Pasi Jorgensen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Etter å ha fått enormt mye kjeft :cry: for å våge å fremme ett forslag i en annen tråd (he he he), så ble jeg regelrett tvunget til å lage en egen tråd. Neida, så brutalt var det nok ikke, men det er visst ikke snillt å rote i andres tråder, derfor egen tråd hvor du har lov å si/foreslå hva du vil...for dette er en "forslags tråd" og ikke min personlige tråd [size:8pt](whatever that means)[/size] Nå er jo FLG serveren tilgjengelig hver dag, men tanken er å sammles rundt ett "opplegg" istedet for å bare søke lykken...noe ala Søndagsturene....men nå, også på ukedagene for de som får abstinenser av å måtte vente en hel uke mellom hver gang :grin: Det er også tanken at dette blir ett mer uformelt opplegg, hvor det sosiale teller mer enn både flykunnskap, regler og radiotelefoni....med andre ord, uhøytidelig morro for alle Jeg foreslo opprinnelig en flight til og rundt Lukla. Men tatt i betraktning at det er realtime på serveren, så vil det si at det er natt når en evt. MP kan realistisk starte, noe jeg ser for meg har omentrent samme time slot som Søndag's turene, dvs rund kl 20:00. Og jeg har ikke ett utpreget behov for å presse meg på andre FLG brukere som sikkert synes det er kjekt med realtime,derfor mener jeg at MP turer som foretaes på en av ukedagene fortrinnsvis vil skje på motsatt side av kloden....med mindre natt flyvning står på tapeten. Og, selv om det aldri har vært ett krav at man skal ha samme fly/scenery, så er det jo absolutt anbefalt at man ihvertfall har samme scenery som ett absolutt minimum slik at alle har samme layout på flyplassene, synes jeg ihvertfall. Nå hadde det beste vært om alle fløy default fly og ditto scenery, men det hadde også blitt litt kjedelig i lengden. Alternativene er jo freeware fly og scenery. Den siste muligheten er payware eller en mix av payware og freeware. Poenget er vel å sammkjøre slik at vi fortrinnsvis har samme fly og scenery før vi starter. Hvordan man skal rote ihop en MP hvor flest mulig kan delta er jo spørsmålet og grunnlaget for denne tråden. Hovedsakelig er det for at DU kan komme med forslag og ideer om hva DU kunne tenke deg. Da blir det lettere å komme fram til løsninger alle er enige i. Så her kan du foreslå både freeware og payware, så finner vi helt sikkert en løsning vi alle kan være med på. Og man skal ikke være redd for å foreslå payware, det er fullt mulig at de som har lyst/tid til å fly midt i uka også har det samme "utsyret" som deg, så her er det bare å kjøre på med forslag...og motsatt, vet du om bra freeware så er det også bare å pøse på. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Kjempebra tiltak Pasi Da vil jeg foreslå "carrier op's" i stedet for Lukla turen du nevte. Det vil jo være begrenset til Acceleration eiere, men jeg slenger nå ut forslaget i alle fall. Vi kunne tatt av fra en base nær en av hangarskipene, flydd ut i sammlet flokk og drevet med touch and go's og full stop landings. Hvis det ikke blir for sent så kunne vi også returnert til basen. Har ikke noen spesielle flyplasser i tankene nå, må undersøke hvor hangarskipene ligger og evt passende scenery....men det er nå ett forslag ihvertfall Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 16. november 2009 Premium Medlem Skrevet 16. november 2009 Supert forslag dette Pasi Jeg har et forslag til hangarskip: [video:youtube] ] Freeware tillogmed. Jeg vet ikke hvor skipet legger seg geografisk når man instalerer det, men det finner man jo raskt ut. Man finner den litt ned på siden her. Rull litt ned FSX Acceleration USS Nimitz Pål Siter
Harald Strand Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Fly rundt Færøyene og Vagar! Er jo laget et fantastisk freeware for området Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Er enig, det er ett flott scenery og den ideen kjøper ihvertfall jeg. Eneste minuset er jo tidspunkt. Nå når mørketiden gjør seg gjeldende så spørs det om det ikke er litt for mørkt i 8 tiden...med mindre det blir konsensus for en tidlig ettermiddags flight Alt er mulig! [size:8pt](PS.Hadde jo vært kult og tatt en helikopter MP også, for er det noe Færøyene har, så er det landingpads )[/size] Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 16. november 2009 Premium Medlem Skrevet 16. november 2009 Alt er mulig Finstad kan jo justere serveren til å vise den tiden man vil. Er man tidlig ute og ber Finstad pent så kan det jo være at han stiller den om. Jeg sitter her med en hånd i været for Lukla også. Pål Siter
