliggjøre hva jeg mener så står det full respekt for det Geir gjorde i forhold til å drifte både multiplayerserver og TS-server. All ære til han for den jobben han legger ned i TS-miljøet.

Håper på en eller annen måte vi kan skape noe tilsvarende "søndags-oppleggene" våre igjen. Dette var jo virkelig noe som samlet kreti og pleti på multiserveren :)

Skrevet

Det var veldig synd at MP-serveren ble "kapret" av Vatsim-brukere på denne måten, men jeg innser at det i den siste tiden utviklet seg til noe helt annet enn hva intensjonene til Geir-Ove var med denne MP-serveren. Synd at dette ikke ble repektert fullt ut og kan bare beklage at simmiljøet mistet ett slikt tiltak. Men sånn er det vel med alle goder som blir "misbrukt". Før eller siden blir de lagt ned.

Synd og skam er det i et lite og fredlig land som Norge. :mad:

• Premium Medlem
Skrevet

Synd å høre at FLG-serveren ikke skrues på igjen. Dette har vært et supert tilbud for alle som liker å fly sammen med andre. FS-aktiviteten min fikk en boost når jeg oppdaget dette tilbudet iallefall.

Jeg skjønner Finstad når han velger å ikke bruke tid på dette når han ser at dette ikke brukes som tiltenkt.

Jeg har vært innom serveren innimellom den siste uken, men det har vært svært få andre der. Da blir det heller til at man tar seg et mission i FSX eller finner på noe annet i steden.

Tar statistikken hensyn til høytider, tror man ikke at aktiviteten ville ta seg opp igjen etter at hverdagen setter seg igjen på nyåret. Det å få litt fart i denne aktiviteten krever nok litt arbeid. Se hvordan "Ernie" Furuhatt jobbet og la ut bilder og fristelser fra fellesturer og andre happenings på serveren tidligere i vinter. Flere burde nok gjort som han og fristet andre til å bli med.

Om Finstad velger å skru på igjen på et tidspunkt (noe jeg håper) hadde det kanskje vært en ide å satt sammen en liten interessegruppe som kunne planlagt litt aktiviteter og aktivt "reklamert" for disse på forumet her, og andre steder. Jeg er gjerne med på dette.

Har iallefall satt pris på de turene som har vært, og kommer til å savne dette i FSX.

Pål

Skrevet

Jeg må bare nødt til å si en liten ting her som jeg synes er urettferdig: Det står ikke en pøkk om at man ikke ønsker vatsim på flg serveren. Så vidt jeg vet brukte man vatsim under flightsim lan gardermoen, så det sier seg ikke selv heller! Ikke en eneste person har klaget til meg eller andre som ofte var på flg serveren og sagt at jeg ikke bør fly på vatsim og samtidig bruke flg ts serveren. Med andre ord har folk bare gått og snakket med Geir om det i stedet for å si det direkte. Alright, det kan være vanskelig å si det direkte noen ganger, så jeg forstår det. Når Geir sa i fra så har jeg kun flydd på vatsim 1 gang etter det (ca 1 mnd siden), og da opprettet vi egen kanal. Men hvis dere ikke ønsker enkelte gruppe på ts serveren får dere i alle fall skrive det tydelig ned sånn at folk kan vite om det.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ops, her var det mange meninger, og det er bra. Først og fremst la meg si at jeg ikke ønsket og ta fra noen noe som helst, men jeg så bare at nesten ingen brukte tilbudet som det var tiltenkt, og så tenkte jeg at teamspeak finnes jo for Vatsim så da gidder jeg ikke og stresse mere med dette. Men skjønner at det kansje var flere der inne som ønsker tilbudet og bruke det som intensjonen var. En uhøytidlig samlings sted som skulle være artig og lærerikt, en introduksjon til flysimulator. Slik som Fred og mange andre villig forklarer og lærer bort til de som syntes det var intrsangt, det var det som var intensjonen med dette. Enten man flyr på Vatsim eller ikke,skulle dette være et tilbud til alle som der og da bare ville fly litt sammen.

Jeg foreslår at noen av dere får administrasjons rettigheter til og passe på at man bruker denne serveren som intensjonenen var. Jeg skal kontakte Fred og noen av dere andre hyppige brukere så finner vi en løsning på dette.

Men det er viktig at det ikke er brukere som skal sorteres, men bruken, alle skal ha like rettigheter til bruk av denne.

Store og små, gule og blå. :)

Skrevet

Jeg har allerede sagt det mange ganger, og jeg sier det igjen: Tusen takk, Geir, for et utmerket tilbud! Jeg er utrolig glad for det, og TS serveren din har faktisk betydd ganske mye for flightsim hobbyen min! Jeg vet det gjelder flere.

Jeg har tidligere bøyd meg i støvet og sagt at jeg selvfølgelig skal opprette egen kanal dersom jeg bruker flg ts serveren når jeg flyr på vatsim. Godt å høre at det er velkomment! Ut i fra enkelte kommentarer her har jeg følt meg litt som en pariakaste på flg ts serveren, og det har jeg syntes er urettferdig. Jeg har brukt mye tid på å få folk til å bli komfortable med vatsim, men det høres ut som om jeg har spredd pest og kolera. Med det sagt så skjønner jeg at vatsim tar mye plass, og trenger eget rom. Takk for at vi får lov å fortsette med dette. :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei, da har jeg hatt en dialog med Fred og vi har bestemt oss for følgende.

Serveren åpnes så fort som mulig, ila morgen dagen.

Det lages følgende regel:

Serveren og tilhørende programmer som TS og andre aplikasjoner som sendes i fra IP adressen til MP serveren skal ikke benyttes når du er pålogget Vatsim.

Dette for og kunne oppfylle intensjonene med serveren.

Som Administrator med alle retigheter utnevnes følgende personer:

Fred Solli, Kjetil Asphaug, Øystein Hansen og Erik Karlsen.

Disse vil håndheve at intensjonene blir fulgt.

Vell møtt til MP. Server settes opp så fort som mulig, ila Morgendagen.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det er så riktig som det kan sies min venn.

Skrevet

Takk for sist Geir og takk for fin server. Har du tenkt på å prøve Teamspeak3 ? Den er ute i beta men funker fint. Hvis du ikke har testa ennå så kan du bare laste ned clienten og prøve den på vår(DamnedTeamKillers)server. :) Må si at kvaliteten på lyden er meget bra. Si fra så kan du få ip`n.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei jeg får ikke kontakt med serveren, så det må være noe linje trøbbel....

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Nei du kommer fra stavanger, så du kan ikke fly på denne serveren.......he he....bare tuller med deg, ref annen tråd her...det kan se ut som hele kvartalet der nede er uten linje, så vi får bare håpe den kommer opp igjenn...

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Skal være oppe nå, var innom jobben og fiksa den for ca 30-40 min siden....hmm

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...