Tom Knudsen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Ønskes til hjelp Her er excel dokumentet jeg trenger hjelp med Excel 2007 http://www.tknudsen.com/dokumenter/60meter.xlsx Problem: 1. Jeg trenger å få en formel som gjør følgende: - Den skal lese raskeste tid fra C8:C17 og G8:G17 - Når den har funnet den beste tiden, altså raskest tid skal den sette inn navnet som da er skrevet ved siden av tiden i enten celle B8:B17 eller F8:F17 ved siden av 1 plass 2. Så trenger jeg samme formel for 2 plass, altså nest beste tid med påfølgende navn 3. Så trenger jeg samem formel for 3 plass Noen som vet om dette faktisk går ann eller har en bedre idé? Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Hei. Du bruker LARGE() funksjonen for å finne raskest, nest raskest og nest nest raskest tid. Eks. Gutter: 1. plass =SMALL(C8:C17,1) 2. plass =SMALL(C8:C17,2) 3. plass =SMALL(C8:C17,3) Gjør om litt på arket ditt og gi meg hvordan du skal vise navn og tiden dems. Vil du at excel skal automatisk sortere lista etter beste tid? Det jeg mener er at jg vil se hvordan inputet og autputet skal se ut. Lettere å progge da. Siter
Tom Knudsen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 Forsøkte dette men fikk bare #NAVN? som svar Kunne du formet dette slik du mener det skal se ut og sende det på epost til meg post@tknudsen.com Letter å komme med forslag når jeg skjønner hva du mener he he.. Tanken er at 1 plass skal rangeres etter raskeste tid, gjerne hos guttene og så hos jentene så 2 plass etter nest raskeste tid osv.. Jeg skal så slippe å måtte skrive inn navnet på den som hadde raskeste tid, dvs det er ikke tiden som skal stå etter 1plass, 2 plass osv, kun navnet til den som har den og den tiden om du skjønner hva jeg mener. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Det som er er at forumsystemet endrer semicolon med komma. You got mail. Siter
Tom Knudsen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 Tusen takk for hjelpen, et virkelig glupt excel hode der, merk merk!! Siter
André S. Klophus Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Pluss at norsk excel ikke skjønner engelske formler.... Må bruke N.MINST Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Skjønner ikek at folk gidder å bruke norsk software. :eek: Har ikke hatt noe som helst på norsk på PCen siden 1996 Men Excel laget i engelsk åpnet i norsk er automatisk oversatt når det gjelder formler Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.