Morten Ruud Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Er med på helikopter MP på Færøyene på en tidlig ettermiddagsflight. Når det passer så klart. (svært sjelden.) Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Det sceneriet med Nimitz er utrolig bra laget, må finne ut om det funker i MP, står at man anbefaler AI Carriers programmet til det...uten at det bør ha noe å si hvis det er mulig å legge det inn som ett statisk objekt. Må undersøke litt nærmere. I mellomtiden, her er en [color:#FF0000]side[/color] med både scenery og fly, alt freeware. Ser ut som at man også kan fly dette uten Acceleration ved bruk av "Arrestor Cables". Slik åpner jo muligheten for at de som ikke har acceleration også kan delta. Holder på å laste ned Fernandez sin Nimitz, så skal jeg titte litt nærmere på hva som er mulig Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Jeg tror en Lukla event hadde vært gøy, så den er ikke eksludert for min del Vi får se hva vi enes om etterhvert, så lager vi/jeg egen tråd for den/de eventene vi blir enig om hvor alle detaljer og linker presenteres. Forhåpentligvis, så blir det jo flere omganger og ikke bare en 1 time event Så vi kan godt både ta helitour på Færøyene, Carrier OP's og Lukla etterhvert og etter hverandre (foreløpig i ubestemt rekkefølge) Det hadde jo også vært fint om man kunne nevne hvilken dag som passer best, så kan vi sikkert få lirket på plass en fast dag hvor alle kan delta, jeg skrev Onsdag som ett forslag siden det er ca midt i uka, men andre dager går også greit for min del. Tidspunkt kan jo være flytende og bestemmes for hver event? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Bra folkens, stå på. Når det gjelder server, og dere har et spessielt opplegg, så bare si i fra hvordan dere vil ha det. Jeg kan fikse ganske mye, alt i fra vær, pent, flott, dårlig, skikkelig dårlig, og helt jævl.ig he he, kan også sette opp realisme som dere ønsker, dvs om dere vil ha stress på airframe, crash etc og så klart tid for den sonen dere skal fly på. Så la kreativiteten råde, det er det som var intensjonen med denne serveren, den er for alle. Men husk at det er passord på den, og for og få passord sender du meg en mail på gofi@flightsimlan.com dette har vi måtte gjøre da det er folk som bare er ute etter og ødelegge. Vell møtt. PS et forslag, prøv ut delt cocpit med en kompis, det er faktsik veldig morro. Siter
Øystein Hansen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 OZx gjengen har også laget et bra freeware scenery for Toscana-området som inkluderer øyområder utenfor (blant annet Elba). Det blir eventuelt mer en småfly-tur, med start i Pisa (ta en kikk på det skjeve tårnet), og så ut til øyegruppene. Korsika og Sardina ligger jo heller ikke alt for langt unna... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. november 2009 Premium Medlem Skrevet 17. november 2009 Etter å ha fått enormt mye kjeft for å våge å fremme ett forslag i en annen tråd (he he he), så ble jeg regelrett tvunget til å lage en egen tråd. ...... det derre må være sånn ungdommelig ironi......?? For ikke å bli misforstått, gode forslag bør komme i egen tråd, da de ellers har en tendens til å forsvinne i mengden. Jeg går for carrier ops, hvis du finner ut hvordan man får dette til i MP ( tror man må lage mission..?). Siter
Geir Teigo Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Kunne ikke dy meg for å legge inn denne linken i forhold til et Nimitz opplegg. Hvorfor holde oss til småfly :grin: [video:youtube]KIbi39QdHJ4&NR=1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. november 2009 Premium Medlem Skrevet 17. november 2009 :grin: :grin: :grin: Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Skrevet 17. november 2009 He he he he, slapp av, det var en spøk, uhøytidelig morro :grin: Skjønte jo poenget, men det er lett å bli overentusiastisk, for denne type MP er gøy Og kanskje er jo bra og ha en "rote-tråd" og heller lage seperate tråder for hver event for å holde det rent og pent....og oversiktelig. Jeg har nå sjekket litt rundt dette med carrier op's, og det er som du sier, en mulighet at man lager mission. Og foreløpig så er det eneste stedet hvor dette hangarskipet er lokalisert, rett uttafor Golden Gate broen i San Fransisco. [color:#FF0000]Her[/color] er forøvrig en link og beskrivelse av MP carrier op's som mission, med downloads og "how to.." mtp multiplayer. Kan jo teste om det funker på FLG serveren senere idag? Og en stor takk til Geir og hans generøsitet. Det ser ut som ett eventuelt Lukla event også er mulig å gjennomføre litt senere på kvelden, det samme gjelder vel for en helikopter rundtur på Færøyene....egentlig så er det vel bare fantasien som setter begrensninger nå Men nå har vi 4 forslag allerede: 1. Carrier Op's (?) 