Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, synes egentlig ikke det er så rart. Jeg har i allefall aldri hatt bruk for det når jeg har fløyet VFR. Og jeg har heller ikke sett dem på Jeppesen sine VFR-kart. Hvis de har med TA er det vel ingen grunn til å gjemme den "[blink]"

 

Clamer

Skrevet

Hehe, hovedgrunnen til at jeg går så høyt er at jeg har mye mere tid om jeg skulle få motorproblemer f.eks.

 

I tillegg slipper man litt radiotrøbbel (rekkevidden er bedre) både på com og nav. Man flyr også mere i kontrollert luftrom og det liker jeg også bedre, da har jeg enda et par øyne til å kikke etter trafikk. Vinden pleier også og være mindre turbulent i høyere luftlag, ligger skylaget slik til at jeg kommer over flyr jeg nesten alltid over så sant praktisk mulig. Også øker TAS med høyden "[smil]" I tillegg har man ofte mere vind i høyere luftlag, noe som kan være både fordel og bakdel med hensyn til fart selvfølgelig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...