Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. november 2009 Premium Medlem Skrevet 11. november 2009 Bli med på årets gåsetrekk, fly i samlet flokk fra Hobart Airport sør i Tasmania til Fliners I på øyene lengst nord. Underveis blir det tissepause i Launceston og strandliv i St.Helens. Og hva flyr man i gåsetrekk? Jo, Grumman Goose , denne fabelaktige [color:#FF0000]freeware-oppgraderingen [/color]av default Goose. Hvis du ikke har den fra før, kan vi anbefale modellen på det varmeste . Og når vi er inne på freeware, anbefaler vi også et besøk hos FTX/ORBX , hvor du kan laste ned demoversjonen av AU Blue/Tasmania. Dette er det samme sceneryet som i fullversjonen, men bare Tasmania. Og når du er på den siden, MÅ du hente en av freeware-flyplassene " Launceston" , som er fullt på høyde med kjøpe-flyplasser ! Ready for take off, vi møtes på Hobart Airport YMHB søndag kl 2000. Multiplayer / Online på FLG-serveren. God tur. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 11. november 2009 Premium Medlem Skrevet 11. november 2009 Se her ja. Skal legge meg i selen for å bli med på dette. Blir morsomt med like fly, og sceneryet er jo bare knall. Jeg mener at Launceston ligger inne i scenery-demoen. Goose`n er på vei ned "as we speak" pål Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. november 2009 Jeg mener at Launceston ligger inne i scenery-demoen. ......gidder du sjekke dette Pål ? Jeg har innstallert hele flyplass-pakka, så jeg fikk rundt 300 flyplasser spredt over hele Australia . ( Mange av disse er på Tasmania, men de har ikke IKAO-kode, så de er vanskelig å finne). Men Launceston har jeg lastet ned utenom. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 11. november 2009 Premium Medlem Skrevet 11. november 2009 Ser ikke mye default ut dette: Glimrende tiltak dette Ernst. Pål Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Der kom den. Ser ut som om søndager blir fast fremover. Slenger meg med på denne. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Får se om jeg rekker OG så håper jeg at jeg ikke blir kastet ut hele tiden Den demoen er helt faktisk helt nydelig, så her kan vi se masse fint landskap : ) Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 12. november 2009 Premium Medlem Skrevet 12. november 2009 Glimrende tiltak Ernst! :grin: Dette må jeg bare forsøke å delta på..... Siter
Fred Solli Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Her er flyplassene i Tasmania som blir installert i OZx pakka. Noen har ICAO koder andre ikke. Balfour YBFR, Bathurst Harbour YBHB, Ben Lomond, Breadalbane Quarry, Bridport YBDP, Bruny Island YBYI, Burnie Harbour, Cape Barren Island YCBN, Clarke Is YCKD, Claude Rd, Cradle Mountain, Deal Island, Bass St, Ford Creek, Friendly Beaches YFRI, George Town YGTO, Hobart International YMHB, Iceton Station, Interlaken, Jericho YJCO, Killiecrankie YKCK, Lady Barron YLDB, Lagoon Bay YLAG, Lake Pedder YLPR, Mathinna, Mt King William III, Palana, Flinders Is, Passage Is YPSI, St Helen’s YSTH, Sandfly YSFY, Swan Is, Valley Field, Waddamana YWDM, Woodbury Gliding Club YWOD, Woolnorth, Woolnorth Windfarm Scenery, Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 12. november 2009 Premium Medlem Skrevet 12. november 2009 Laget en kjapp liten video av Launceston flyplass. Så kan man jo se hvordan det ser ut der hvor vi skal mellomlande. [video:youtube] Pål Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 13. november 2009 Imponerende liste Fred, men jeg går ut fra du refererer til hele freeware-pakka fra OZx, med tilsammen over 300 flyplasser i Australia? Jeg har ikke den siste pakka, men det vrimler med små og store flyplasser rundt omkring i dette flotte sceneryet, og mange ganger kommer man over en flyplass som ikke er merket av på kartet . Et spennende land for VFR-flyvning. Flott film Pål, den viser til fulle hvor bra Launceston er blitt, og det er ekstra hyggelig at den er inkludert i AU BLUE-demoen . Siter
Fred Solli Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Yes, det er fra freeware pakka til OZx. Listet kun opp de flystripene som er på Tasmania. Pakka inneholder jo mange fler rundt i hele Australia. Siter
Fred Solli Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Er det bare meg eller? Kommer ikke inn på http://www.fullterrain.com Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Kommer ikke inn på Fullterrain jeg heller Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Apache/1.3.33 Server at www.fullterrain.com Port 80 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 14. november 2009 Da er man igjen velkommen på FTX . Siter
Stian Rolandsen Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Det var en liten glipp hos de som leverer server for Fullterrain.com i går, men straks John var på telefonen å "ripped they a new a-hole" så ordna det seg Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Am in, satser på en restart av server 30 min før, slik at alt flyter bra.....se u Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 15. november 2009 Topp service som vanlig Geir Ove . Og til alle som blir med, husk til kveldens MP-flight: det lønner seg å skru litt ned på scenery og autogen og det som bremser frames. Blir vi like mange som vi pleier, kan det bli tøff belastning på PCen! Ellers håper vi på fint vær "down under". See you!! Siter
Geir Teigo Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Har lastet ned og lagt inn Launceston, Tasmania demo og Goosen og tatt noen landingsrunder for å få litt feeling av flyet før fellesflighten. MEN, jeg får ikke inn scenery av Launceston. Den ser fremdeles helt default ut. Har valgt Spring som det står i pdf. Trodde ikke jeg måtte adde den manuelt i biblioteket, men den ligger heller ikke der. Noen tips? EDIT:Tok en reinstall så funket det. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hey, dete høres jo utrolig gøy ut! Er det noe det går an å bli med på? Siter
Andreas Stangenes Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hvordan logger jeg inn på FLG serveren mon tro? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Her finner du alt om å koble deg på multiplayerserveren til Geir og også Teamspeak http://www.flightsimlan.com/ Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Så trenger du et passord, det får du ved og maile meg på gofi@flightsimlan.com :-) Siter
Andreas Stangenes Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Supert! Gåsa er på plass og flyr som en drøm. Det er jo noe HELT annet enn standard gåsa i fsx. Og så har jeg sendt en mail og håper på passord snart? =) Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hvordan blir det med realtime? For klokka vil være 04:00 lokal tid når vi starter, og da blir det ikke hyggelig med sceneryet. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Neida, går fint det, jeg er inne nå og det er lyst og fint Tok gåsetrekket i reversj, fin flyt på serveren også. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 15. november 2009 Dækern, her gåre unna . Siter
Andreas Stangenes Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Utrolig gøy detta! Håper på mye mer av slikt!! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Midlertidig rapport før server kræsj Etter landing på YMLT tok jeg med meg kameraet og knipset ett par bilder. Etter en "intern maktkamp" lol, så ble jeg ufrivillig leder av bakerste gåseflokk, dette er vel fra ca 15-20 Nm sør for YMLT Ellers ett par bilder etter at alle hadde landet. Nå er det restart av server og oppmøte, tja, sånn ca nå (21:25) Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. november 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 16. november 2009 Flott Pasi, ser du også postet i screenshots-tråden, det er nok "der borte" de fleste titter innom, selv om det var utrolig mange treff her inne også . Takk for flighten, det ble en kjempegøy søndagskveld . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.