2. Lukla Event 3. Rundttur på Færøyene 4. Øyhopping i Toscana-Elba området, redd Napoleon Appropo carrier op's, det finnes også ett freeware scenery med Pensacola NAS og ett statisk skip (Nimitz laget av Fernandez, 20 Nm sør) hvor man må bruke programmet "Arrestor Cables 2.6" for å få til landinger til sjøs, les mer om det [color:#FF0000]her[/color] Nå har jeg ikke lest så mye om Arrestor cables, men det er sannsynlig at man kan bruke dette uten acceleration pakken, også har man jo Goshawk og F-14, begge finns som freeware, så det gir jo mulighet og rm for at absolutt alle kan delta Siter
per berge Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 En av de kuleste approch jeg har kjøpt er denne fra LatinVFR. Ikke var den spesielt dyr heller og det er ett dobbelt scenery for både FS9 og FSX. http://secure.simmarket.com/latinvfr-tegucigalpa-tocontin-mhtg-scenery.phtml Snaut 18 aurer er vel ikke all verda for ett så fett scenery. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 17. november 2009 Premium Medlem Skrevet 17. november 2009 Bare slenger inn en rask kommentar til videon Geir Pettersen viser. Jeg tror de har endel motvind under landingen. Sistemann stopper på 3 meter! Pål Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 17. november 2009 Premium Medlem Skrevet 17. november 2009 5. Formasjonsflyging. Samling med formasjon som mål. Om man blir mange er det bare å dele opp i grupper à 4 - 5 fly for å trene litt. Egne kanaler pr gruppe på teamspeak. Etter 30 min eller 1 time, samles alle til en formasjon med alle deltagere. Må bli enig om et fly som er velegnet, både i når det gjelder justering av fart, og rolig på rorutslag. Mange forslag nå, i alle fall 5 alternativer. Sa det er bare å sette en dato og klokkeslett. Hva med å invitere til nr 2 på liste neste onsdag klokka 20?. Felle tur i området rundt Lukla. Da nr 1 er fortsatt litt usikkert om lar seg gjennomføre i MP. Edit. Se bort ifra siste linje pga forskning og resultat fra Pasi i innlegget under. Pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Skrevet 17. november 2009 Har akkurat nå kommet tilbake til Pensacola NAS og kan rapportere etter 7 take offs and landings, at Carrier OP's absolutt lar seg gjennomføre Står på Pensacola (pålogget på FLG serveren) akkurat nå, så hvis noen har lyst til å være med nå ikveld, så er det bare å laste ned det du trenger herifra: http://members.chello.at/pensacola/ Det vil si skip, arrestor cables og flybasen. Blir værende en liten stund til, så det er bare å joine, se forøvrig foreløpig rapport i bildearkivet http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=513060#Post513060 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. november 2009 Premium Medlem Skrevet 18. november 2009 Fillern, slapp opp for tid i går kveld, men dette forsker vi mer på. Hvis vi får til MP carrier ops, så har vi mye gøy i vente, dette blir jeg med på. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 Ja, jeg har tro på at dette vil bli gøy. Hadde det ganske morsomt selv igår...selv om det var litt ensomt :blush: Tok en snartur opp til Edwards også....men har ikke AS F-16 installert, så jeg så bare kondensstriper + at Andreas tror jeg hadde kommet bort i smoke knappen, for det var det eneste jeg så til av han :grin: (hvis ikke det er/var en bug) Kan godt ta en høyst uoffisiell testtur ikveld også, det er bare å hive på seg flightsuiten og hjelmen det Området for operasjon er såpass liten at det er enkelt å finne hverandre, hangarskipet ligger ca 20 Nm sør for flyplassen og finnes på GPS'en som CV69 (tror jeg...uansett, det er det eneste CV** i mils omkrets så det skal ikke by på problemer å finne den). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.